Steiner opísal kľúčový rozdiel, prečo sa Haas na rozdiel do Andrettiho do F1 dostal | Magazín F1 - F1online.sk

Štartové pole mohlo byť širšie o jeden tím. O vstup do efjednotky sa usiloval Michael Andretti so svojím projektom a hoci úspešne prešiel prvým sitom, ktoré pripravila FIA, narazil na odpor tímov a FOM. Günther Steiner vysvetlil, prečo sa v roku 2016 Haas dokázal dostať do Formuly 1 a prečo to Andrettimu nevyšlo.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/174182/steiner-opisal-klucovy-rozdiel-preco-sa-haas-na-rozdiel-do-andrettiho-do-f1-dostal

Jestli chtěl Andretti parazitovat stejným způsobem jako Haas, tak se nedivím, že ho FOM odmítla.
Nicméně i tak bych Andrettimu moc přál, aby se nakonec dokázal do F1 protlačit.

zelam majitelom prav aby po renaulte odisli aj dalsi, kludne nech si to rozmysli po roku dvoch aj audi. Nech ich potom ukamenuju, ze nechceli GM. Nieze mali okamzite andrettiho zobrat, ale aj dalsi team, ked maju v pravidlach 12 teamov. A kludne zaviest 5rocnice, posledny vzdy po 5 rokoch vypadne a zoberie sa iny zaujemnca. Sevas dovidenia. Takto mame napr. ten haas, ktory jazdi velky p*d a bude zaberat miesto niekomu lepsiemu.

1 Like

steiner je kecal
vtedy bola uplne ina situacia a fia a fom aktivne chceli nove timy a on vstupoval este za bernieho a tomu bolo uplne u prdele, ze ci peniaze rozdeluje medzi 10, alebo 11 ci 12 timov, lebo on mal stanovene, ze rozdeli XY% z prijmov a kolko timov si to bude rozdelovat ho nezaujimalo

Blbá situácia… Keď vstupoval Haas, F1 nebola ziskový projekt… Hoci Veľa vody v F1 nemúti, nenazýval by som to, že parazituje… Haas je tam na to, aby top značky boli vpredu… Lebo je víťazstvo medzi 10 tímami, je určite prestížnejšie ako medzi 2 tímami… A áno, vtedy do F1 vstupovať nikto nechcel… Boli radi aj za Haas… Dnes všetci zarábajú, a hodnota tímov je vysoká. Prečo by mal niekto len tak vstúpiť, a okamžite svoju vstupnú investíciu zdvojnásobiť tým že bude pripustený na štart? Kľúč rozdeľovania financií musí byť spravodlivý, a to nemyslím rovnako všetkým, ale podľa zásluh. Lenže ANdrettimu sa nepáči myšlienka, že by jeho tím nemal dostávať od Liberty peniaze (aspoň počas prvých rokov)…

A nebudú sa mu páčiť ani pravidlá v novej konkordskej zmluve… Totiž môj osobný názor je taký, že nová konkordská zmluva bude naďalej pripúšť-ať 12 tímov na štarte, ale nastaví finančné toky tak, že to bude vyhovovať súčastným tímom, a teda nový tím prípadne bude spočiatku nasucho… A tak je to aj fér, ja by som súhlasil napríklad s tým, že nový tím bude dostávať od Liberty iba peniaze za výsledky, nie však tú fixnú časť, ktorá je okolo 60 miliónov ročne… A ak si to nový tím výsledkami zaslúži, čo znamená, že jeho existencia je prínosom, potom sa môže v priebehu rokov táto suma zvyšovať…

Steiner ma sales pitch viac nez cokolvek ine. Na styl, ze hej dostal som do F1 Haas dostanem aj vas.
Ale inak v zasade suhlas, Andretti mal viac urobit pre ziskanie suhlasu klucovych hracov pred tym, nez zacal pumpovat medialny tlak cez Sulajema. Ten je asi tak prijemny ako kamen v topanke.

Navyse nebolo to vtedy tak, ze prize money dostavlo iba prvych 10 timov?

1 Like

Ono to zas tak uplne pravda nie je. Haas skoncil na konci tabulky len 2X, z toho raz tam mal hviezdne duo Schumacher/Mazepin. Povedat, ze jazdia prd je trochu nadnesene, vacsi prd tam jazdi napriklad Williams ci Alfa/Sauber/Kick alebo co to je.

1 Like

na to, ze 60% auta maju identickeho s ferrari su ich vysledky mizerne
hlavne ked to auto ma na viac a nejde o to, ze v nich maju zlych jazdcov(nie, ze by ich mavali nejak kvalitnych), ale ten tim absolutne nevie pracovat s nastavenim auta. ked sa zazrakom trafia do nastavenia tak nikdy nebolo pre to auto problem sa dostat do Q3 a bojovat o body, lenze problem je, ze oni ani netusia preco sa im to podarilo lebo v dalsich pretekoch dokazu skoncit na uplnom konci

nemozes to porovnavat s timami ktore si cele auto navrhuju same
haas jednoducho vobec nevyuzil potencial toho partnerstva s ferrari aj ked mozno to robi aj zamerne, lebo ak by bol pravidelne 4-5 najlepsi tim tak by bol velky tlak na fia aby obmedzila moznosti spoluprace medzi timami

Andretti přišel ve stylu: “Všichni jste blbci, a já vám tady se Sulayemem ukážu.”… tím si zavřel dveře ihned.

Kdyby měl trochu pokoru, tak tam možná je.
Myslím si, že by se po chvilce vyjednávání našla nějaká společná řeč a cesta.

to sa nestane. dnesna F1 stajna je cashcow. Extra prostriedky to stoji iba ked chce majitel bojovat o vitazstva. Za tychto podmienok bude vzdy viac zaujemcov ako je miest.