Otázka je, v čem by Horner měl najednou vytvářet zásadní problémy v rámci Red Bullu… To, že se nepodařilo udržet vývojový předstih, je relativně běžný stav, F1 by neměla být jako fotbal, kde se odvolávají trenéři jako na běžícím pásu. Navíc po sérii čtyř jezdeckých titulů a uprostřed restrukturalizace, kdy se Red Bull snaží stát výrobcem motorů. Nějaké spory o prestiž a zásluhy, to si snad můžou přátelsky vyříkat u kuželek, jedna aférka, ať už se v ní Horner zachoval jako beznadějný romantik nebo hemingwayovský toreador, by to taky být neměla. Já mám od okamžiku, kdy ta kauza vypukla skrze holandská média a výroky právě Jose Verstappena, pocit, že v pozadí je boj o moc, který rozpoutal Jos Verstappen. Ten asi čekal, že když vychoval Maxe a přivedl ho do F1, dostane vysokou funkci v strukturách týmu, ale místo toho zůstal jen v pozici otce a čestného hosta + scouta, který má vyhledávat mladé talenty. Celá ta dynamika to naznačuje, přičemž Max byl pro Jose de facto jeho trumfovou kartou. Ostatně i ty námluvy s Mercedesem šly odtud, nikoli od samotného Maxe.
Být v tom třeba vážná obava o vývoj v Powertrains, potom by Max nezůstával v Red Bullu i pro rok 2026. Resp. snažil by se z toho vykoupit, případně by (možnost) sabotoval své výkony, aby splnil svou výstupní klauzuli. Kromě ztraceného roku by klesla i jeho relativní cena na trhu, jak píše výše @Miki, navíc v případě problémů Ferrari bude po změně pravděpodobně pošilhávat i Leclerc. Nepřímo se dá odvodit, že v Powertrains se nakonec nerýsuje nějaké fiasko, ale to by naopak byl argument pro Hornerovo setrvání.