Steinerovi 200 miliónov od nováčika nestačí a F1 podľa neho jedenásty tím nepotrebuje | Magazín F1 - F1online.sk

Úsilie Michaela Andrettiho a jeho stajne Andretti Autosport naráža na stále tuhší odpor. Kým spočiatku boli odpovede jednotlivých šéfov tímov vyhýbavé, teraz je postoj väčšiny z nich viac ako zrejmý. Myšlienka jedenásteho tímu a druhého amerického príliš nevonia ani Güntherovi Steinerovi.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/68948/steinerovi-200-milionov-od-novacika-nestaci-a-f1-podla-neho-jedenasty-tim-nepotrebuje

Ak timy nechcu jedenasty tim, tak to im samozrejme nemoze nikto vycitat. Sice je to prejav toho najhorsieho egoizmu ale ok. Ono aj v inych sportoch mame stanoveny pevny pocet timov. Zoznam timov sa vsak spravidla meni. Tak nech to LM a FIA upecu tak, ze na konci buducej sezony by posledny tim isiel do baraze s inym zujemcom o vstup, napriklad s Andrettim, a stanovil by sa sposob, akym by sa stanovilo, ktory z nich by mohol nastupit do novej sezony. Cez seriu testov, priezkumov ekonomickej situacie timu apod. Ved aj v inych ligach mame timy, ktore zostupuju do nizsej ligy alebo postupuju do inej.

Alebo opat zaviest predkvalifikcie, z ktorych by sa urcilo, ktore timy postupi do samotnej kvalifikcie. A zaverecne peniaze by sa delili len medzi desiatku timov v celkovom hodnoteni.

A nech si Steiner dava pozor na to, co hovori. Lebo ked Haas nechceli ine timy pred 2016, tak sam vyplakaval, ze f1 by mala byt otvorena vsetkym.

Timov by malo zostat 10. Na trati to s 20 autami vyzera celkom dobre.

Ale ak niekto skonci 2 roky po sebe posledny tak ogranizacia f1 by mala mat pravo ho vykopnut a nahradit novacikom. Tim, ktory sa nevie odlepit od dna nie je prinosom

Kdyby FIA vykopla Haas, který stejně kromě desátého postu do mariáše není pro F1 žádným přínosem, tak by proti 200 milionům nikdo nic nenamítal.

Tímy ako je haas nebo wiliems dotoho nemajú čo kecat ich prínos f1 je ten že robia červené vlajky a miešajú tak poradím na čele to je och najveksi prínos do f1 a jo ešte je to odkladací priestor pre veksie tímy ktoré nemajú kde odložiť svojich jazdcov ktorý niesu ešte dost zrelí na top tím ale nechcú oboch prísť a taký je to možnosť pre bohaté decká ísť si skúsiť f1 za mierny poplatok

Williams je história F1 chceš alebo nie a do F1 patrí.

Presne ako McLaren a Ferrari

Stal se z toho kabaret který objíždí štace se stabilním sborem. Trochu to popírá původní účel soutěžení konstruktérů, kdo postaví rychlejší auto. Těžko můžete ukázat že vaše auto je rychlejší když vám nedovolí závodit. V minulosti startovali kdejaké “hobby” týmy které často neprošly ani kvalifikací, ale dostali šanci.

1 Like

To snad nemyslíš vážně.
Devět titulů PK a sedm mistrů světa v PJ se Ti zdá málo? :-1:

kludne nech zoberu aj dva nove timy.
a zaviest Q0 predkvalifikaciu novacikov a poslednych troch timov z minuleho roka.
a timy ktore sa nebudu objavovat v pretekoch (20) nakoniec odidu aj sami od seba.
a konecne bude aj nejaka realna motivacia slabym timom trochu pracovat. a nie ze v maji vyhlasi ze uz sa sustredi na buduci rok🤦‍♂️

To ve svý podstatě oznámil už i McL.

Práve vďaka tomu sa do F1 dostali prvky z IndyCar, kde na ováloch (aj tých krátkych “trojuhoľníkových”)
napr. to, že na víťazstvo stačí byť pri poslednom výjazde SafetyCar/PeaceCar v jednom kole s vedúcim pretekárom a mať najčerstvejšie pneumatiky

Je Wilik prinos pre F1? Nie, tak von rovnako ako Haaaas.:stuck_out_tongue:
Uspechy v minulosti nic neznamenaju a historicky prinos Ferrarka by nemal byt finacne odmeneny, to su slova antiferaristov. OK, tak ani historicky prinos Wilika by nemal byt odmeneny dozivotnou ucastou v klube piran.

Tak Haas vstupoval do F1 ked vlastnit (nieto este zalozit novu) stajnu F1 bol ovela vacsi risk ako je to teraz. Teraz je to velmi dobre nastavena masina na peniaze kde nikto z ucastnikov v podstate nemoze prerobit. Tieto podmienky sa nastavovali na zaciatku s tym, ze nikto dopredu nevedel urcit ako dobre (ci zle) to vlastne cele bude fungovat. Ja sa niktomu teraz nedivim, ze nemaju apetiti za sucasnych podmienok si prerozdelovat celkovy kolac. Andretti bude musiet polozit na stol viac penazi, ale vsetkych presvedcit, ze F1 s Andrettim zarobi pre vsetkych nezanedbatelne viac penazi.

A čo keby tak bolo tímov 11+ ale do hlavných pretekov by mohlo vyštartovať len 20 monopostov?
Nabúraš v Q, nedokončíš Q, alebo sa umiestniš na horšom ako 20. mieste? Smola - neštartuješ :slight_smile: A bolo by jedno, či je to RB, Mercedes, Ferrari, Williams alebo Haas.

Mám stejný názor, ale myslím, že se oba mýlíme. Bohužel některé staré týmy s velkými historickými zásluhami nezachytili dnešní trendy a dlouhodobě dělají velké systémové chyby. Myslím, že výše uvedená myšlenka, že by týmy dlouhodobě na posledním místě měli zabojovat s nováčky o právo účastnit se F1 je zajímavá a spravedlivá. Navíc více jak 20 aut na startu by už udělalo na některých tratích problém , protože by ti poslední museli startovat ze zatáčky…

Někde může být i problém s počtem boxů.
Na druhou stranu se s těmito nedostatky nižší série vypořádat dokážou, tak proč by to měl být problém pouze pro F1?

Nevím, jen vím, že bych v Monaku ze zatáčky startovat nechtěl :grinning:

to je sice na prvy dobry napad, ale ked sa nad tym zamyslis tak sponzori platia miliony za to aby bolo ich logo v telke. ak by existovala sanca ze ich logo v telke nebude, tak je velmi pravdepodobne zeby sa sponzori otocili prec, nie len od toho 11teho timy ale mozno aj od 10. a 9. pretoze aj u nich dost velka sanca sa nekvalifikovat.

nehovoriac o tom, ze ak by sa taky Max rozbil v FP3 alebo Q1 a nemohol by nastupit do preteku pretoze v Q neodjazdil kolo a skoncil 22. … trosku hlupost.

Pomalejší start na konci pole může být pro jezdce bezpečnostním prvkem. Pokus o vtip.
Monako je ale vyjímka. Když se ale koukneme do historie, tak i tam se jezdilo s maximální propustnosti tratě a šlo to. Do cíle už tolik jezdců nedojíždělo. Holt poruchovost vozů i případné kolize dělaly mnohem větší selekci než dnes.

a akolko tich uspehov zaznamenali za posledne 10 rokov žiaden