Trochu bych se komisařů zastal. Čím víc se z každé záležitosti na trati dělá kauza, do které šéfové týmů následně promítají své dalekosáhlé představy - v tomto případě o cílené a dlouhodobé benevolenci FIA k Verstappenovi, která z něj údajně měla udělat závodníka, jenž kašle na pravidla - tím důkladněji se komisaři snaží pracovat. Neříkám, že jsou neomylní, neříkám, že některé verdikty nejsou pofidérní, ale jako celek, pokud vím, že po závodě začne někdo důležitý každý verdikt kritizovat jako projev cílené pokřivování F1 ze strany FIA, tak si sám dám záležet na pečlivosti - a to zabere čas.
Poznámka pod čarou. Verstappenovi se toho v hlubší minulosti prominulo dost (řekl bych, že tam byly sympatie ze strany Charlieho Whitinga), ale to platí třeba i o Hamiltonovi (tomu kdysi prošel i nájezd s překřížením bílé čáry do pit lane). V této situaci ovšem komisaři nechybovali a příklad s Leclercem na Monze je mimo, Leclercova obrana byla hraniční, ale jako taková prošla. Výklad, že zamávat Verstappenovi vlajkou, ke kolizi by nedošlo, je čirá hypotéza, navíc právě před tou kolizí změna brzdné stopy nenastala (jak vysvětlil už Peter Windsor; McLaren sice tvrdí, že něco vyplývá z telemetrie, kterou mají k dispozici, ale v tom případě to měli zveřejnit), Maxův podíl na incidentu, který ho stál penalizaci, se týká místa, které (ne)ponechal vlevo.