Malé upřesnění k Buttonovi - on měl primární smlouvu s Williamsem, který ho přivedl do F1, ale potom ho “půjčoval” na hostování do jiných týmů (Renaultu, BAR). Primárně ale zůstával jezdcem Williamsu. V Renaultu se mu to vrátilo v “zlém”, tím, že odváděl nevděčnou práci v době, kdy tým testoval originální zavěšení motoru (časté výpadky), ale když se tým začal lepšit, sedačky obsadili jezdci, které měl pod palcem Briatore. A když BAR koupila Honda, Button měl zájem zůstat, jeho vztah s Williamsem byl už hodně oslaben a on sám asi nebyl spokojen s tím, že by měl opustit další tým s perspektivou vzestupu (velké plány Hondy) jenom proto, že je vázán u Williamsu, který mu sám nehodlal dát znovu sedačku. Ale ze smlouvy s Williamsem se musel Button vykoupit - platil to ze svého a byly to tuším tři miliony.
Pokud bude chtít McLaren pustit Ricciarda k vodě, souhlasím, Ricciardo s tím nic neudělá, tak jako kdysi u Sauberu nic neudělal ani van der Garde, ačkoli měl dokonce v ruce předběžné opatření soudu. Jednat se bude jedině o finanční stránce věci, kde McLaren bude muset sáhnout do kapsy, protože mu to jinak nařídí soud (v tomto Ricciardo tahá za delší konec provazu).
Mám ten pocit, že Kimimu Ferrari v roce 2009 taky ukončilo platnou smlouvu, aby za ně v dalším roce jezdil Alonso, ale Ferrari pak posílalo Kimimu smluvní peníze, zatímco ten jezdil v rallye.
Ale překvapuje mě, že Ricciardo zůstává tak klidný. Jedině že by spekulace o Piastrim v McLarenu byly liché a Webber skutečně líčil ještě výše, jak spekuloval @helmutko.
Případný právní spor mezi McLarenem (nebo jiným týmem) a Alpine (kdyby k němu mělo dojít) by řešil sportovní arbitrážní soud a tomu by se musel podřídit i Piastri.
V takovém případě možná Ricciardo věří, že Alpine uspěje (třeba i s dopomocí argumentu, že McLaren má v době sporu obě sedačky smluvně podchyceny, takže de facto nemá pro Piastriho místo). McLaren zatím nevydal žádné prohlášení, ale patrně proto, že toto musí sami teprve právně analyzovat. Před případnou arbitráží by měli ukončit smlouvu s Ricciardem, ale hrozí jim, že nakonec nebudou mít ani Piastriho (pokud soud uzná nárok Alpine), ani Ricciarda + budou platit jako mourovatí Ricciardovi.
K věci smluv na závěr: nejsou neprůstřelné, ale za delší konec provazu tahají týmy. Jedině v případě, že pilot chce úplně skončit, týmy tomu obvykle nebrání (demotivovaný pilot nemá smysl).