Stella si stojí za svojím: Red Bull a Max to nepotrebovali | Magazín F1 - F1online.sk

Kým Lando Norris volil na margo incidentu s Maxom Verstappenom v Silverstone podstatne miernejšie slová než v Rakúsku, vedenie britského tímu si stojí za svojimi vyjadreniami. Andrea Stella by nič nemenil na tom, že Red Bull a Max by si takéto veci mohli odpustiť.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/162661/stella-si-stoji-za-svojim-red-bull-a-max-to-nepotrebovali

Má pravdu předsedo, ale to říkal Zak. Red Bull a Verstappen nemají respekt ke konkurentům

2 Likes

… a proč teda FIA tutlá že podle dat Verstappen měnil směr na brzdách? Nezlob se na mě ale to pak FIA jen kryje prasácký metody.

1 Like

To není poprvé a ani naposledy, kdy FIA neřeší a nevyjadřuje se k takovým stížnostem. Dělají to jen, pokud se něco stane na trati :unamused:

2 Likes

Na to není potřeba telemetrie. Je to vidět na všech onboardech. Dokonce i při tom kdy NOR probrzdil a on ho objel mimo trať bylo vidět rychlé cuknutí volantem doprava. I když tady to nemělo vliv, protože NOR to vzal pro jistotu úplně po pravé straně tratě.

2 Likes

Stella a Brown majú pravdu. Neexistuje len Verstappen!!! Keď rastie konkurencia, v Red bulle sú v strehu. To nebolo po prvý krát, kedy sa Verstappen špinavo bránil a chcel si udržať pozíciu. V tomto prípade sa riadil: keď nevyhrám ja, tak nevyhráš ani ty.

2 Likes

No kde je ta telemetria? Vzdy tu mame dostupné telemetrie kadekoho pri kadecom ale teraz zahadne MCL ma a nikde to nieje? Brown ako prvý by to vystrelil do sveta. Čakáme Tralalalalaaaaa :clown_face:

1 Like

Když si vzpomenu, kde byl McLaren “před” Stellou, a kde jsou teď, tak to je nebe a dudy.
Zvedli se jak na trati, tak se zkoušejí zvedat politicky. Stella s Brownem ze sebe rohožku dělat nehodlají. A to se mi na nich líbí. :slight_smile: :+1: Takže fandím. :+1:

4 Likes

V podání McLarenu to začíná vypadat jako konspirační teorie. Nezdá se ale, že by ji někdo bral příliš vážně. Spíše taková verbální křeč, do které jim hází vidle i jejich vlastní pilot.

Sledujeme upadek Red Bullu, padaji do krece a je to horsi zavod od zavodu, dokonce Suchar zacina lezt do zadku mechanikum, kde je jeho klepani ma celo :eyes:

1 Like

Max se pohybuje v brzdné zoně, všichni to viděli. Dělá to celou kariéru, ale od McL jsou to konspirační teorie. Takhle dopadneš, když jsi dlouho na sluníčku :slight_smile:

2 Likes

Tak, bylo by hloupé, aby se zástupce McLarenu nezastal vlastního pilota, jak to jen jde i kdyby stokrát nebyl v právu, takže vyjádření Zaka je zapotřebí i tak brát. Podobně Marko s Hornerem budou hájit Maxe za každou cenu. Těm co dělají z Maxe za každou cenu čerta bych ale doporučil najít si na You tube některé zákroky dnešní modly a pomalu svatého Ayrtona Senny a myslím, že vychladnou. Všichni mistři jsou a musí být agresivní až arogantní, jinak vlastně nemají šanci dojít až na vrchol. Vzpomeňme si, že i tak holubičí povaha, jako je Vettel byl svého času pěkné kvítko. A musel být, jinak by neměl šanci na 4 tituly.

1 Like

Buď někdo chce vidět pravdu nebo jen bránit nesmyslama za každou cenu. Velmi špinavé a zakázané pohyby Maxe, až teď jsem se na to zaměřil více a fakt nemám slov, tam měla být jednoznačně reakce od komisařů.

3 Likes

Postoval jsem to tu pár dní zpět, naprosto stejné, jako Max vs Kimi v Maďarsku a Belgii 2016

1 Like

… je přímo vidět jak Max čeká s upřeným pohledem do zrcátka na Norrisův pohyb a hned to tam změnou směru posílá :-1:

2 Likes

Proces vyhodnocovania diana na trati trva FIA extremne dlho. Aj ked urobia rozhodnutie iba za 5 minut od incidentu tak to je viac ako 3 kola na trati. A vacsinou im to trva aspon 10 v tych lepsich pripadoch.

Trochu bych se komisařů zastal. Čím víc se z každé záležitosti na trati dělá kauza, do které šéfové týmů následně promítají své dalekosáhlé představy - v tomto případě o cílené a dlouhodobé benevolenci FIA k Verstappenovi, která z něj údajně měla udělat závodníka, jenž kašle na pravidla - tím důkladněji se komisaři snaží pracovat. Neříkám, že jsou neomylní, neříkám, že některé verdikty nejsou pofidérní, ale jako celek, pokud vím, že po závodě začne někdo důležitý každý verdikt kritizovat jako projev cílené pokřivování F1 ze strany FIA, tak si sám dám záležet na pečlivosti - a to zabere čas.

Poznámka pod čarou. Verstappenovi se toho v hlubší minulosti prominulo dost (řekl bych, že tam byly sympatie ze strany Charlieho Whitinga), ale to platí třeba i o Hamiltonovi (tomu kdysi prošel i nájezd s překřížením bílé čáry do pit lane). V této situaci ovšem komisaři nechybovali a příklad s Leclercem na Monze je mimo, Leclercova obrana byla hraniční, ale jako taková prošla. Výklad, že zamávat Verstappenovi vlajkou, ke kolizi by nedošlo, je čirá hypotéza, navíc právě před tou kolizí změna brzdné stopy nenastala (jak vysvětlil už Peter Windsor; McLaren sice tvrdí, že něco vyplývá z telemetrie, kterou mají k dispozici, ale v tom případě to měli zveřejnit), Maxův podíl na incidentu, který ho stál penalizaci, se týká místa, které (ne)ponechal vlevo.

Souhlasím. Na vyjádřeních McLarenu mě dráždí něco jiného, a to, že naznačují, že Verstappen se těší cílené protekci ze strany FIA (což jsem označil eufemismem “konspirační teorie”). Přitom komisaři domněle protěžovaného Verstappena penalizovali, ačkoli podle některých názorů nemuseli. Dodatečná berlička, že se ona protekce jaksi projevila neupozorněním v podobě černobílé vlajky, s kterou by si i Verstappen prý dával pozor, je už jen zoufalá konstrukce.

Já bych naopak komisařům přitnul na skůru.
Je jich tam jak mladých myší, dokonce si otevřeli pobočku v Paříži kde sedí další hromada darmožroutů a všichni se místo důležitých věcí věnují především traťovým limitům.
Do kuta s nima a řnuť až skura praskně.

2 Likes

Pokud jde o věcnou kritiku toho, jak rozhodují komisaři, pak by to chtělo spíše srovnat Vettela a Russella v Kanadě, kdy Vettel dostal v roce 2019 velmi spornou penalizaci, která ho stála vítězství (s výjimkou biased Palmera a k Mercedesu loajálního Rosberga ten verdikt zkritizovali všichni včetně pilotů zámořských sérií), zatímco Russellovi něco podobného letos prošlo.

Že by FIA držela ochrannou ruku nad Mercedesem?

Pokud jde o odpověď, nemyslím si to. Toto je koincidence, navíc Russella bych osobně netrestal a trest neměl dostat ani Vettel. Letošní zdrženlivost komisařů vrhá zpětně kritické světlo na Vettelovu penalizaci. Ale tak právě intervenoval Toto Wolff a právě vůči intervencím tohoto typu se komisaři musí obrnit. Jen teď přicházejí spíše po závodech.

1 Like