Stellu teší, že súperi McLarenu skočili na lep a naťahovali sa s jeho zadným krídlom | Magazín F1 - F1online.sk

Naozaj si zadné krídlo McLarenu zaslúžilo toľko pozornosti, koľko jej venovali v Red Bulle či vo Ferrari? Ochota McLarenu vzdať sa flexibilnej klapky zadného krídla naznačuje, že možno to až takú výhodu neprinášalo. Šéf tímu Andrea Stella sa nehnevá, že ju bude treba vystužiť, práve naopak. Je rád, že súperi takpovediac skočili na lep tejto vychytávke.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/173509/stellu-tesi-ze-superi-mclarenu-skocili-na-lep-a-natahovali-sa-s-jeho-zadnym-kridlom

Kdyby jen soupeři, ale tak někdo se nechá lehce oblbnout :slightly_smiling_face:

Je potřeba hledat dál :stuck_out_tongue:

Nehledal bych dal, to by pak někdo objevil asymetrické brzdy nebo obcházení prutuku paliva

1 Like

No ale samozrejme, že to malo nulový efekt, keď mali použité iné krídlo na úplne iný prítlak, či mýlim sa? :thinking: Takáto obhajoba mi nepríde úplne šťastná práve pri použití tohto typu krídla - ale zas to sú asi tie psychologické hry v F1, do ktorých my nevidíme :sweat_smile:

5 Likes

Bájka ? Skôr frustrácia ako im to rychlo zakázali.
0 zisky? Ha ha ha. Normalne by si zasluzil jednu po hube.

Takuto aroganciu nepredvadzal ani Wolff ani Horner v casoch svojej totalnej dominancie.

Urcite to kridlo nebolo vyvijane preto, aby len zaujalo superov a nemalo ziaden efekt. Staci si pozriet rychlost McLarenu na rovinke v Baku bez DRS (neviem ci nemali najmensi rychlostny rozdiel medzi jazdou bez a s DRS).

Ten Stella si fakt mysli, ze ostatne timy a aj ludia su hlupaci? Ved to zakladna logika nepusti, co on hovori. Cim vacsia medzera, tym vacsia rychlost na rovinkach. A ostatnym timom to az tak vela pozornosti a casu nezobralo. Z kamerovych zaznamov to videli a podali to na FIA a len cakali. Nic, co by museli detailne skumat.

2 Likes

Proste maji rychlost a jsou dobri, nic vic nic min :bath:

1 Like

Tak som zvedavý či bude po prvom nezdare Lawsona prestrih na Ricciho :smiley:

Ty sa už konečne zmier s tým, že Mclaren je momentálne Top a Redbull je flop. V Singapúre mal Mclaren krídlo bez “mini DRS” a druhému Verstappenovi nadelil Norris po prvom stinte cca 30 sekúnd. Pri pohľade na to Markovi skoro vybehlo magické oko. Po tvrdení, že si posvietia aj na predné krídlo mu vyletí aj to druhé, keď to neprinesie žiadny efekt. Znovu bude Redbull za hlupákov a ich fanúšikovia budú, na čele s tebou, nadávať na to aká je FIA zlá a ako Mclaren podvádza. Andrea Stella má pravdu.

3 Likes

Max to přeci v Singapuru vypustil :slightly_smiling_face:

Tak urcite. Tys na to prisel. Jak pise @Jos_Verstappen . McLaren to kridlo vyvinul jen pro to to, aby zmatnul soupere. :grin:. Je uplne jedno jake kridlo McLaren nasadi, zadni kridlo prece funguje stejne, at je takove, nebo makove. :grin:

Nekoho tim zblbnul, vid? :wink: Ale fanousci Maxe a RBR a ostatni teamy to asi nebudou. :grin:

Nebudes ty fanousek Mercedesu, nebo Hamiltona? Jen se ptam, protoze podle tveho postu bych si to tipnul. :grin:

P.S. Vis my fanousci Maxe jsme davno nejen smireni s tim ze McLaren ma lepsi auto, my to dokonce vime. A jediny rozdil mezi nami je kdy se tak stalo. Ja trebe tvrdim ze uz pred VC Ciny.

4 Likes

Tohle nebylo mireno na obalamuteni teamu. To bylo mireno na lidi jako je @Hnidomor .

To je jako kdyz nas poslanec Volny pri covidu rikal, ze se to prasi na lidi v Brne z letadel a pak hned rekl, ze zadnej covid neni. Kdyz pominu konspirace o chemtrails, tak stejne jako ted Hnidomorovi, nedosel ten rozpor v tom ze na Volny vlastne rika ze letadlo praskuje nenexistujici vir.

No a ted Stella proste tvrdi, ze mezera v zadnim kridle na rovince, neprinasi zadnou vyhodu. Se divim ze McLaren vubec pouziva DRS. :grin:

3 Likes

To ale vôbec nič nevyvracia. Skrátka miniDRS im dávalo výhodu, to je fakt, to sa nedá poprieť.

A můžeš tu vyhodu ukázat na datech?

1 Like


Máš ty vôbec život? Ja furt riešim teba? Nie je to náhodou naopak? :sweat_smile:

Jednoduchá otázka - väčšia medzera pri zavretom drs ti pridá alebo uberie rýchlosť na rovinke? Nepotrebuješ ani dáta na odpoveď.

PS: DRS efekt mal McLaren spomedzi top3 tímov najmenší. Prečo asi?

Mclaren zaslúžene zbiera ovocie svojej práce. Je to potešiteľné aj v tom zmysle, že ukončil dominanciu Verstappena a Red Bullu. Dokonca je tu veľká šanca získať obidva tituly.

1 Like

Právě že v Baku se to na datech ukázalo docela dost - McL měl na rovinkách asi nejvyšší rychlosti bez DRS a naopak nejmenší nárůst rychlosti s DRS… To je poměrně jasný důkaz o tom, že “ohýbací” mezera vliv měla, FIA zasáhla nejspíš právě na základě tohoto.
A mimochodem zrovna v Baku bych i docela tipoval, že by bez této “finty” Piastri nevyhrál a tlaku Ferrari neodolal, to už jsme vyloženě u přímého vlivu na závod. A kdoví, zda by Norris bez tohoto dohnal v posledním stintu Verstapena, ale tam to není tak jednoznačné - možná ano, možná ne.

V Singapuru to bylo jinak, ale to je taky dost jiná trať, kde vlastně všichni jeli jiné konfigurace křídel a rozhodovaly jiné parametry. Obecně asi nikdo normální nerozporuje, že McL je momentálně na špici a funguje skvěle, holt ale té konfiguraci z Baku pomohla ještě o kus dále i finta z řekněme “tmavě šedé” zóny, což úplně v pořádku nebylo.
Singapur a asi i Austin jsou jiné tratě, ale uvidíme třeba ve Vegas, tam by normálně asi s “mini DRS” křídlem jeli…

3 Likes


Nevím, ale neměl by podle tohoto tvrzení mini DRS i Mercedes a další?

Tady se po Baku spustila hysterie, jak McL byl v Baku nelegální, jak by bez toho nevyhráli, ale nikdo není schopný přijít a ukázat na datech, že by tomu tak bylo. Když se člověk pak na ty data podívá, tak mu je jasné, že McL vyhrál skrze všestrannou rychlost.

2 Likes

Preco by mali mat minidrs?