Minimalnu vahu FIA zvysila este pred sezonou, nie pocas.
Suhlasim, bolo to velmi nefer od FIA, hlavne voci Alfa Romeo, ktora jedina bola na limite tusim.
Toto bol bohuzial este vacsi zasah do pravidiel. Lanka neboli povinne, ale poskytli obrovsku vyhodu tym, ktory priniesli lahke podlahy voci tym tazsim. Ti s tazsimi podlahami boli na to pripraveni. Ti s lahkymi podlahami (okrajmi) by bez extra lanka pravdepodobne ani nedokoncili preteky (Mercedes). Takze tymto FIA ovela viac potrestala timy, ktore lanka nepotrebovali (vsetky okrem Mercedesu).
Najviac vahu tusim prekracoval RB a Mercedes alebo Ferrari. RB som si isty a druhy tim bol jeden z tej dvojice Merc/Ferrari. Dvihnutie minimalnej vahy nebolo az tak velkou vyhodou (zdvihla sa tusim o 3kg, pricom RB mal nadvahu asi 20kg) ako extra lanko a potom pocas sezony to extra druhe lanko, na ktore bol Mercedes zahadne pripraveny ako jediny (odkial to len Wolff mohol vediet dopredu?).
Takze ak niekomu FIA minuly rok pomahala, tak jedine Mercedesu. Dvihnutie vahoveho limitu, extra lanko, extra druhe lanko (ktore nefungovalo) a potom nova direktiva ohladom podlah v Spa na ziadost Mercedesu po hereckych vykonoch Looisa a Dzordza z Baku. A jedine co tym Mercedes dosiahol je to, ze Ferrari prepadlo a RB ostal na cele sam.