Tajomstvo dominancie Red Bullu? Váha, tvrdí Horner | Magazín F1 - F1online.sk

Tím Red Bull prepísal v roku 2023 takmer všetky historické štatistiky. Išlo o jedno z najdominantnejších predstavení všetkých čias. Presne 21 víťazstiev z 22 pretekov určite nie je náhoda a monopost RB19 bol o hlavu pred ostatnými. Podľa šéfa stajne Christiana Hornera spočíva jeho dominancia v schopnosti tímu ušetriť váhu.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/138152/tajomstvo-dominancie-red-bullu-vaha-tvrdi-horner

Ano, letos odlehcovali lonske chassis, souhlas.

Horner myslel špeciálne vyvinutú váhu vzduchu od SpaceX, tá robí ten rozdiel :upside_down_face:

1 Like

To môže hovoriť novým fanúšikom F1 ,že váha…Red Bull určite nie je o 20 kg ľahší ako konkurencia ,rozdiel je pár dekov.Tajomstco je v podlahe,ktorá má desiatky kanálov,ktoré sme mohli vidieť na GP Monaca po Perezovej nehode.Tieto kanale sú zajvne flexibilné,čo vytvára efekt aktívnej podlahy,Adrián je na to špecialista,bez neho by mali podlahu ako súčasný Williams.

Ty ale asi tiez nebudes dlhorocny fanusik. Inak by si vedel, ze cim viac kil zhodis na aute, tym viac mozes dat zavazia tam kde ich potrebujes ty. To ma pozitivny vplyv na balans, na pneumatiky, nastavenie auta a ine veci.

Auto ako take lahsie od ostatnych asi ani nie je, vsetci maju minimalny limit.

Tak flexibilne kanaliky a aktivna podlaha, tusim sa naozaj vyznas :smirk:

5 Likes

Ale tohle je paradoxne pravda, RB mel uz loni k dispozici novou odlehcenou verzi chassis, jen nemeli duvod jej nasadit, az letos a mozna by stacilo lonske tezsi. Taky je mozne ze lonskou skorepinu jezdil pro porovnani Perez.

Nepřipadalo Vám loni divné, že FIA zvýšila pravidly minimální váhu vozů v rozběhnuté sezóně?
Přece k ničemu takovému nebyl důvod. Ano přidávaly se lanka, ale ty nebyly povinné.
A když si vzpomínám, tak váhu nejvíce překračovala AT. Žeby úzká spojitost s RB značila, že FIA Grglavkám nějak pomáhala?

Zorko, veď si zabudol: Ešte dokonca aj ten Max je flexibilný a aktívny… :rofl:

1 Like

Minimalnu vahu FIA zvysila este pred sezonou, nie pocas.

Suhlasim, bolo to velmi nefer od FIA, hlavne voci Alfa Romeo, ktora jedina bola na limite tusim.

Toto bol bohuzial este vacsi zasah do pravidiel. Lanka neboli povinne, ale poskytli obrovsku vyhodu tym, ktory priniesli lahke podlahy voci tym tazsim. Ti s tazsimi podlahami boli na to pripraveni. Ti s lahkymi podlahami (okrajmi) by bez extra lanka pravdepodobne ani nedokoncili preteky (Mercedes). Takze tymto FIA ovela viac potrestala timy, ktore lanka nepotrebovali (vsetky okrem Mercedesu).

Najviac vahu tusim prekracoval RB a Mercedes alebo Ferrari. RB som si isty a druhy tim bol jeden z tej dvojice Merc/Ferrari. Dvihnutie minimalnej vahy nebolo az tak velkou vyhodou (zdvihla sa tusim o 3kg, pricom RB mal nadvahu asi 20kg) ako extra lanko a potom pocas sezony to extra druhe lanko, na ktore bol Mercedes zahadne pripraveny ako jediny (odkial to len Wolff mohol vediet dopredu?).

Takze ak niekomu FIA minuly rok pomahala, tak jedine Mercedesu. Dvihnutie vahoveho limitu, extra lanko, extra druhe lanko (ktore nefungovalo) a potom nova direktiva ohladom podlah v Spa na ziadost Mercedesu po hereckych vykonoch Looisa a Dzordza z Baku. A jedine co tym Mercedes dosiahol je to, ze Ferrari prepadlo a RB ostal na cele sam. :slight_smile:

“všetci dosiahli maximálnu povolenú hmotnosť 798 kilogramov” opravte si na minimálnu

Pár dní jsem tu nebyl a hned u prvního chatu se chytám za hlavu.
V článku se píše o hmotnosti ale tady všichni píšete o váze…
Nebudu poučovat, protože to nemáte rádi, ale uvědomme si, že hmotnost a váha není totéž a speciálně u F1…

Mimochodem to, že kouzlo Redbullu je v hmotnosti, jsem věděl možná ještě dříve, než Horner.

Tak zase za pár dní :raised_hand_with_fingers_splayed:.

quote=“Triper, post:25, topic:16239, full:true”]
Kdybych si měl tipnout, tak myslím že hlavní kouzlo bude v hmotnosti, myslím, že hodně dovažují a na to žádné pravidlo nikdo nevymyslí.
[/quote]

1 Like

ale tiez su ti minule daval spravu od niekoho z RB, ze je to chladenim :thinking:

Ano to je pravda, ale to by bylo na dlouhé a nudné psaní.
Navíc to asi bude jen jeden z důvodů hlavní bude hmotnost.
Ale je bezva že si to pamatuješ :+1:.

fajn, tak ostanem pri tom, ze tajomstvo uspechu spociva v kombinacii viacerych rieseni a nie len v jednom.

Piloti už dostali ježíška.

Checovi uz poslali reklamne predmety z Williamsu kvoli prestupu :grin:

1 Like

Zdá se, že v paddocku už to je hotová věc.

Jenom pro představu jak obrovskou roli hraje dovažování.
Pokud by dovažovali třeba jen 10 kg ušetřených v průměrné výšce vozu, mohlo by to snížit těžiště vozu o cca 3-4 cm.
A 1cm = -0,1s/kolo…
Je to samozřejmě nejdražší způsob jak zrychlit, ale taky nejúčinnější a hlavně ho nikdo neokopíruje a žádné nařízení nezakáže.
Kam se hrabe nějaký Hogrovo tripple DRS :wink:.

a kde usetris 10kg oproti ostatnym? inak si samozrejme uvedomujem silu dovazovania

Psali že ušetřili 20 kg až na limit a teď už dovažují…
Jenom to udělá vice jak 1,5 s/ kolo.
Ušetřit se to dá chytrou konstrukcí a drahými materiály.
Ale to všechno moc dobře víš…