Surer kritizuje absurdný nedostatok testov, nováčikovia na to tvrdo doplácajú | Magazín F1 - F1online.sk

Pred začiatkom tejto sezóny mali tímy k dispozícii len tri testovacie dni. Do každého z nich mohli nasadiť len jedno auto a keďže majú po dvoch pretekárov, jednoduchou matematikou prídeme k tomu, že každý mohol dostať k dispozícii jeden a pol dňa jázd.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/27300/surer-kritizuje-absurdny-nedostatok-testov-novacikovia-na-to-tvrdo-doplacaju

Suhlas. Marc Surer je vyborny expert. Jeho komentovanie pre Sky/Premiere spolu s Jacquesom Schulzom bolo legendárne

1 Like

Presne tak. Nedostatok testov je absurdny. F1 tak posadnuta vyrobcami, ze sa uplne zabudlo na pilotov a zabavu.

1 Like

Surer má naprostou pravdu. Zkuste říct lyžařům nebo tenistům, že součástí jejich sportu bude drastické omezení možnosti trénovat.

Nebo fotbalistům.

F1 se opět nedaří nalézt optimální míru, která by zohlednila představy motosportu a potřeby sportovců v kokpitech.

1 Like

Keby len nováčikovia. Ono na to tvrdo doplácajú aj prebehlíci v nových tímoch a vďaka tomu hrozivo zaostávajú za tímovými kolegami.

pokial viem tak mladici jazdit mozu kolko chcu s dvojrocnym autom… v pripade takeho haasu to zda sa az tak vadit nebude. najviac z toho bude profitovat novacik Alonso…

Asi zabudli preco sa tieto obmadzenia zaviedliv prvom rate. problem je ze vacsina timov na to nema peniaze a takych testov by profitovali hlavne tie bohate timy a este viac by sa prehlboval rozdiel medzi bohatymi a chudobnymi.

Jenže tady už je to asi kontraproduktivní. Jak jsem napsal, FIA se nepodařilo vyhmátnout tu správnou míru. A pokud proto budou horší výkony podívat i piloti, kteří změnili tým, poškodí to nakonec i ty chudší týmy, mají-li právě takového pilota. Pokud ne bodově, pak alespoň z marketingového hlediska. Ani pro Haas nemůže být příjemné, když je v záběrech hlavně tehdy, když se jejich mladíci toulají mimo trať.

prave naopak. uz pred sezonou sa rozpravalo o dvojdnovych vikendoch a skratenych testoch ako o dobrej prilezitosti ako zatraktivnit preteky, pretoze timy nebudu mat dostatok casu na pripravu. a to koniec koncov moze priniest lepsiu show pre divakov.

fakt nad tym zamysli z ekonomickeho hladiska. ak by dost zvolnili testy tak chudobne timy by ucili mladikov (alebo platicov) a bohate timy by to vyuzivali na vylepsenie svojho auta a este viac sa vzdialili stredu pola, pretoze by mohli vyuzivat mladikov, ktory uz maju nieco odjazdene. napr schumacher by testoval Ferrari a Haas by testoval platic. Redbull by testoval Buemi, Mercedes Vandoorne, atd.

Chudé týmy si talentované mladíky stejně neudrží - ti sami se budou snažit dostat do top týmů. Ten transfer je daný samotným dělením na bohaté a chudé týmy, kdy ne každý bohatý tým musí být dobrý, ale chudý se na špičku nedostane ani omylem. Argumentu s testováním jako zdrojem náskoku rozumím, pamatuju si doby, kdy Ferrari dohnalo ztrátu jednoduše tím, že testovalo jako nepříčetné, což si menší týmy nemohly dovolit. Ale testování od té doby bylo opakovaně redukováno. Ta poslední redukce je podle mě ale příliš, jde proti samotným pilotům, kteří si potřebují osvojit auto. Zatraktivnění závodů tím, že sportovec s nedostatkem tréninku se bude motat v poli, je asi takové zatraktivnění, jako kdyby někdo doufal, že tenisový zápas bude atraktivnější, když to favorité taky budou víc vyhazovat z kurtu nebo posílat do sítě.

A nějaké zatraktivnění ta poslední redukce tréninků, resp. testů stejně nepřináší. RB a Mercedes jsou těžce vpředu a “zatraktivnění” typu Ricciardo před sebe pustí Norrise místo aby s ním bojoval, protože je pomalejší, závod spíše poškodí.

Ja rozumiem co chces povedat, ale proste pravidla sa v tomto pripade nedaju nejako vybalansovat aby to bolo aj lacne aj vyhodne pre mladikov, pretoze za ten cas co jedni budu skolit mladikov ti druhi budu pracovat na vykone.
ako som pisal vyssie. timy maju stale moznost testovat s 2 roky starym autom, kvoli mladikom a zaroven to nema vyznam v pohladu vyladenia auta na aktualnu sezonu ale malo kto to robi pretoze aj to je drahe. myslim ze pri prechode z F2 do F1 je aj to 2 roky stare aut prinos pre pladych.