Trio historicky najlepších Britov podľa Jordana? Mansella, Hunta či Buttona medzi nimi nehľadajte | Magazín F1 - F1online.sk

Žiadny štát nedisponuje toľkými majstrami sveta ako Veľká Británia, ktorá ich má dovedna až desať. Eddie Jordan sa podujal na neľahkú úlohu – spomedzi množstva šampiónov vybrať najlepšie trio z nich.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/90895/trio-historicky-najlepsich-britov-podla-jordana-mansella-hunta-ci-buttona-medzi-nimi-nehladajte

A teraz rychlo znehodnotit Eddieho, lebo tam spomenul Hamiltona :smiley:

Hmmm…
Souhlasím jen s tou poznámkou, že nejsem hoden hodnotit kvality Jimyho Clarka, když jsem ho nikdy neviděl závodit. Na druhou stranu vyždycky šlo na Jimyho tolik chvály ze všech stran, tak nevidím sebemenší důvod proč Jordanovi nevěřit.

Pokud bych si mohl dovolit ohodnotit ostatní piloty, tak poslouchejte.

Mansell; neskutečný dříč, hodně tvrdý a silový jezdec. Prostě buldok jak se mu tehdyříkalo. Dokázal potrápit i Ayrtona. Klobouk dolů, jeho titul je zcela zasloužený. Bohužel byl stejně tvrdý i v rozdávání zbytečných trestů když dělal komisaře. Tady u mě hodně klesl.

Hunt; kdo by tohoto výlupka neměl rád? Už v Heskethu dokázal svůj přirozený cit pro závodění, zábavu i dar lásky k mnoha ženám. Vše do čeho se pustil dělal tak nějak na plný úvazek.
Snad právě proto i přes svůj velice krátký život (45) rozdal světu ze sebe mnohem více než by jiní nedokázali snad ani za svých několika desítek životů.

Jenson; na trati celkem nenápadný, ale tak rychlý, že nejeden soupeř znejistěl když ho uviděl v zrcátkách. Ve svých začátcích měl smůlu, že byl majetkem sira Williamse, který jej za nemalý peníz pronajímal jiným stájím. Taky se trefil do doby, kdy Ferrari bylo nepřekonatelné, ale s BARem byl jediným mužem z celého startovního pole, který dokázal Schumimu prohnat pérka. Bohužel většinou jeho technika klekla těsně před cílem, tak se svého prvního vítězství dočkal až v Hungároš 06.
Jenson byl jezdcem s velice jemným citem pro jízdu a největšími jeho přednostmi byla předvídavost vývoje závodů a jízda na vodě.
Jenson byl hned po Sennovi mým druhým nejoblíbenějším pilotem hned po Sennovi.

Nie, s Hamiltonom, Stewartom a Clarkom som uplne OK ze vynikali.
A nepaci sa mi ze autor clanku dal do titulku ze najlepsi Briti.
Nic take Eddie nepovedal.
Povedal ze prenho vynikali, co je v principe fajn definicia.

1 Like

Že se jedná o Brity je evidentní.
Kdyby se totiž jednalo o všechny š■■■■■■ tak by tam určitě padaly jména jako Senna, Lauda, Schumacher, Fittipaldi, Prost, Regazzoni, Laffitte, Ickx a ještě velká hromada dalších kteří tituly získali i nezískali, ale mezi velikány patřili.

Presne tak. Pre mna je pocet titulov len cislo. Gilles Villeneuve nemal ani jeden, napriek tomu Lauda povedal, ze v jeho generacii bol top.

Za mého dětství i mládí byla F1 mnohem pestřejší než dnes. Ano, taky byla vlna, kdy vyhrávaly Lotusy, ale tak dlouhé lajny jaké mělo Ferrari, RB, nebo Mercedes nebývaly.

Keď sme pri tých Britoch Clark bol Škót

Skotsko ale stále do Británie patří.

Presne tak.
Ked to zjednodusim, kazdy rok bol iny majster sveta a ina stajna mala konstruktersky pohar.
To bolo velmi fajn a tak sa mi to pacilo.

Tehdy stavěli vozy nadšenci. Bylo v nich mnohem více srdíčka, než v těch současných kybernetických.
Vývoj šel ale tak moc dopředu, že v dnešních podmínkách jsou regulace existenční nutností. Bohužel.

Prva drticka bola MP4/4, nebyt zbytocnej nehody z Monzy, to auto by vyhralo vsetko. To bolo podla mna prve dominantne auto a vtedy to zacalo.

Aj Stewart bol Skot, pre uplnost.

To už začaly do F1 přicházet velké peníze. Tehdy už se vozy v garážích nestavěly.

Vies, ked niekto dostane otazku od medii, nejako na nu musi odpovedat. To ze sa jeho slova preperu 10x a pozmeni sa trosku cielene myslienka je len zarobok pre dane media a bulvar. Z niecoho zit musia. Tak ako netflix, robil cielene rozpory aby niecim zaujal. Pretoze samotna F1 bola nezazivna.
Ja viem, ze ak dostane 50ludi rovnaku otazku, bude tam vela rozdielov. Takze vzdy nejake vyhlasenia beriem s rezervou, ci sa mi ten clovek paci, alebo nie.

Tak já nechápu proč by tam měl být Hunt. Člověk co vyhrál jednu sezonu jen kvůli tomu, že Lauda v několika závodech nejel :rofl: :rofl:

:+1: Ten medzi topku veru nikdy nepatril, jedine tak na zurkach.:slightly_smiling_face:
Jemu slavu priniesla len Nikiho nehoda.

Tak je to stále majster sveta, história sa už nepýta na okolnosti. Inak však súhlasím. Nie je jediný, ktorý získal titul s tak trochu “božou pomocou”. Stirling Moss nezískal ani jeden titul, ale aj tak bol schopnosťami lepší ako Hunt. A týmto nechcem Hunta nejako zhadzovať, je to frajer a rešpekt pred tým, čo dokázal. :innocent:

2 Likes

Hunt byl docela dobrý jezdec, ve své době lehce nadprůměrný, řekněme jako Reutemann, Regazzoni nebo Depailler. Pro Laudu to ovšem - za srovnatelných podmínek - vůbec nebyl soupeř, Niki byl jiná liga.

Stačí se podívat proti jakým jezdcům tehdy James soupeřil. Co jméno to pojem.

A když k tomu přidáme FIA, které jela po McLarenu jako po uzeným a nestyděla se ani podlé diskvalifikaci kvůli vymyšlené nedodržené šířce vozidla, tak James podával vynikající výkony.
A Ferrari byl taky o kus lepší vůz než McLaren.
Na druhou stranu by Lauda měl titul bez havárie hodně pohodlný a James by neměl žádnou šanci.