Stále tomuto autu celkom nerozumieme, priznal Vowles | Magazín F1 - F1online.sk

Monopost Mercedes W13 je samostatnou kapitolou sezóny 2022. Po dlhom trápení ukázal záblesky hviezdneho potenciálu, aby potom v posledných pretekoch sezóny pripravil svojim jazdcom ďalšiu frustrujúcu skúsenosť. Vo Formule 1 sa hovorí, že ste len taký dobrý, ako vaše posledné preteky. Podľa tejto logiky auto z dielne Mercedesu svojou skúškou neprešlo. Aj v samotnom tíme priznávajú, že ani 22 pretekov nestačilo na úplné pochopenie charakteristík tohto auta.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/84558/stale-tomuto-autu-celkom-nerozumieme-priznal-vowles

Aby ta prípadná zmena konceptu namiesto toho aby urobila zisk oproti redbullu neviedla skor k rovnakej vykonnosti.

Takze bud zacnu vyvijat nanovo nejaky koncept (ako maju ostatni) a tym padom tych 27% oproti redbullu dobehnú alebo spravia cistu kopirku a redbull predbehnu. Co na to povie fia ak skopiruju to neviem ale uz teraz sa tesim na dalsiu sezonu :wink:

1 Like

A nie je to prave naopak? Ak kopirujes, budes len tak dobry, ako je predloha a aj to nemusi celkom vyjst, nehovoriac o tom, ze ved ani v RB nespia, ci uz maju menej % alebo nie. Takze kopirkou ich len tazko predbehnu. Novy koncept? To by bolo hop alebo trop. Moze to byt trefa do cierneho a moze aj uplne mimo terc. Najlepsie je pokracovat v tom, co maju a vyuzit naplno svoje %. Samozrejme ze to neznamena ze sa tu-a-tam aj neinspiruju konkurenciou a ze mozno to navonok bude vyzerat dost odlisne. Ale ne naivne si mysliet, ze ich koncept treba teraz cely zahodit do kosa.

Kopirovat by teoreticky mohli ak su si isti, ze vedia, ako funguje koncept monopostu RB a maju istotu, ze ho vedia posunut dalej smerom, ktory tu kopiu zrychli. V dobe obmedzenych zdrojov je to vsak dost komplikovane, skusat a testovat taketo veci a nakoniec zistit, ze to vylepsit nevies a zdroje su v tahu je dost velke riziko.

Myslim, ze je lepsie verit vlastnym ludom a pracovat na tom, comu uz venovali cas a zdroje, aby to pochopili. Ich auto sice nebol vyhryschopny material, ale zlepsovalo sa.

Určite nejaké veci skopiruju, ale pôjdu vlastnou cestou, to sa im vyplatilo aj v predošlých rokoch…high rake vs low rake.

Kopírovalo sa vždy, aj Newey sa necha rad inšpirovať. V 2021 napríklad RB výrazne zlepšil aj vďaka skopírovaním celého “nosu” od Mercedesu čo bol výrazne zúžený nos s tzv. “Kabátom” pod nim, ktorý smeroval prúdenie dozadu alebo inovatívne zadné zavesenie, ktoré RB tiež skopíroval.

Na rovinkach boli furt pomalsi, ale zas to take zle nebolo zvlast s DRS. Trochu sa asi inspiruju RB ale hlavne co sa tyka zavesenia. Resp to je krok 1 a az potom budu reisit bocnice

Teraz kukam gp confidential z brazilie a videl som cerveny redbull koncept. Mal som dost :joy:. Vraj nejaka spekulacia a nahodili sidepody z redbullu na ferrari. :joy:


Ja som zvedavy ci toto budeme pocuvat aj buduci rok. Tento rok to bolo tak, ze ked vsetko Mercedesu sadlo a Redbullu nesadko nic tak boli na podobnej urovni, resp Mercedes bol asi mierne vpredu. Za normalnych okolnosti mali narok iba na druhe auto.
Moj tip je, ze Mercedes ostane pri svojom koncepte “zero sidepods” , nazor je taky, ze upravene pravidla by mali tomuto sediet viac.

ako hovoris o Mercedese a Redbulle tak pokial viem prave zavesenie maju uplne odlise, pullrod/pushrod vs pushrod/pullrod. Ak by to mali urobit ako Redbull, tak by tol asi dost radikalny krok.