Stella nechápe, prečo sa z jednej diery v brzdách stala téma pre celý padok | Magazín F1 - F1online.sk

So stále vyrovnanejšími súbojmi na trati sa nám zintenzívňuje aj dianie v zákulisí. Z padoku vychádza stále viac a viac špekulácií o rôznom ukazovaní prstom na flexibilné krídla a najnovšie vraj aj na dieru v brzdových bubnoch McLarenu. Viacero zdrojov naznačuje, že FIA v tomto prípade zasiahla na popud Red Bullu.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/163963/stella-nechape-preco-sa-z-jednej-diery-v-brzdach-stala-tema-pre-cely-padok

1 Like

No nerozumím tomu, mám za to že je to zakázané a Stella se vyjadřuje na způsob jako by to bylo omylem a o nic nejde. No od FIA bych čekal oficiální dokument z prošetření této záležitosti a veřejný výsledek. Místo toho jim jako řekli hele dejte si pozor na ty díry to se nesmí?! Ať to tam příště nevidíme? Co to jako je? Hodnej polda? To je fakt problém trochu transparentnosti a dát tomu nějakou formu než my se nějak domluvíme za zavřenými dveřmi?

Nástupem Sulajema jsem tak nějak doufal že se to nějak posune a bude tam méně politiky a více zodpovědnosti, nezměnilo se lautr nic!

1 Like

No je to zaujimave, kazdopadne. Zda sa, ze aj McLaren zacina mat politicky vytlak. Bezne ked mas 0,1mm odchytlku pri merani, tak ta diskvalifikuju, alebo pokuta. Tu maju dieru navyse, tak dostali radu, aby ju prelepili :smiley: Sranda ze pri tom kridle taketo rady nedavali, ze spevnite si ho viac…

1 Like

Přesně, tady Stella hraje “blbce”, aby to bagatelizoval. Prostě to není povolené, měli to, tak měla být DQ. Jenže tenhle přístup: vidíme nelegální věc, necháme to, příště už ne, tak se tahne přes 20 let. Já si pamatuju 2010 Monako, kde RBR měl přední křídlo proti pravidlům, FIA řekla: no tak si to odjeďte, ale od Kanady už ne. A RBR měl double v Monaku.

Další příklad netransparantnosti je tajná dohoda mezi FIA a Ferrari. Prostě tohle všechno, když sečteš, tak nemůžeš FIA věřit, že dohlíží na dodržování pravidel a jedná fér

Tímy skúšajú všeličo. Najmä v tréningoch. Niekto s brzdami, iný s predným krídlom, ďalší niečo s baterkou. Faktom však je, že doteraz bolo pri kontrole všetko v poriadku a posledné dokázané porušenie technických pravidiel bolo tuším nedodržanie hrúbky podlahy minulý rok Mercedesu v USA. Alebo dokonca predminulý rok?

Ide o to, ze Stella to zlahcuje. Hra sa, ako keby to bolo nic. Pritom ked ide o ine potencialne porusenia, ako zmena smeru pri brzdeni, tak chce davat drakonicke tresty. Porusenie pravidiel, kazde jedno, sa ma riesit a trestat. Ci uz mas dieru navyse, alebo porusujes pravidla v subojoch. A ked mu museli povedat, ze to ma zalepit, tak to asi nebolo v treningu, lebo tam by to nikoho nezaujimalo, vsakze?

5 Likes

Navyse, paskou sa to da “zalepit” tak, aby to zachvilu odpadlo a potom bude hrat znova hlupeho, ze to odpadlo same.

Ziadny takyto senzor sa do diery len tak nevklada, je na zavite, cize na to maju mat srobovacie zaslepky, ked tam ta diera nesmie byt

To, že Stella hrá ako keby to bolo nič je možné. Faktom však je, že Mclaren vždy pri technickom prevzatí vozidla spĺňal požiadavky. Na rozdiel od jazdca, ktorý mení smer jazdy pri brzdení a ktorý za svoju jazdu dostal trest. To sú fakty.

Tak pri technickom prevzatí vozidla spĺňalo požiadavky aj Ferrari s ich 2019 motorom, to že tie požiadavky boli voči stanoveným pravidlám nedostatočné na to, aby skontrolovali to čo bolo treba, to už je druhá vec :slight_smile:

Tak, když monopost stojí a motor je vypnutej, tak je logický, že nerozpoznaj podvod s průtokem paliva.

Nebolo to náhodou vtedy o spôsobe využívania energie z batérie? Alebo to bola tá minikauza ešte z roku predtým?

V konečnom dôsledku ale je to jedno, na čo narážam je to, že v tom je celý ten vtip, auto môže prejsť požiadavkami, ale zároveň môže porušovať pravidlá. Je to inak vlastne to isté ako tie flexi krídla.

1 Like

Grepové čmoudíky viděli i diváci v televizi.
Už tehdy měla FIA tvrdě zasáhnout a nenechat to až na zimní pauzu.

To byla kauza z 2018

A souhlasím, ten postup FIA je dost tragický

1 Like