Stella: Chceli sme dať aj Oscarovi šancu. Ak by bol Norris taký rýchly, predbehol by ho skôr | Magazín F1 - F1online.sk

Spravil McLaren chybu, keď po poslednom výjazde bezpečnostného vozidla neprikázal Oscarovi Piastrimu pustiť pred seba Landa Norrisa na čerstvejších pneumatikách? Šéf tímu Andrea Stella rozhodnutie tímu obhajuje a hovorí o spokojnosti s tým, ako sa vyvíjal záver Veľkej ceny Emilia Romagna.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/200502/stella-chceli-sme-dat-aj-oscarovi-sancu-ak-by-bol-norris-taky-rychly-predbehol-by-ho-skor

Stella OK, a ak neziskate titul bude to aj kvôli absencii teamovej rezie, ako minuly rok … To je fakt problem pustit Landa hned dopredu a ak Maxa nepredbehne, v poslednom kole dat Oscara na II.miesto ? Ne, lepsie je pokaslat preteky aj jednemu aj druhemu …

2 Likes

Pořád neskutečná kritika na McLaren i jeho piloty … ale všiml si někdo že mají víc bodů než další dva týmy hned za nimi dohromady?! :+1: :orange_heart:

1 Like

Takže Lando by pravděpodobně odevzdal druhé místo, které si takhle vybojoval, protože před Maxe by se dostal těžko. Pro něj jenom ztráta.

1 Like

ano, tak to mali urobit. byt transparentni uz pocas fazy SC.

F1 je timovy sport. stale je tam 1000+ ludi, ktori chcu na konci roku WDC.

1 Like

tohle může napsat jen ten co nerozumí závodění a Formuli 1. :-1:

To je skor nitpicking ako neskutocna kritika. Teda aspon z mojej strany.

No právě že není, závodí proti sobě individuality. Těch 1000+ lidí nejsou sportovci, to jsou normální zaměstnanci jako v kterémkoli jiném individuálním sportu.

2 Likes

neberiem ti pohlad, ale takto to nevidim. Top inzinieri a dizajneri sa jednoducho nedaju porovnavat s masermi a vypletacmi tenisovych rakiet a pod. Nic proti nim, ale F1 je vo svojom jadre sutaz konstrukterov. Suboj dvoch rovnocennych timovych kolegov vo WDC je historicky dost raritny, a podmieneny technologickym naskokom. Vacsinou musi ist usilie celej stajne vratane druheho pilota jednym smerom.

2 Likes

Ale zaměstnanci to jsou, co jiného by byli? Ano, F1 je soutěž konstruktérů, ale prostřednictvím pilota jako individuality. Proto taky může klidně tým nasadit jenom jednoho pilota jako třeba vloni Williams, není to žádné soutěžící družstvo.
Jistěže má výhodu tým sestavený tak, aby jednička byla nezpochybnitelná a dvojka dostatečně rychlá, ale jedničku neohrožovala. Pak to funguje optimálně a dvojka dostává to těšínské jablíčko “vyhráli jsme” :smile:.
Pokud ale McLaren sestavil tým takhle, má dvojí volbu - přistupovat k nim rovnocenně nebo riskovat válku pilotů. Ve skutečnosti totiž nikdo pilota nedonutí pracovat ve prospěch kolegy, nebude-li opravdu chtít, a ani na to nedoplatí. Jakákoli týmová režie totiž nemá v F1 oporu v pravidlech, naopak byla snaha ji zakázat. On to totiž fakt kolektivní sport není.

1 Like

Kategoricky nesuhlasim. :grin:

Ale myslim, ze to uz ide trocha inym smerom.
Moja pointa, ked som reagoval na @Jozef_Chroustal bola ta, ze pocas 7 kol za SC si mohli vydiskutovat najlepsi mozny pristup.
Z mojho pohladu to bolo umoznit Landovi zautocit prakticky okamzite po skonceni fazy SC a maximalizovat tym jeho sance na vitazstvo s tym, ze by si pozicie opat vymenili pokial by jeho utok nebol uspesny.

Ziadat Landa o vymenu pozicie po tom ako nechali Oscara sa branit by malo velmi nahorklu prichut.

Suboj o sampionat je nekompromisny a jemnocit pilota by mal ist stranou.

Nojo, ale pokud by úspěšný byl, tak Norris stáhl 10b na Piastriho, takhle to má za 3.

1 Like

Piloti bojují především o svůj individuální úspěch a jemnocit jde určitě stranou, o to se nebojím. Ale zabředli bychom do nekonečné debaty.
Řeknu to takhle - my “F1 je individuální sport” postup McLarenu úplně chápeme. Ostatní “F1 je kolektivní sport” se diví. U toho to asi chvíli zůstane, aspoň do té doby, než Oscar nebo Lando získá na druhého zásadní náskok a bude muset bojovat o šampionát s někým dalším. Pak by mohl McLaren změnit přístup.

1 Like

tak ano. obaja by museli ist pol cesty. Jeden musel riskovat, ze ked Maxa nezdola tak prepusti druhe miesto a druhy by musel riskovat, ze ked Lando Maxa zdola tak na neho ziska 10b.
V oboch pripadoch by McLaren ako stajna bol na tom voci Versatpenovi a RB lepsie. Game theory…

Stale jsem v tomhle na tve strane :wink: Ja jsem zcela urcite “my” :grin:

3 Likes

To ráda slyším. Čím víc nás “my individualisti” bude, tím silnější tým s lepší týmovou prací můžeme utvořit :smile: .

3 Likes

f1 podobne ako cyklistika je parodia na timovy sport
vsetci makaju aby slavu ziskal 1 :slight_smile:

preco by norris mal ist do takmer prehrateho suboja? sanca na zdolanie maxa bol velmi mala a prakticky jedina moznost bola ho nachytat pre restarte lenze to by musel byt uz za nim a nie za piastrim a vymenit ich za SC nebolo mozne a aj tak to bola mala sanca
ale zato sanca na predbehnutie piastriho bolo vysoko pravdepodobne

podla teba mal norris obetovat iste 3+3 body na piastriho a 2 na maxa za fatamorganu 7 bodov na maxa a 10 na piastriho?
ak by to spravili po tvojom tak norris by mal namiesto povodnej straty 16 bodov na piastriho stratu uz 19, zatial co teraz ma 13
a na maxa by mal namiesto terajsich 9 bodov naskoku len 7

s tym by nemal preco norris suhlasit, to bolo pre neho uplne nevyhodne
tim si mal uvedomit, ze piastri norrisa nema sancu zadrzat a aj bez timovej rezie pride norris pred piastrim a tim moze len a len ziskat
navyse by sa vyhli riziku vypadnutia oboch aut pri vzajomnom suboji

niekedy by v mclarene mali rozmyslat timovo a nie hladiet na zaujmy jednotlivych jazdcov, hlavne ked je jasne, ze tak ci tak sa stane to k comu sa oni neuplatnovanim timovej rezie neodhodlali

ak by sa nahodou pri tom suboji zrazili tak by boli vsetci v mclarene za idiotov

1 Like

to je sice fajn, ale byt piastrim tak na to nikdy nerpistupim.
V McLarene sa rozhodli nekoplikovat si zivot a nechali to pilotov vyriesit na trati.

1 Like