Szafnauer: Aston Martin nás nepredbehne, kým tam bude Alonso | Magazín F1 - F1online.sk

Šéf Alpinu v priebehu týždňa priznal, že podpísanie zmluvy medzi Fernandom Alonsom a Aston Martinom ho poriadne prekvapilo. S odstupom času však tento prestup nehodnotí ako žiaden geniálny ťah, Alonso si vraj na seba uplietol bič. Už vraj nezažije časy, keď bude jazdiť tak vysoko ako dnes v Alpine.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/73514/szafnauer-aston-martin-nas-nepredbehne-kym-tam-bude-alonso

Na jedné straně můžeme Szafnauera obvinit z jistého alibismu - vyjadřuje se jako šéf Alpine, tedy zúčastněné strany, takže jeho motivem může být “zhrzenost”. Na druhé straně vystihl můj pocit ze současného Aston Martinu (a vyjádřil jsem ho už dříve, kdy o přestupu Fernanda Alonsa nebyla vůbec řeč, naopak předpoklad byl takový, že se dohodnou s Vettelem na pokračování spolupráce). Aston má sice finanční zdroje a obrovskou energii Lawrence Strolla (ať ho nevnímáme pouze negativně), ale nemá ujasněnou strukturu vedení a rozdělení kompetencí. Krack má uvážlivé vystupování, ale co vlastně smí a nesmí? Jak jsou zorganizováni lidé, které Aston nabírá ve velkém? Trochu mi to připomíná systém Toyoty, která také postrádala funkční hierarchii, a tady je to navíc šmrncnuto chaosem.

Alonso si jistě umí tvořit pozici v týmu (byť tady narazí na limit jménem Stroll, Lance s ním v rámci svých schopností bude soupeřit - někdy tedy jezdit za ním - ale nebude se podřizovat Alonsovým představám), ale není to klidný systematik ve smyslu anglosaské kultury. Kterou Aston navíc ani tak úplně nemá.

Neříkám, že AM a FA nebudou mít pěkné závody a chvíle radosti, ale celkově na vysoké mety útočit nebudou. Alpine by na tom mělo být lépe, ale o přibližování se k šp-ičce taky jenom mluví.

1 Like

Uloženo. Tohle tvrzení se může hodit :smile:

Shots fired. :nerd_face::popcorn:

1 Like

ten program “horolezec” sa urcite vola “The Alpinist” :slight_smile: co dava uplne iny rozmer ako slovensky preklad.

4 Likes

Z Otmarových úst zní tahle slova docela ukrutně. A podle toho jak pod jeho vedením šlapala Force India jeho slovům docela věřím.

Je tazke predpovedat, kto bude na tom v buducom roku-dvoch lepsie, ale ja by som si stavil na AM. A ak by aj nie, Nandovi moze byt jedno, ci bude bojovat v strede pola za AM alebo Alpine. Takto ma ako bonus minimalne rok navyse a lepsi plat, cize z toho vysiel podla mna lepsie, ako keby mal ostat v Alpine, navyse po boku toho neokrochanca Ocona. Okrem toho, Nando urobil pocas svojej kariery mnozstvo zlych rozhodnuti, tak ak by sa aj toto malo zaradit do rovnakej kategorie, rozhodne ho to az tak velmi trapit nemusi. :wink:

2 Likes

Taky mu věřím, asi jako když říkal že do Alpine nepřestupuje nebo když říkal že Vettel naučí Aston Martin vyhrávat tituly :sweat_smile: Ono takhle, říkat že momentálně devátý tým nepředčí krátkodobě ten čtvrtý ani nemusí říkat ne? Nebo už má bobky? :grinning:

Podle toho co momentálně vidí mé vlastní oči dávám spíše za pravdu Otmarovi a akciím Astona, než snílkům. :wink:

Tak momentálně víme jak to je, Aston Martin v řiti :face_with_hand_over_mouth: Nebo ok, nebudu tak hrubý, prostě jim to moc nejede a jsou na tom vůči vlastním očekávání až trapně.

A nepomohla ani kapotáž red Bullu.

Trochu jo, místo toho že to Aston Martinu moc nejede se více říká Green Bull :+1: :grinning: :smile:

Green Bull to bude až Alonso opráší svou kempingovou stoličku a začne pozorovat závody přímo z trávy. :rofl:

Tak zrovna spolehlivost není pro AM špatná, musej přidat i rychlost a to je mnohdy těžší.

Mercedes je holt stále nejspolehlivějším motorem.

Otmar to prostě posral. Nabídli Alovi smlouvu na rok s možností prodloužit, když bude výkonnost a co už letos Alpine dělala, aby byl za Oconem? To je prostě vydrbavani s mistrem světa a co pro ně vše vyjel… Otmar věděl o podpisu Piastriho s McL na 2023 a stejně nechal tohle udělat. Tohle jeho prohlášení je jen vztek na to, že Alonso neposlouchal jak pejsek na slovo. Upřímně Alpine startovala daleko víc ve předu než Aston v Maďarsku a i tak malém Astony dali Ocona. Aston Martin má vykonnost v neděli ale ztrácí v sobotu, když to vyladí fakt dokážou být okolo Alpiny a McL

Zatím se zdá, že v Renaultu by se Alonso mohl chlubit lepšími výkony než v Astonu.
Naopak v Astonu se zase může chlubit vyšším platem.

A co chtějí fanoušci?
Dívat se na pozici jezdce v tabulce, nebo na jeho výplatní pásku?

Z logiky věci mi tam slova Szafnauera nesedí. Bál se věku a ujišťoval že jestli si Alonso svou výkonnost udrží nemá se čeho bát a prodlouží s ním. No pak se tedy ptám, jaký měli plán pro Piastriho? Jediný kdo měl své jisté byl Ocon kterého podepsali nepochopitelně na 4 roky, tím si tak svázali ruce že jim na to nakonec Alonso i Piastri v boji o 1 sedačku hodili oba bobek. Ale určitě se dočkáme také vyjádření od Alonsa a Piastriho a uslyšíme taky jejich verzi.

Dosaď si tam taky rok 2024 a 2025, ty Alonso bral při přestupu k AM taky zjevně v potaz. K čemu by byl Alonsovi ještě jen jeden rok v Alpině? Pokud necítil náklonost a důvěru v něj tak s pocitem že pomůže dostat se ještě o kus blíže čelu a tradá to opravdu moc neláká. Ale nevím co věděl Alonso a proč se rozhodl jak rozhodl, můžu se jen domnívat.

Píšeš to hend na začátku … zdá se … a to je ono, upřímně pro Alonsa je jedno, jestli bude jezdit kolem 7 místa nebo 10 místa. Jeho mentalita je pro ty nejvyšší příčky a když v Alpien neviděl budoucnost, ale jen chaos, tak radši odejde a proč by měl nechat sebou zametat? jen že mu je 41?