Szafnauera rozhodnutie sklamalo, od FIA vraj Racing Point dostal zelenú | F1online.sk

DomovSprávyVýsledkyPilotiTímyKalendárPartneriLive
redakcia@f1online.skRSSZásady ochrany údajov© 2020 F1online.sk

Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/7315/szafnauera-rozhodnutie-sklamalo-od-fia-vraj-racing-point-dostal-zelenu

Největší výhra pro Renaullt je že FIA právě vydala prohlášení o úmyslu změnit pravidla, a od r 2021 zakázat kopírování návrhů jako dělá teď Racing Point :+1:

Je to iba fraška a nič viac ak FIA uznala že Racing Point má brzdové potrubie nelegálne tak mala Racing Point diskvalifikovať a nie im odobrať smiešnych 15 bodov a zaplatiť pokutu a zároveň im povoliť pretekať s tým istým brzdovým potrubím pretekať do konca sezóny ktoré uznali že je nelegálne :man_facepalming: :man_facepalming:

to ukazuje aka to je banda diletantov.
Trest im nedali vacsi preto, ze dobre vedia, ze tie pravidla boli napisane na rit a daju sa vylozit 30 roznymi sposobmi. Trest je viac politicky ako sportovy (ako ostatne je vsetko za J Todta) chcu nezozrat kozu a nasytit vlka. To je cele.

Renaultu to ale nijako nepomoze, pretoze rok stare skopirovane auto predsa nemoze byt superom pre tovarensku stajnu.

Tam je právě ten problém s tím, že daná komponenta byla zařazena na seznam “listed parts” až k letošnímu roku, ale auto se vyvíjelo už v roce minulém, kdy na tomto seznamu nebyla. Zmatečnost toho verdiktu odráží tento problém. Striktně vzato by ale tento faktor měl působit ve prospěch RP.

Osobně bych za čistotu postupu Racing Pointu ruku do ohně nedal, ale to, že Renault zaútočil právě na brzdové kanálky, které představují spornou položku už jen z hlediska změny jejich statutu, mi, když nad tím přemýšlím, připadá jako zoufalý krok. Nemáme nic lepšího, tak kopneme přes problém v pravidlech.

Specifické je i to, že kdyby RP nasadil tyto kanálky (= Mercedes mu poskytl tyto kanálky) v posledním závodě sezóny 2019, celé by to bylo v pořádku.

vyhra by to pre skutocnych konstrukterov bola vtedy ak by fia zakazala nakupovat komponenty ktore sa podielaju na vykone auta, je smiesne ak si mozno od konkurecneho timu kupit tak dolezitu vec ako kompletne predne aj zadne zavesenie.brzdove kanaliky su oproti zaveseniu uplne smiesna vec a potom ako sa nasadia 18" disky tak ich vyznam este viac klesne, ale tie su na zozname veci ktore si kazdy musi vyrobit sam, ale zavesenia sa daju kupit :slight_smile:

Iste, ako Otmar tvrdi, kanaliky su jediny sporny komponent. Dobre to vedeli a mali sa na to specialne opytat. Zas na druhej strane do zdovodnenie rozhodnutia, ze hoci to v pravidlach nie je ostetrene aj tak sa mali opytat je velmi ale velmi slabe az smiesne.

Teď ti dám za pravdu, v širší hře o kopírování Renault získal významný příslib. Osobně si ale myslím (byť je to přesvědčení, nikoli fakt), že Aston Martin neměl v úmyslu spoléhat věčně na (reverzní) kopírování (nebo hůř: jeho imitaci). Z bezprostředního hlediska ale ten verdikt takovou prohru pro RP nepředstavuje.

FIA nicméně k tomu, aby zakročila proti reverznímu inženýrství, Renault nepotřebovala, varovat ji musel už ten extrém, s jakým se RP prezentoval. Ale stížnosti Renaultu tu situaci zdůraznily.