Strategička Red Bullu: Najdôležitejšie je zachovať si chladnú hlavu | Magazín F1 - F1online.sk

Max Verstappen po Veľkej cene Maďarska vyzdvihol dôležitú rolu Hannah Schmitzovej, hlavnej strategičky Red Bullu, ktorá sa významnou mierou pričinila o úspech stajne z Milton Keynes. Na rozdiel od jej náprotivka z Ferrari, Iñakiho Ruedu, je za brilantné rozhodnutia chválená zo všetkých strán. Ona sama hovorí, že také preteky, ako boli tie na Hungaroringu, sú pre stratéga vzrušujúcou výzvou.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/73294/strategicka-red-bullu-najdolezitejsie-je-zachovat-si-chladnu-hlavu

Tak tato slečna nebo paní si letos zaslouží pořádné prémie.

Taky se ti líbí co :smirk:

1 Like

Někdo už byl rychlejší. :grin::smirk:

1 Like

Mohla by si otevřít živnost na zaškolování Binottů.

2 Likes

Je skvele vidiet v ramci F1 taku uspesnu a sikovnu zenu. Chyba to tam.

3 Likes

Yes, she is beautiful… :slightly_smiling_face:

Ale prémie si zaslouží za to, že je smart. Even brilliant.

Když jsme u žen a F1, stojí za zmínku, že autorkou článku je rovněž žena.

Což je fajn.

Nemá mimochodem na podobném postu ženu i AM?

A šup šup povišiť na vedenia riaditelstva F1. ! ( Masiho miestečko ) :wink:
Ale az po ziskani tohtorocnych titulov :wink:

Na Masiho místo už nemůže - změnilo se na dvě místa a obě jsou obsazená.

Jo a až by nějaké rozhodnutí vytěžil Verstappen, Mercedes fans by posílali hrozby smrti jí, že?

Radši ne. Je dobrá tam, kde je.

1 Like

Vyšlo jej to.
Ale na margo Ferrari a tvrdé gumy. Čo ak dáta hovorili že tvrdé budú rýchle? Tak na tom postavili taktiku. Ja si nemyslím že všetci tam majú v hlavách piliny. Aj ked to niekedy tak vyzerá.

Samozrejme, ze im data hovorili, ze tvrde pneumatiky nebudu zle. Konkretne mali byt pomalsie prvych 10 kol a potom fungovat lepsie nez stredne tvrde, cize sa ich oplatilo nasadit na 30 kolovy stint.

Lenze to je presne problem Ferrari- velmi zla flexibilita a reaktivita. Aj v Red Bulle im na zaklade dat vyslo, ze sa oplati startovat na stredne tvrdych pneumatikach, no ked im jazdci po instalacnych kolach oznamili, ze nefunguju, ako cakali, ihned zmenili strategiu.

Pred Ferrari uz tvrde nasadili Alpine a Norris a vyrazne sa kvoli tomu prepadli. Jednoznacne sa dalo vidiet, ze tvrde funguje horsie, nez sa predpokladalo. Tuto skutocnost vo Ferrari odignorovali a nezmyselne sa spoliehalo na data.

Súhlasím. Ale, premýšľal si aj nad tým, že RB “nemal čo stratiť” pred závodom vedeli, že budú najlepšie 3.alebo 4. (Ak sa nič nestane)
Taktika bola postavená inak ako vo Ferrari.
Od začiatku víkendu, sme nepočúvali nič iné, ako “Ferrari lieta, Ferrari je top, Ferrari je jasný favorit.” oni majú bodovú stratu nemohli si dovoliť riskovať.
Museli ísť na istotu. RB si to v týchto pretekoch mohol dovoliť a tam je podľa mňa ten základ celého problému Ferrari.
Fakt si nemyslím že ľudia ktorý to tam vedu sú nekompetentný alebo hlúpi.
Majú tým v továrni, ktorá všetko analyzuje… toto nieje o rozhodovaní sa jedného človeka.
Áno, rozhodnutie musí povedať hlavný stratég, ale poradcov ma nespočet.

Red Bull musel svoju strategiu naplanovat tak, aby vdaka nej dostal svojho zadca z 10. na 1. miesto a podarilo sa im to. Z toho hladiska neuznavam argument, ze to mali jednoduchsie nez vo Ferrari.

Ano, Ferrari pravdepodobne bolo pod vacsim tlakom a ocakavalo sa od nich vitazstvo. Vo vysledku si aj myslim, ze Verstappen a Red Bull mali taku vyraznu vykonnostnu prevahu, ze Ferrari by ho neporazilo ani s optimalnou strategiou. Binotto ma pravdu, ze sa trapili aj rychlostne, dobre auto fungovalo len na stredne tvrdych pneumatikach.

No s optimalnou strategiou mohli bezproblemov ziskat druhe, alebo aspon tretie miesto, no Sainz skoncil stvrty a Leclerc dokonca siesty, hoci bol rychlejsi nez Sainz.

Ak by som si mal konkretne rozobrat ich chyby:

  1. Start na stredne tvrdych pneumatikach
  • to bola asi hlavna pricina ich problemov, kedze to uvelmi obmedzilo ich strategicke moznosti. Da sa to sice obhajit tym, ze sa nedalo predvidat, kedy pride dazd a aj ostatne timy spravili podobnu chybu (Hamilton, Alpine). No faktom je, ze taky Red Bull dokazal prist na to, ze sa nejedna o dobru strategiu a pred pretekmi ju upravil.
  1. Prilis kratky druhy stint
  • Leclerc sa v druhom stinte citil velmi dobre na stredne tvrdych pneumatikach, co timu aj povedal. Mal ich aj podstatne cerstvejsie nez Verstappen. Napriek tomu Ferrari stint nenatiahlo a v panike povolalo Leclerca do boxov, aby pokryli Verstappena. Ocividny nezmysel.
  1. Prezutie Leclerca na tvrde
  • bez komentara. Absolutne neodhadli, ako budu tieto pneumatiky fungovat, slepo verili datam, hoci na trati boli jazdci na tvrdych, ktori sa trapili podstatne viac, nez sa cakalo
  1. Prezutie Leclerca na makke
  • ceresnicka na torte. Hoci sa Leclerc na tvrdych pneumatikach velmi trapil, tak je nespochybnitelne, ze by na nich ziskal minimalne piate miesto. V kontexte ostatnych zlyhani sa to nejavi ako najzavaznejsie, no jedna sa o uplne zbytocnu stratu pozicie alebo aj dvoch.

Mas pravdu v tom, ze sa jedna o ovela narocnejsie strategicke rozhodnutia, nez sa javi od telky a oznacovat Ferrari za saskov je prehnane. No toto je profesionalny sport, kde treba podat vykon, ktory v pripade strategov spociva v tom, ze nebudu robit taketo chyby a prave tato zodpovednost im vynasa nehorazne platy, ktore poberaju. No vo Ferrari to nezvladaju a robia v sporte bezprecedentne chyby a zahadzuju tym sampionat.

Kazde zlyhanie jednotlivo mozno este mozes ospravedlnit, ale urcite nie vsetky dohromady.

Ani som nikde nanapisal že to mal RB ľahšie.

Nikto tu, to nemá ľahké. Ale, nemali čo stratiť. Po nezdanej Q3 je to proste fakt, vedeli kde by sa mohli za ideálnych podmienok dostať a skúsili to. (Neviem či plánovali P1)
Úplne súhlasím s tým že Ferrari robí viac chýb ako ostatný. To si treba priznať.
Ale, keď si nevedia upratať jazdcov a asi ani vnútro týmu.
A tým myslím, že by už mali mať jasne určenú jednotku aj dvojku. Tak čo čakajú?
Tým Bojujúci o titul, by to podľa mna mal mať.
A stratégia ktorú volia im asi viac nejde ako ide a to už posledné roky. A čo je horšie, ze chyby robia aj jazdci na trati a potom tie technické poruchy. Ďalšia kapitola…

  1. Stratégia
  2. Jazdci
  3. Spoľahlivosť.
    Takže áno zahadzuju si body do kosa, alebo skôr ich darujú vždy niekomu kto tieto chyby nerobí. (Strategické a jazdecké)
    Ale ešte trochu obhájim Ferrari, a to skúsim tým že piatok na horúcom povrchu boli fakt mega. Stále si myslím, ze sa od toho odrážali. Neverim tomu ze vedeli aké budú biele gumy zle a aj tak by stratégiu postavili na tom.

A zopakujem sa, boli pod väčším tlakom.
Ako RB a tým ale nezhadzujem prácu ľudí v Red Bulle. Len to Ferrari zas raz nezvládlo.

Škoda ich.
Paci sa mi to viac keď sa bijú vpredu viacerí.

Zase z toho nedělejte takové halo.
Úspěšné týmy měly a mají vždy dobré stratégy - RedBull 2010 - 2013, Mercedes 2014 - 2021, RedBull 2022 -

:wink:

Redbull měl naplánováno, že bude startovat na bílých.
Naštěstí nedokázali zahřát ani červenou v zaváděcím, tak to rychle změnili.

2 Likes

Ten černý pruh na hrudi tam má proč?

Pýtaj sa dizajnéra oblečenia.