Nebo je to tak, ze uz je hotovo a ted zahrajeme divadlo s diskuzi
stopli to vsetci a cakaju ako tie cla dopadnu
nikto nechce preclit za 20% a potom si buchat hlavu o stenu ak o tyzden-dva sa cla zrusia, ale ked to nebude vypadat na skore zrusenie ciel tak preclia, zvysia ceny, ceny zvysia aj americke automobilky a rozdaju sa karty nanovo
Je docela možné, že debata o motorech bude pouze podružná záležitost a hlavním tématem budou cla.
Nemusíme chodit moc daleko do historie, aby jsme si připomněli jak dopadla GP Indie, když uvalila cla na F1.
Je to tak ako píšeš. Len ťa doplním v tom, že u mechanického prepĺňania nie je problém s výkonom (použije sa väčší kompresor), ale s účinnosťou, pretože odoberá časť energie z klukoveho hriadeľa a tým zvyšuje spotrebu.
Turbodúchadlo využíva energiu z pulzných vĺn výfukových plynov, ktoré by inak bez využitia odišli do výfuku.
Samozrejme na roztočenie lopatiek turbodúchadla treba tlak výfukových plynov, ktorý sa zvyšuje s otáčkami ale s oneskorením…
Inak dnes sa okrajovo používajú aj elektro dúchadlá, ale skôr ako doplnom k hlavnému turbu práve v nízkych otáčkach pokiaľ turbo ziska potrebný tlak z výfukových plynov na roztočenie lopatiek dmychadla.
Takze mozeme odpisat aj 2026?
Neviem ako Ferrari. Redbull uz 10 rokov otvorene sniva o navrate klasickych motorov. Urcite to neznie sebavedomo, specialne ako sa vyjadruju, ze by sa sucasne pravidla mali predlzit o 2 roky. V podstate to potvrdzuje, ze si do 2026 s motormi vobec neveria a su pripraveni ten koncept skartovat a zacat odznova s V10.
Na druhej strane to moze byt a zrejme aj je do istej miery vyjednavacia taktika. Vsetkym musi byt uplne jasne, ze zmenu motorovych pravidiel ci ich posunutie si Redbull a Ferrari z jednani urcite neodnesu. Ale zmena pomeru vykonu medzi EV a ICE moze byt v hre. Alebo moze byt v hre skratenie nasledujuceho motoroveho cyklu o rok alebo o dva.
Zcela správně. Sice by se to dalo doplnit o několik drobností, ale dvojité turbo, nebo rezervoár tlaku vzduchu tady už moc lidí zajímat nebude.
U Ferrari žádný problém nevidím. To se dokáže vypořádat s každým motorem. Ale tím, že je Ferrari výrobcem pouze sportovních vozů, tak je správným měřítkem pro vytyčení cesty, kterou by se měla F1 vydat.
Ostatní výrobci sice taky mají sportovního ducha, ale přece jen jsou zaměření hodně komerčně.
McL jsem vynechal záměrně, protože ten do svých vozů cpe až moc kyselin.
india ak si to dobre pamatam neuvalila cla, ale chcela aby timy zdanovali 1/XYtinu z prijmov podla indickych zakonov a samozrejme v indii kde XY je pocet pretekov v sezone
Tehdy se psalo o clech. Více jsem tomu nevěnoval pozornost, když se tam přestalo jezdit a Mallyu poslali do vyhnanství.
… to bude fraška
Ten motor v dobré kondici předpokládám nebude Honda, co?
Dva vyrobci co jsou pozadu jsou Ferrari a RBR podle všeho, o Audi se ani nemluví radši, o Hondě je nedostatek informací
Taky bych řekl. No Mercedes si to opět trochu zašpuntuje aby se neřeklo a pojistí si dominanci po dobu těchto nových motorů. Bude upouštět postupně a kontrolovat. To fakt nechci
Prý se zvažuje dorovnání výkonu
To by jen podtrhlo tu fraškoidní estrádu
Tak bude dominovat Honda s Adrianem, se nedá nic dělat
Proto tam dnes asi Domenicali běhal za Totem jak kdyby šlo o život
Dominicalli je šašek, a pochybuju, že dostal od všech výrobců čísla z vývoje před nebo po tom meetingu