V Aston Martine zostali prekvapení, že Alpine sa tak ľahko vzdal Boba Bella | Magazín F1 - F1online.sk

Po odchodoch Matta Harmana a Dirka de Beera bol prestup ostrieľaného inžiniera Boba Bella do Aston Martinu menej nápadný, ale to ešte neznamená, že aj menej dôležitý. Išlo v prvom rade o to, že bývalý technický riaditeľ Mercedesu mal vo francúzskej stajni skôr poradnú funkciu a nepôsobil priamo v pretekárskom tíme. V Silverstone sa však vráti do plného pracovného nasadenia vo Formule 1 a jeho nový šéf Mike Krack sa už nevie dočkať.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/145993/v-aston-martine-zostali-prekvapeni-ze-alpine-sa-tak-lahko-vzdal-boba-bella

Co na to říci, děkujeme :slightly_smiling_face:

V Alpine je to takovej frkot, že si možná ani nestačili všimnout, že taky odešel. Jeden člověk sem, jeden tam, kdo by to v tom davu počítal. :rofl:
Vzpomínám, jak se všichni posmívali Cyrilovi, ale ještě v roce 2020 získal Ricci 2x 3. místo, celkově byl Renault 5. v PK, McL s jejich motory 3. a dokázali porazit Ferrari. Nebýt růžové kopie, mohli být i výš. Od té doby je to volný pád.

1 Like

Od té doby měli ještě slušné auto, celkově byli v 2021 pátí a 2022 dokonce čtvrtí. Ale každý tým se musí umět vypořádat i s tím, že se nedaří. Tady propadli hysterii a vyhodili na koho přišli, zbytek příčetných lidí už utíká sám. Kde se to zastaví těžko říct.

Jenže Cyril převzal žezlo od Vasseura, který jako jediný od zpětného odkupu Renaultu od lotusu vedl tým správným směrem.

No, ten odešel už v r 2016, takže něco tam ten Abiteboul taky udělal.

Cyril pouze kecal jak bude Renault vzkvétat, ale jinak nic. To už více pro Renault udělal Red Bull, který je stále tlačil do vylepšování motorů.

Ale tady nebude problém v šéfovi týmu, ale v samotném vedení a v tom, co vlastně od týmu F1 očekávají. Jestli si chtějí pěstovat národní klenot, přitom do něj neinvestovat a k tomu chtít dobré výsledky hned a pořád, “jinak tady nemusíte být a za bránou čeká stovka dalších”, tak to nemůže fungovat. A takhle to na mě přesně působí.

Jo, měli dobré auto. I svůj vlastní koncept. A Fernanda :grin: . Ale řekl bych, že to jelo trošku ještě setrvačností, kdy se sice měnili ti ředitelé, ale zaměstnanci ještě pracovali normálně. Výsledky nového vedení se projevily o něco později.

No, třeba Famin je úlet. Podle toho jak Renalut investoval do letošního vozu není nedostatkem chuti investování ze strany Renaultu, ale neschopnosti Famina.

Tak je pravda, že změny a počátek úpadku se kryjí (ne náhodou) se zatčením Carlose Ghosna a změnách ve vedení samotného Renaultu.
Famin ve mě neustále evokuje vzpomínku na Šípa a Uhlíře “…na vlastní žádost byl jsem právě přijat do funkce ředitele firmy Fiat…”

Famin mi připomíná horšího Binotta, ale vinu nese ten, kdo ho ustavil do funkce a přitom mu nechal i dosavadní pozici. Loňskou čistkou začala personální devastace a pokračuje v ohromujícím tempu. Buď tam měli mraky zbytečných lidí, nebo tam za chvíli zhasnou.

Cyril nebyl vyhozený jen tak. Pak tam byl chvíli Szafnauer a když ukázal prstem na všechny problémy, která se za ty léta pod Cyrilem nakupily, tak se spustila lavina vyhazovů.

Pokud je tahle čistka plánem Renaultu pro ozdravení celého týmu, tak by to bylo správné rozhodnutí, jenže zatím žádné investice pro budoucnost nevidíme. Pouze destrukci.

Myslím, že Faminem pouze zaplácli díru s jistotou, že v žádným dalším rozhodnutím nebude bránit a bude pouze pokorně poslouchat rozkazy.
Nevidím u něj žádné předpoklady pro funkci vedoucího. Vůčtárně možná, ale jako šéf závodního týmu je zcela nevyhovující.

Co v účtárně, on je stále k vedení týmu ještě ředitel zodpovědný za vývoj motoru (nevím, jak se ta funkce jmenuje), nebo už ho někdo nahradil? Fakt to nevím, možná mi to jenom uniklo.

Však právě. Vidět Famina poprvé, tak bych ho víc jak vedoucího účtárny netipoval.