Tajuplný Hamilton: Nemôžem povedať viac, ale náš systém potrebuje veľa zmien | Magazín F1 - F1online.sk

Odohráva sa v súčasnosti vnútri Ferrari niečo, čo vypláva na povrch až oveľa neskôr? Veľmi ostrú reakciu Frédérica Vasseura na špekulácie o jeho konci na poste šéfa Scuderie si ľudia vysvetľujú rôzne, ale Lewis Hamilton po skončení Veľkej ceny Kanady dal najavo, že v Maranelle sa niečo deje. Podobne ako v prípade Vasseura však môžeme jeho vyjadrenia interpretovať rôzne.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/204401/tajuplny-hamilton-nemozem-povedat-viac-ale-nas-system-potrebuje-vela-zmien

Veľa šťastia, Lewis. Dúfam, že sa ti podarí všetko o čom si vravel.:four_leaf_clover:

3 Likes

Lojzo sa uz osmelil na Taliancinu? :slight_smile: Zatial sa mi zda ze nic.

Tvl, to zní, jako by se Lewis pustil do krizového managementu…

Tohle bude ještě hodně zábavné :love_you_gesture:

1 Like

tak to vyzera, ze opat vo Ferrari prebiehaju mocenske boje a skodi to opat raz celemu teamu… oni sa snad nikdy nepoucia

2 Likes

Ferrari nepotrebuje vyhrat.
Prenho je podstatne zucastnit sa.
Biznis slape, akcie su vysoko, auta sa predavaju skvele, vsetko je ako ma byt.
Vyhrat moze len jeden, mame tu dalsich 20 rokov bez titulu tak ako to bolo po Jodym Scheckterovi a co …

Ferrari musi vyhravat, vyhravanie je to najdolezitejsie.

1 Like

Proč?
Auta každý rok vyprodaná.

Z F1 šampionátu dostanou vždycky nejvíce peněz i kdyby byli poslední s 0 body.

O co jim jde viď. :slightly_smiling_face:

neda sa donekonecna zit z minulosti

2 Likes

Objektivně asi nemusí vyhrávat ve smyslu titul jezdců či konstruktérů… Ale na druhé straně by neměli být ani v pozici zcela průměrného týmu (a případně navíc za šašky s různými kixy).
Přijde mi, že třeba loňský rok byl v tomto směru z ryze pragmatického pohledu v pořádku - slušné výsledky, boj o pohár konstruktérů do posledního závodu - to je pro obchod zcela dostatečné. Ale letošní rok, kdy se horkotěžko dostanou na pódium a prezentují se spíš hádáním se ve vysílačkách už asi docela na hraně je :frowning: Pokud se to stane jednou, tak asi OK, ale kdyby se to mělo opakovat, tak už to i Ferrari pozná,

1 Like

Ako vidis, “da”. Mozno raz, ked sa nahodou na to niekto ozve, tak sa to zacne riesit(to ze dostavaju take prachy za ucast), dovtedy mocipankovia vo Ferrari nemaju najmensiu motivaciu zacat robit viac pre vitaztva.

Co im to prinesie? Auta vypredane, meno firmy stale ma hodnotu, vsetko slape ako hodinky, tak naco vyhravat?

Lebo, ako už bolo správne povedané “donekonečna sa z minulosti žiť nedá”.

1 Like

Kedyze to naposledy Ferrari vyhralo? Aha, pomaly 20 rokov dozadu. Opakujem: predavaju sa auta? Dostavaju najviac penazi od F1 len za ucast? Zda sa ti ze upada automobilka? Uplne im staci raz za cas pocas sezony nejake vitaztvo a vo Ferrari vsetko slape.

Donekonecna isto nie, ale ako vidis, sakra dlho uplne v pohode. A bude to este dlhsie.

Predaje im momentalne urcite boostne aj Lemans

3 Likes

Peniaze potrebuju nato aby mohli vyhravat. Treba uznat, ze zarabaju skvele, takze az tak zle na tom nie su ale Ferrari nie je v F1 aby sa im lepsie predavali auta. Prave naopak. Teda aspon takto to chapem ja, lebo takto to robil Enzo. Ako som pisal minule, bohvie co su ich priority dnes.

1 Like

Jakože si nějaký miliardář řekne, že teď vyhráli Le Mans, tak rychle poběží do Ferrari si koupit auto?

Ve Ferrari to funguje jinak. Tam se na auto čeká a čeká.
Nebál bych se říct, že drtivá většina klienteli ani motorsport nesleduje.

1 Like

ja si skor myslim presny opak. Vacsina klientov sleduju motorsport, vratane GT3 a Hypercar. Co sa tyka cestnych aut tak platia emocie a fraza “win on sunday, sell on monday”. Co sa tyka zavodnych aut, kedze vela z tych ludi maju konicek v zavodeni, rozhoduju sa ci si pojdu Le Mans zajazdit v Porsche alebo Ferrari a preto su vysledky dolezite. Alebo ci si pojdu zajazdit Ferrari Challenge alebo Porsche Cup.

edit: A k tomu Le Mans, ano tam je to velmi dolezite. Od buduceho roku sa v Azijskej Le Mans serii povoluju Hypercars pre privatne timy.

3 Likes

Lenze to je minulost. Enzo to tak videl, robil a predaval auta aby mal prachy na zavodenie.

Enzo je vsak prec. Doba sa zmenila. Ferrari uz nie je Enzove. Ferrari bolo sucast koncernu, teraz je to firma, ktorej cielom uz nie je vyhravat ale produkovat zisk akcionarom. A ked sa produkuje bez vitazenia, nie je dovod vyvijat nadmerne usilie tam, kde sa nevrati. Ako pise Puff, pokial viem, na auta Ferrari sa caka, takze s predajom problemy nemaju.

neverim, ze im je to ukradnute. Potrebuju byt v boji o vitazstvo aby to bolo udrzatelne a nie len v F1. Momentalne maju problem sa dostat na podium a ked im nevyjde nove auto, tak pochybujem, ze vedenie nad tym mavne rukou.

2 Likes

Ferrari chybi prirozena motivace, ve svem zajmu by se meli na par let zreknout vsech vyhod ze strany F1, na druhou stranu umi postavit win car, kdyby 2018 nebyl Vettel takove vemeno mohlo je to vystrelit do trochu jineho vesmiru nez jsou ted.