Ukázal Ocon svojho “tímového ducha”? Spomaľovanie si súperi nevedeli vysvetliť | Magazín F1 - F1online.sk

Záver šprintovej kvalifikácie bol napínavý nielen z hľadiska boja o pole position, ale aj na chvoste elitnej desiatky. Sergio Pérez a Pierre Gasly takmer nestihli posledný pokus, pod čo sa podpísala aj pomalá jazda Estebana Ocona. Dvojica si nevedela vysvetliť, prečo Francúz tak ubral.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/160505/ukazal-ocon-svojho-timoveho-ducha-spomalovanie-si-superi-nevedeli-vysvetlit

Můžeme si ještě vzpomenout na kvaldu GP Itálie 2019 a slipstream, který si “vzájemně poskytli” Seb a Charles… To jsou takové věci, které se občas tak nějak přihodí. Ale oni se už nesmějí v přípravném kole předjíždět? V minulosti to možné bylo, jenom se občas ti předjetí odvolávali na gentlemanskou dohodu, kterou stejně nikdo nedodržoval. Teď už se to nesmí? Vím, že se tím příprava naruší, ale i tak by mi to od Péreze připadalo jako nejjednodušší řešení, pokud to tedy není zakázané.

Může, proč by se nemohlo. :slight_smile:

Pak nechápu, proč to s o třídu lepším autem neudělal. Není to ideální, ale zase taková výjimka by to v téhle situaci nebyla.

Může ho objet a příště nemusí čekat jak šulini na poslední vteřiny, pak se všichni diví, že to nevyjde. :smiley:

Ta pravidla se myslím měnila, oni snad nesmějí jet v přípravném kole nějak výrazně pomalu (nevím, podle čeho se to posuzuje). Pokud to Ocon porušil, tak ať ho opentlí. Jinak je to pořád dokola, když si nechají kolo na poslední chvíli, tak riskují :woman_shrugging:. Proč RB ovšem vůbec poslal Péreze mezi Alpiny mi připadá taky na hlavu, to snad šlo vymyslet líp.

Moze jasne. Ale ked to urobil verstappen tak tu bola burka, pamatas? :thinking::joy:

Upřímně řečeno nepamatuju, i když je to možné. Pamatuju si, jak to schytal Mazepin za porušení nepsaného pravidla, načež to začal porušovat v podobné situaci kde kdo a on se podivoval, že to pravidlo asi platí jen pro někoho :smile: . Pérez se prostě nemá co motat vzadu mezi Alpiny a mohlo to (možná :slight_smile: ) dopadnout líp.

Musiš dodržet deltu kola, jinak můžeš jet v podstatě jak chceš.
Ale za překračovaní delt se nic nedělalo. :slight_smile:
Však můžeš předjíždět v boxech nebo stát ve fastlane a nic se ti nestane.

Mám dojem, že pokud neudělá tým s Oconem pořádky, tak s ním budou ještě velké problémy.
Ale co, letošní sezóna je pro Renault už stejně ztracená a ostatní vidí jaký zmetek se z Ocona vyklubal, což bude pro hledaní nového místa jistě přínosem.

Jaké pořádky by sis představoval? Jediný účinný postih je nechat ho sedět a to nemůžou. Když dali tyhle dva dohromady, tak se problémy čekaly, a teď je křehké příměří pryč. Jak to bude s jeho angažmá uvidíme, to je teď těžko říct.

Já myslím, že týmy mají desítky možností jak zjednat nápravu. Tím nejjednodužším řešením jsou rozdílné strategie.

A když mu špatnou strategií zničí závod, tak to tým nepoškodí :smile: ? Ale pro mě za mě, ať se tam třeba fackujou. Mně se jenom líbí, jak se na některé podobné události úplně zapomíná. Kromě toho jsem nikdy nevěřila na týmovost F1, podle mě je to jenom šidítko pro dvojky.

Dnes ani nemuseli jet ostré kolo. Klidně oba mohli šetřit gumy pro sprint.
Týmy mají mnoho jiných možností jak si zjednat pořádek a nikdo si zvenčí ničeho nevšimne.
Třeba gumy. Sice jsou oficiálně stejné, ale kvůli ruční výrobě má každá guma jinou váhu. Proto se gumy párují, tak aby každá sada byla pokud možno co nejvíce stejná. A tak se postupuje i s jinými díly.
A když se tahle selekce bude dělat důsledně, tak rebel nakonec vždycky prohraje.

To určitě, ale oni prohrají s ním, pokud by mu sabotovali závody. I tak je čeká běžná situace s jezdcem, který končí a je z toho důvodu “odstavován”. To je celkem běžné a logické, ale samozřejmě to týmu ubližuje - nemají tolik bodů, kolik by mohli mít, pokud by podporovali oba jezdce stejně.

Suhlasim. Nemal sa tam motat, ale tak ho vyslal tím. Tam to ide za nimi proste… Ty ako jazdec uz mas iba dorucit cas, co sa perezovi nechce podariť :sunglasses::joy:

1 Like

Sabotováním dnešní kvaldy by oba jezdci ušetřili po sadě měkkých gum. Dnes stačilo vyjet v Q3 i s tvrdou směsi a kolo odkroužit.
Na druhou stranu nikdo nemohl vědět že Leclerc vypadne a každé odjeté kolo je důležité nejen pro možnost lepšího výsledku, ale taky další vývoj vozu.

To jo, v tom nejsme ve sporu :slight_smile: .

Já ve sporu s vámi jsem, protože v Q3 se musí použít měkká. :smiley:

My jsme ve sporu?
Já to beru jako čistou diskuzi při které probíráme různé možnosti jaké vedení týmu může použít, aby prosadilo svou.
Nakonec stejně zůstane poražený pouze jeden.