Stella sa sklonil pred Norrisom: Nemysleli sme si, že jedna zastávka bude fungovať | Magazín F1 - F1online.sk

Podľa tradičného predpretekového strategického ťaháka Pirelli mala byť stratégia s jednou zastávkou v boxoch na Veľkej cene Maďarska o 18 sekúnd pomalšia (Mario Isola hovoril o „približne desiatich sekundách“) ako dve zastávky. Ako sa však ukázalo, jazdci na „pomalšej“ stratégii boli napokon oveľa úspešnejší. Šéf McLarenu Andrea Stella napriek tomu nezabudol zložiť poklonu Landovi Norrisovi za jeho prácu s pneumatikami.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/210879/stella-sa-sklonil-pred-norrisom-nemysleli-sme-si-ze-jedna-zastavka-bude-fungovat

Ak si naozaj mysleli, že jednozastávková stratégia nebude v Maďarsku fungovať, tak by mali vymeniť stratégov.

6 Likes

Přesně, x týmů tam nastoupilo pd začátku s tím, že pojedou jeden stop. Ale podle mě je to spíš snaha vyzvednout Landa a zároveň shodit spekulace ohledně zvýhodnění Landa

1 Like

ved ani by nefungovala, len v mclarene isli velmi skoro do boxov ako pri prvej tak aj pri druhej zastavke s piastrim a aj tak to vypadalo na to, ze piastri si norrisa tak 4-5 kol pred koncom s prehladom vychutna, len akoby ho tie predbiehania okolo vyviedli z rytmu a zrazu sa nevedel k tomu norrisovi v klucovy moment dostat dostatocne blizko aby ho predbehol cez drs

a hlavne ten prostredny stint totalne zbabrali, lebo z tych gum nedostali vsetku vykonnost a to im potom chybalo v tom poslednom
ked sa ukazalo, ze norris ide na 1 pitstop tak ako keby leclerc aj piastri zacali spekulovat, ze ci to predsa len aj oni neskusia na 1 zastavku a setrili gumy az tu zrazu leclerc sa pobral na vymenu a piastri ho nasledoval. ak by to zacal jazdit naplo a dostal z tych gum vsetko co v nich ostalo tak v tom poslednom stinte by mal taku rychlostnu vyhodu nad norrisom, ze by ho predbehol snad aj bez drs

norris sa moze podakovat ferrari a leclercovi :slight_smile:

neporovnavaj strategie v strede pola so strategiami na spici, tie casto funguju uplne inak vdaka drs vlacikom

rychlejsia bez zaseknutia sa za drs vlacikom bola urcite 2 zastavkova strategia, ale nie taka aku naordinovali leclercovi a ktoru kopiroval piastri
leclerc isiel rychlo aj na prvu vymenu a hlavne na druhu isiel velmi skoro a v tych gumach ti dvaja nechali minimalne 1/3 vykonu

Moc nesouhlasím, on McLaren má nejlepší péči o pneu, jednozástávková strategie se vyplatila. McLarenu (Landovi) i třeba nám, Astonu.

1 Like

Strategie musí počítat i s deltou ztráty v pitu a s provozem. Na Hungáči nepočítat s tím, že se zasekne pilot za někým dalším je hrubé stratrgické selhání.

Za problém si může PIA sám. Opět se na startu soustředil na NOR místo toho aby se pokusil předjet LEC . A pak ho nebyl schopen strategicky předjet. Pak by to bylo naprosto jedno na kolik zastávek by jel.

1 Like

Pokud by se dostal Piastri na startu před Leclerca, vyvíjel by se závod jinak. Otázka je, kam by se po startu dostal Lando, neměl špatný start. Ale jsou to kdyby :woman_shrugging: .

Piastri si muže sám za problém? Cože? On neztratil dvě místa na startu narozdíl od kolegy. Piastri neměl tak dobrý odpich aby předjel Leclerca a je jasný, že Norrise pouštět nebude. To mi přijde jako zvláštní kritika Piastriho teda - muže si za to sám protože si udržel místo na startu? :thinking:
Norris má často na startu problém, to je podle mě fakt.

4 Likes

no nevím, když Stella i tady v tom rozhovoru řekl, že chtěli jen na dvě zastávky. Piastri by zastavil a Lando zůstal venku zase, takže by dostal nabídku zase zůstat venku. Nevidím v tom rozdíl, jen v tom, kdy by se Piastri dostal před Leclerca

2 Likes

Piastri si může za to, že jel na domluvenou dvou zastávku a ještě dostal info, kdy má zajet do boxu, zatímo Norris dostal nabídku jet na jeden stop? :thinking:

2 Likes

Norris se propadne na 5. místo, ale za strategii si muže Piastri, protože zůstal 2, co to…? not even funny. :unamused:

2 Likes

Nechápu, v článku je doslova citovaná část o tom, jak se na dvě zastávky plánovalo jet celou dobu. V čem by se to změnilo, kdyby se dostal před Leclerca, když plánovali dva stopy i tak? Jedině v tom, že by se dostal Piastri před Leclerca na startu a ne v průběhu závodu, ale dva stopy by očividně jel i tak

2 Likes

Lando tentokrát vyštartoval skvelo a prepadol sa len preto, že ho Oscar zámerne zavrel a radšej uvoľnil cestu Georgeovi. Zo strany Oscara je to pochopiteľný manéver, Lando je jeho jediný súper, takže sa sústredí naňho a ostatní ho až tak zaujímať nemusia, ale vyčítať to Landovi je nezmysel.

1 Like

Z Landovej strany bola jedna zastavka cisty risk , bol za Oskarom a ak by kopiroval jeho strategiu , skoncil by za Oskarom .Ak by ta taktika nevysla , nic by nestratil , tymto mohol len a len ziskat .

1 Like

Tak ono nikdo z prvních 5 neměl špatný odpich. Jasně že si Piastri hlídal Norrise, ale ten se mu nedostal předním křídlem ani na uroveň zadních kol. Start je samozřejmě o štěstí trochu, ale i o instinktu a v tomhle má Lando celkem slabinu, imho. Píšeš, že Piastri otevřel cestu Georgovi - no Piastri zůstal před Georgem, kdežto Norris se nechal předjet ještě Alonsem.

Jinak celá diskuze začala tím, že tu Petr vyčítal Piastrimu, že nepředjel Leclerca a začal z toho vyvozovat, že si za problem může sám - moc nechápu, jeho start byl ok, lepší než Norrisuv.

Prostě se dostal zase na horší strategii. V téhle sezoně už po několikáté.

2 Likes

tak samozrejme ale zalezi ze kto sa zasekne za kym a v akej faze preteku :slight_smile:

ale spicka sa teraz prakticky za nikym nezasekla, trochu norris za russellom, ale tym si len usetril gumy a umoznilo mu to jednozastavkovu strategiu :slight_smile:

az na to, ze teraz ho vyblokoval piastri a dost neferovo na timoveho kolegu. norris nechcel sposobit nehodu na starte s timovym kolegom a tak radsej zvolnil a s tym ten hajz lik australsky presne pocital

1 Like

Vždyť Piastri šel normálně do stopy, to tam měl jet mimo trať, aby si fans Landa nestěžovali?:grinning:

1 Like

Jaký risk, když víc, než polovina pole jela na jeden stop od začátku závodu?:thinking:

1 Like