Stella by Magnussenovi udelil zákaz štartu: Doma by sa mal nad sebou zamyslieť | Magazín F1 - F1online.sk

Kevin Magnussen sa v Miami premenil na formulového teroristu. Svoje správanie, skracovanie si trate a vytláčanie súperov ospravedlňoval vyšším dobrom v prospech stajne. Napokon sa otvorene prihlásil k svojim činom a priznal vinu, no so svojou prácou bol spokojný. To sa rozhodne nedá povedať o jeho súperoch. Magnussenove taktiky vytočili aj inak pokojného šéfa McLarenu Andreu Stellu.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/152794/stella-by-magnussenovi-udelil-zakaz-startu-doma-by-sa-mal-nad-sebou-zamysliet

Plný souhlas. Když ale počínání Magnussena nemaj za nesportovní chování, pak prostě Magnussen udělal dobře a jen 3 trestné body je za tohle vlastně hodně levný, vzhledem k tomu jak rychle je sbírá třeba Alonso, tak procházka růžovým sadem.

1 Like

Souhlasím se Stellem. Magnum měl dostat černou vlajku už v závodě.

1 Like

takéto vrcholne nešportové správanie,by sa malo tvrdo trestať,už v Džide to malo byť stop-go a tu čierna vlaka…za ďalší taký priestupok,vynechanie pretekov, posledné varovanie a trest pre team…

1 Like

Tady není o čem. Kromě toho pochybuji, že by neměli na takové případy páky už teď, nesportovní chování je určitě dostatečně postihovatelné.

1 Like

Možná při udělení trestu si ho odpykat okamžitě v boxech?

Jenže to by pak museli být rozhodnutí 100%, což u současných komisařů nelze očekávat.

1 Like

Komisaři uznali že jeho počínání nespadá do skupiny nesportovní, jak popsali ve verdiktu.

1 Like

Za mě černá vlajka, projednat po závodě a zvážit jeden závod distanc. Tohle je nepřijatelné. Ale komisaři asi tak drakoničtí nebudou :slight_smile: .

1 Like

Pro ně je to zase něco, co se v téhle míře objevilo nedávno, opakovalo jenom jednou a oni se ještě nestačili probudit. Když se o tom bude víc mluvit, tak se možná něco pohne. A nebo taky ne…

Kdyby se tak zachoval Magnum proti Alonsovi, tak ještě teď sedí Alonso před FIA a drží hladovku.

Je to šport i vo futbale, hokeji či basketbale je snaha znepríjemniť lepšiemu protihráčovi hru. Na nebezpečné situácie sú tu tresty a je na rozhodcoch či komisároch aby to posúdili. Magnussen nepredviedol nič extrémne nebezpečné ale som aj ja za aby sa takéto tresty ked tak splnili v boxoch inak nemajú žiadny zmysel.

2 Likes

Pri opusteni trate a ziskani tym poziciu alebo si ju udrzat by mal byt trest v podobe vratenia pozicie. Jazdec by mal na to 3 kola ak nie tak by mal byt potrestany prejazdom boxami.


za toto dostali DSQ tak KMAg by mal mať race ban

1 Like

Absolutny suhlas. :+1:

Ak to Magnussenovi prechadza, tak to mozu zacat robit postupne vsetci. Najskor timy v boji o P10, neskor aj o podium az nakoniec Sainz za +10s moze zostrelit Maxa, aby mohol Leclerc vyhrat. Sice strati par bodov v PK, ale vitazstvo je vitastvo. :slight_smile:

1 Like

Staci vratit prujezd boxovou ulickou a maji to vyresene. Neni treba zadnych exemplarnich trestu.

2 Likes

ale ved tieto 5 teraz 10s tresty sa zaviedli preto, ze sa timom a jazdom nepacilo, ze za kazdu banalitu je 20s trest, lebo to je casova strata prejazdu boxom

nie, dnes je riesenie aj bez toho aby sa za kazdu drobnost davali prejazdy boxom
uplne by stacilo ak by vyuzili system ktory sa pouziva pre VSC/SC a jazdcom na dopredu predpisanom useku(nejake dlha rovinka) prikazali dodrzat urcity cas prejazdu ktory bude zodpovedat trestu 5/10s a tym sa zabezpeci, ze jazdci nebudu moct pocitat s tym, ze nevratim poziciu dostanem 5s ktore si do konca pretekov vyjazdim a fakticky nebudem mat ziadny trest, alebo ako teraz magnusen, ze tym, ze zdrzi supera aj za cenu niekolkych trestov pomoze timovemu kolegovi. potom by to uz mozne nebolo
a aj jazdci by ovela radsej sami prenechali poziciu(oni dobre vedia, ze ci ju ziskali podla pravidiel, alebo nie) ako keby mali riskovat trest 5/10s a spomalia ich na rovinka a prezenu sa cez nich niekedy aj 4 auta.

a inak ten magnusenov pripad by vyriesilo aj to ak by bodovali vsetci, lebo zrazu by sa to uz neplatilo obetovat 1 auto na zisk bodov toho druheho

Nerikam za banalitu, ale kdyz se tresty retezi. Dostanes dva tresty a po tretim jedes ulickou.

S tvym navrhem nesouhlasim. Melo by to spoustu nuanci. Mohl by celou rovinku jet naplno a na konci dupnout na brzdu, aby splnil deltu. Dale jak by jsi resil, kdy by splnil deltu, nekdo ho predjizdel a on by zrychlil a dotycnemu by to zavrel. To by bylo nebezpecne. Muj prujezd by vlastne udelal totez, jen bezpecneji.

Neviem mne toto pride pokrytecke ziadat pre Magnusena trest hlavne od priaznivcov RB. Ved takyto jazny styl mal Max celu karieru a hlavne v 2021 presne ked branil pozicie pred LH. A pametame sa na to ze Sergio Perez v Abu Dhabi ako blokoval s viditelne pomalsim monopostom Luiza Hamiltona len aby ho Max dotiahol. Vtedy to nikomu nevadilo ze narocky brzdil LH na miestach kde sa nedalo predbiehat a tam kde sa predbiehat dalo tam isiel az za hranu . Nezabudnime ze tento agresivny styl jazdy sa plne prejavil prichodom Maxa Verstapena ktoremu vtedy zacali vsetko tolerovat. Toto vsetko je len dosledok toho dvojakeho metra v poslednych niekolko rokov

Doba pokročila, ale benevolence komisařů byla jen proto, že Magnum brzdil Hamíka.

Takhle to samozrejme nebylo a s Magnusenem se to neda srovnavat. Pro ty co to nevideli AD 2021, bych chtel upozornit ze Perez v te dobe branil, svou pozici. V te dobe jezdil na prvnim miste, nedostal zadny trest, protoze se nedopustil zdneho poruseni pravidel. Jen si na neho stezoval pan Hamilton, protoze chtel, aby ho Checo Perez pustil bez boje a Hamilton, nebyl schopen na svych novych gumach predjet Pereze, ktery jel na znicenych pneu, ani s vyuzitim DRS. Musel cekat cele jedno kolo, az dostal druhou sanci.

Mimochodem stejnou taktiku se pokusil Mercedes uplatnit ve VC Francie taktez roku 2021, kdy se pokusil pro obdobnou vec vyuzit Bottase.

A nemam, jako fanousek Maxe, problem pouzit mnou uvedene reseni i na Maxe. Jenze k tomu by v napr. v roce 2021 nedoslo, protoze Max Verstappen v zadnem zavode nedostal tri tresty v rade.

P.S. Kdo chce muze se podivat jak ma vypadat obrana, kdy Checo Perez na znicenych pneu, uspesne odrazel jedno kolo utoky Hamiltona i kdyz mel Hamilton k dispozici DRS a vykonejsi motor. Pak si pustte posledni kolo, jak Hamilton nebyl schopen ubranit treti zatacku po restartu, kdy Max nemel DRS.

No a z teto Hamiltonovi neschopnosti nam potom vznikla legenda o tom, jak za vse muze udajne poruseni procedury, kdy nebyli pusteni vsichni piloti o kolo zpet… Jinymi slovy, Max si titul vyjel sam, Hamilton by se musel spolehat na pomoc pilotu o kolo zpet, kteri by vytvorili baraz mezi nim a Maxem.

Vubec cely narek Hamiltona v a po roce 2021 nedava moc smysl, protoze Hamilton ma prece tvrde zavodeni rad.

4 Likes