Stuck o Vettelovi: Teraz sa ukáže, či je skutočne dobrý | Magazín F1 - F1online.sk

Sebastian Vettel má za sebou prvé dva víkendy v Aston Martine, avšak zatiaľ toho veľa nepredviedol. Pretekárska legenda Hans-Joachim Stuck je zvedavá na to, ako to pôjde ďalej. Teraz vraj Vettel môže ukázať, či na to ešte vôbec má a či je skutočne dobrý.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/27309/stuck-o-vettelovi-teraz-sa-ukaze-ci-je-skutocne-dobry

Nechcem byt zly, ale tato legendarna veta sa opakuje uz od roku 2019 :joy:
" Teraz sa ukáže, či je skutočne dobrý"
Podpisali Leclerca nasledne na to - Teraz sa ukáže, či je skutočne dobrý
Prvy rok dostal od dvojky, dalsi rok nemal byt pod tlakom a prisla tato veta - Teraz sa ukáže, či je skutočne dobrý
Sabotaze, spinavosti na Vettela vo ferrari - podpise AM a znova pride tato veta - Teraz sa ukáže, či je skutočne dobrý
Prve 2 zavody ziadna slava a co nasleduje ? ano spravne ! tato veta - Teraz sa ukáže, či je skutočne dobrý
Podla mna, ked raz skonci v F1 pride tato veta - Teraz sa ukáže, či je skutočne dobrý :joy: :joy: :joy:

2 Likes

Jaká legendární věta? Já ji slyším poprvé.

Navíc Vettel už nemusí nic dokazovat. Alespoň pokud jde o minulost. A pokud jde o současnost, přesně jak stojí v prezentovaném názoru, ta je otevřená. Nenechal bych se zmást trochu kontroverzním titulkem, který vytrhává věc z kontextu. Autor názoru mluví o Vettelovi s respektem a rozhodně neprezentuje myšlenku, že nyní se ukáže jakási odvěká pravda o Vettelovi. Doporučuji přečíst celé, ne pouze poněkud bulvární nadpis.

Myslím že sa zbytočne snažíš Pán Mandalorian očividne nenávidí Vettela a na takéto články s radosťou čaká len aby napísal aký je Seb slabý najslabší na svete.

2 Likes

Navíc je ta “klíčová myšlenka” vyjádřena obecně, to znamená jako něco, co by platilo pro každého pilota na Vettelově místě, nejen pro Vettela samotného. Je to prostě výzva. Úplně jiná situace než přijít do týmu, který je nahoře nebo už nastartoval silný růst. Takový Ricciardo je v daleko komfortnější pozici, když nechám bokem Landa Norrise.

Spíše mě “překvapuje”, že nikdo ještě nevztáhl úvodní závody letošní sezóny k Sebastianovi ve Ferrari 2017 a 2018, ačkoli se to samo nabízí. Souboje mezi Verstappenem a Hamiltonem jsou těsné - ony snad mezi Vettelem a Hamiltonem v době, kdy bylo Ferrari konkurenceschopné, nebyly? A Vettel nedokázal takové závody vyhrát? Plus Hamiltonův výlet mimo trať a Hockenheim… jen při Vettelovi nestáli bohové štěstěny jako při Hamiltonovi. Čekal bych, že někdo se chytne za nos a konečně docení Sebastianovy výkony ve Ferrari - dokázal toho v tom týmu dost na to, aby bylo idiotské odkazovat jedině na loňskou sezónu + ignorovat technické poruchy v závěru roku 2017.

2 Likes

Presne ako hovoríš, Prvá polovica sezóny 2017 bola užasna a úplne sa na to zabúda, ved Vettel a Hamilton sa závod čo závod pretrhovali o body a víťazstva, bohužiaľ druha polovica priniesla nie extra dobrý výkon Ferrari+ Technické poruchy, teraz mame po dvoch závodoch a už sa hovori aký je to súboj Titanov, kiež by to tak bolo celu sezónu lenže sa obávam že nebude… Mercedes je Mercedes oni zase niečo nájdu a bude to to iste čo v roku 2017/2018. Ja verím že Vettel nájde dôveru v auto, a ukáže čo v nom je keď sa pozrieme aj na Ricciarda tiež mu to nejde, stráca dosť na Norrisa niekto to už písal že tie 3 dni testov uškodili práve tým čo prestúpili do nových tímov, kľudne to môže trvať ešte dlho jak u Sebastiana tak u Daniela, lenže oproti Ricciardovi ma Vettel horšie auto a plus neskutočnú smolu počas obidvoch víkendov či v kvalifikácii alebo v závode.

2 Likes

Jenže, ono je to mezitím u Vettela horší a horší. Zrovna jsem četl že Vettel se nedostal do Q3 v posledních 15x kvalifikací za sebou. Na to že jezdil ve Ferrari a teď v Astonu je to velká katastrofa. Ono ale co k Vettelovi psát, poslední 3 roky se u něj fakt není o co opřít tak zbývá jen ta budoucnost kde člověk může snít.

2 Likes

A presne v tomto zneni som to myslel. Fanusikovia si po kazdom zavode najdu nieco, co oznacia za lepsie a pozeraju zaslepene dopredu a stale sa opakuje to iste. Bud sa vynori nieco, co ho ASI obmedzovalo vo vykone, alebo niekto ho sabotuje a potom sa sekne a napise sa, tak a ideme od znova a az teraz sa ukaze. A stale dookola, spravi sa ciara za preslapmi a znova. Buduci zavod sa uvidi, dalsia sezona sa uvidi. Malo by to byt lepsie atd. atd.
Ale tak tuto sezonu co mal mat prechadzku ruzovou zahradou popri Strollovi sa ukazuje zatial, ako totalny prepadak a porovnavat ho s Ricciardom, ci inymi novymi jazdcami v novych timoch je na smiech. Pretoze na svoje moznosti nezaostavaju za timovymi kolegami az tak.
Aj to odstavenie v poslednon kole do boxov v imole spravili umyselne, aby bolo auto evidovane, ze nedojazdilo :smiley:
Tusim su tam aj nejake vymozenosti, ak monopost nedokonci zavod.

1 Like

Teraz se ukáže, či to i jeho fanouškům už konečně dojde :smirk:

Dojst im doslo, uz v 2018. Problem je akceptovat to a naucit sa s tym zit. :see_no_evil: :hear_no_evil: :speak_no_evil:

Pár čísel z Imoly: kvalifikace rozdíl mezi Strollem (1:15.138) a Vettlem (1:15.394) 0,256 s, porovnání s ostatními „nováčky v týmech“ –Ocon 1:15.117, Alonso 1:15.593, tj. rozdíl 0,476 s, Leclerc 1:14.740, Sainz 1:15.199, tj. rozdíl 0,459 s. Lepší než „starý“ kolega byl Pérez a také Ricciardo díky smazanému času Norrise (jinak by byl rozdíl myslím odhadem cca 0,350 ve prospěch LN). Závod –výměna brzd = start z boxů, přídavek 10 s stop+go, porucha převodovky – „den blbec“. Vettel postupoval dopředu, po přezutí zajel nejrychlejší kolo, v závodě na rozdíl od mnoha jiných neudělal výraznou chybu. Twitter AM uvádí jako nejrychlejší kola svých jezdců v závodě u LS 1:18,994 a u SV 1:19,074, tj. rozdíl 0,080 s – žádná hrůza a pořád dohání minimální testování (nepodařilo se ho v prosinci „omladit“ pro testování mladých jezdců a stará auta na testování AM nemá). A že se ho jeho příznivci zastávají? To je snad v pořádku, ne každý fandí jen když se daří. Odpůrci se ho zastávat nebudou….

3 Likes

Neskutocne.
Aky je Vettel skutocne dobry predsa ukazal uz Daniel Ricciardo v 2014.
Cudoval som velmi ze vo Ferrari ho podpisali.

1 Like

Vettel je uz na dochodku, len si to este nechce priznat. Nedavno som tu postol fotku ako vyzeral ked bral tituly a ako vyzera teraz. Ja viem, ze vysportovana postava nie je vsetko, ale vo vrcholovom sporte to znamena aj to, ze uz nie je jednoducho taky sustredeny na vysledok a pre uspech nerobi vsetko. Ako on moze s mechanikmi nad problemom sediet ako 24/7 ked mu brucho a zadok obrastu sadlom tak jednoducho nema tie reakcie rovnake ako ich mal kedysi. Vytrenovane telo sa s fyzickym a psychickym stresom vysporiada lepsie.
Zaroven, ale neberiem tie naivne zdovodnenia, ze keby bol vo Ferrari niekto iny v 2017 ci 18 tak by bolo ono, alebo tamto, pretoze teraz sampion dostava na prdel aj od Strolla. Posadte Hakkinena do auta a kolo mu da aj Mazepin. U mna je Vettel uz out. Ked sa naozaj do toho zahryzne tak to bude vidiet aj napriek smole, zatial nevidim nic.

Skvělý příspěvek. :+1:

Je dobré, že sis dal tu práci a uveřejnil řeč čísel, zvláště když někteří jsou “kritičtí” na základě dojmologie - nebo spíše setrvalých předsudků.

takze fandit znamena zatvarat oci pred realitou?
Je to moj najoblubenejsi pilot, ale jeho trapenie posledne dva roky sa neda nevidiet.
Iste Astonu mizerne predsezonne testy nepomohli, ale v tom je Stroll rovnako. Alonso bol mimo diania 2 roky. Povedzme, ze Imolu zvladol v ramci moznosti ok, ale kde mame nejake meritko? To mam plesat ked 4 nasobny majster neskonci v hodinach?

1 Like

Konfirmační zkreslení jako vyšité, kolego.

Myslím, že někdy se mezi extrémy (zavržení x oslavy) dá vyhmátnout střední cesta. A ta v současné době říká: jednoduše se zdržet bezprostředních úsudků. Oba Sebastianovy závody v novém týmu byly kompromitovány pořádnou porcí smůly (dvakrát žluté vlajky v Q1 v Bahrajnu, Imolu snad nemusím komentovat, ta porce negativ by pohřbila tři závody). Mínus na straně SV - kolize s Oconem, plusy - velmi dobrý start v Bahrajnu + v Imole nejel s tím vozem (který je nic moc) nijak zle, zapsal nejrychlejší kola, není mi jasné, co se mu dá jezdecky v Imole vytknout, zvláště když vezmu v potaz, v jakých problémech se ocitali ostatní. Střízlivě: nasadil bych neutrální stupeň a počkal si, co bude dál. Právě proto, že vůz je slabý a oba Sebastianovy závody v novém týmu byly ovlivněny faktory, které z jeho pohledu spadají na konto vyšší moci (včetně seškrtání tréninkových možností osahat si vůz, které kritizuje i Alonso, a to navíc Vettel prostál snad polovinu svého času v předsezónních testech), bych hned nevyvozoval, že jde o pokračování loňského roku, který trpěl výrazným nesouladem mezi vedením týmu a odcházejícím pilotem. V této chvíli je to předčasný závěr. Resp. intuice, ale intuice je slabší typ “evidence”.

Kvituji takové tvrdé ale reálné hodnocení přímo od jeho fanouška :ok_hand: Nemá cenu se v tom pak nějak více šťourat.

Myslím, že Ricciardo nebo Pérez uvádějí, že jim bude trvat zhruba pět závodů, než auto úplně poznají a budou moci podat odpovídající výkon, tak z toho můžeme vycházet i u Vettela (Mark Webber mu dokonce dává šest až sedm závodů, asi ze staré známosti :blush:). Rozhodující slovo má stejně pan Stroll senior a pokud to opravdu nepůjde a ani marketingově už ho nevytěží, no tak Sebastian skončí nebo „bude skončen“, nebyl by první ani poslední. Čtyři zářezy na pažbě už mu nikdo nevezme, a může vesele včelařit, svoje si odjel. Byl by to rozhodně běžnější konec, než když Niki Lauda vystoupil uprostřed tréningu, prohlásil, že už ho to nebaví a odešel​:blush:.

1 Like

Osobně příliš nad Sebastianovým osudem nespekuluji, ostatně pilot, který startuje v slabém vozu (což AM aktuálně bohužel je) v jednom případě z chvostu pole, v druhém z boxů, výsledkově žádné terno neudělá, takže ta skepse ohledně SV vaří spíše z loňské vody (byť Sebastian přiložil polínko pod kotel kolizí s Oconem). Ale jednoduše, počkal bych, až bude několikrát startovat z normální pozice. Navíc špatná forma Aston Martinu má implikace do budoucna: za a) tým se rychle vykašle na letošní sezónu a bude vyvíjet vůz jen v rozsahu, který přinese poznatky užitečné pro monopost na rok 2022, za b) důležitější než jednotlivé závody, v kterých se budou dát reálně získat jen hubené body, bude kontinuita práce na novém vozu. Takže jakkoli jsem byl přesvědčen, že tato sezóna bude pro Sebastiana kritická, ono to bude spíše platit až o té příští. Resp. Sebastian by musel letos jezdit neskutečně špatně, opakovaně sekat nováčkovské chyby, aby mu to zlomilo vaz.

Jinými slovy, z toho, jestli ten bod nebo dva přiveze Sebastian nebo Lance, nebude pro vedení týmu směrodatné. Pro ně se otázka, zda se jim Sebastian vyplatí, odpoví až s vozem, s kterým lze mít ambice. Z loňska víme, že Lance Stroll umí zajet solidně, snad i překvapit, ale když mu situace přihraje matchball, spolehnout se na něj nedá. Daleko ostřejší nůž na krku má letos mimochodem Perez. Pokud už chce někdo srovnávat, tak za nadějemi momentálně zaostává hlavně on. Nicméně jak jsi napsal, situace s adaptací velí vyvarovat se zbrklých soudů.