Situacia ohladne rozlozenia sil sa dramaticky a rychlo zmenila a podla toho to teraz vyzera. Este na zaciatku maja vsetci ostatni povazovali za vitaztvo druhy stupienok. Perez bol zdolatelny, ale Verstappen vyzeral, ze je nedostihnutelny. Karta sa vsak obratila a postupne zrychlil McLaren, Ferrari aj Mercedes a RBR stavil na zleho kona. Videl ohybne kridla, ale ocividne cakal ze sa to zakaze a tak na nich nepracoval. FIA sa vsak rozhodla, ze v ramci zlepsenia sutaze zatvori oci a vykruti ruky “my nic” a to pre ostatnych otvorilo “chamtive” okienko prilezitosti. Zrazu sa da vyhrat a kazdy by to prve miesto chcel, ked je RBR s Verstappenom zranitelny. Vznika vacsi tlak a jednoducho prichadzaju chyby.
Pocitam vsak, ze RBR na tejto oblasti pracuje a po letnej prestavke tieto utoky odrazi s poriadnym upgradeom. Ferrari je po vitaztve v Monaku bezzube, nejde auto, nejde Leclerc. Monako tiez bola takpovediac dost zhoda okolnosti. Nedalo sa predbiehat (ako vzdy tam), neprezuvalo sa, prakticky to Leclerc nemal ako prehrat a technika vydrzala. Mercedes sa ocividne celkom zdvihol ale stale to nie je uplne ono, ale takticky su na tom dobre a Hamilton moze vytiahnut skusenosti, aj ked na titul nema(ju), par dobrych ulovkov z toho este zrejme padne do konca sezony. McLaren ma auto suverenne najrychlejsie, ale je ocividne, ze pilotom aj teamu chybaju skusenosti z boja s najlepsimi a na spicke. To nie je vycitka, nemali ich kde nabrat, ale konstatovanie.