Red Bull musel svoju strategiu naplanovat tak, aby vdaka nej dostal svojho zadca z 10. na 1. miesto a podarilo sa im to. Z toho hladiska neuznavam argument, ze to mali jednoduchsie nez vo Ferrari.
Ano, Ferrari pravdepodobne bolo pod vacsim tlakom a ocakavalo sa od nich vitazstvo. Vo vysledku si aj myslim, ze Verstappen a Red Bull mali taku vyraznu vykonnostnu prevahu, ze Ferrari by ho neporazilo ani s optimalnou strategiou. Binotto ma pravdu, ze sa trapili aj rychlostne, dobre auto fungovalo len na stredne tvrdych pneumatikach.
No s optimalnou strategiou mohli bezproblemov ziskat druhe, alebo aspon tretie miesto, no Sainz skoncil stvrty a Leclerc dokonca siesty, hoci bol rychlejsi nez Sainz.
Ak by som si mal konkretne rozobrat ich chyby:
- Start na stredne tvrdych pneumatikach
- to bola asi hlavna pricina ich problemov, kedze to uvelmi obmedzilo ich strategicke moznosti. Da sa to sice obhajit tym, ze sa nedalo predvidat, kedy pride dazd a aj ostatne timy spravili podobnu chybu (Hamilton, Alpine). No faktom je, ze taky Red Bull dokazal prist na to, ze sa nejedna o dobru strategiu a pred pretekmi ju upravil.
- Prilis kratky druhy stint
- Leclerc sa v druhom stinte citil velmi dobre na stredne tvrdych pneumatikach, co timu aj povedal. Mal ich aj podstatne cerstvejsie nez Verstappen. Napriek tomu Ferrari stint nenatiahlo a v panike povolalo Leclerca do boxov, aby pokryli Verstappena. Ocividny nezmysel.
- Prezutie Leclerca na tvrde
- bez komentara. Absolutne neodhadli, ako budu tieto pneumatiky fungovat, slepo verili datam, hoci na trati boli jazdci na tvrdych, ktori sa trapili podstatne viac, nez sa cakalo
- Prezutie Leclerca na makke
- ceresnicka na torte. Hoci sa Leclerc na tvrdych pneumatikach velmi trapil, tak je nespochybnitelne, ze by na nich ziskal minimalne piate miesto. V kontexte ostatnych zlyhani sa to nejavi ako najzavaznejsie, no jedna sa o uplne zbytocnu stratu pozicie alebo aj dvoch.
Mas pravdu v tom, ze sa jedna o ovela narocnejsie strategicke rozhodnutia, nez sa javi od telky a oznacovat Ferrari za saskov je prehnane. No toto je profesionalny sport, kde treba podat vykon, ktory v pripade strategov spociva v tom, ze nebudu robit taketo chyby a prave tato zodpovednost im vynasa nehorazne platy, ktore poberaju. No vo Ferrari to nezvladaju a robia v sporte bezprecedentne chyby a zahadzuju tym sampionat.
Kazde zlyhanie jednotlivo mozno este mozes ospravedlnit, ale urcite nie vsetky dohromady.