Správanie Mercedesu sa diametrálne mení aj bez zmeny nastavenia | Magazín F1 - F1online.sk

Vyjadrenia zástupcov Mercedesu sú ako jazda na tej najšialenejšej horskej dráhe. Slová Tota Wolffa či Lewisa Hamiltona smerujú zo dňa na deň od optimizmu k frustrácii. Tím najnovšie hovorí, že aj bez zmeny v nastavení sa monopost W15 dokáže zmeniť na nepoznanie.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/148816/spravanie-mercedesu-sa-diametralne-meni-aj-bez-zmeny-nastavenia

Russell nic takovyho nerikal ne? Netvrdim ze auto bylo nejak super, ale z logiky veci bych si tipnul ze pri treninku nemaji srovnani.

A to ze jeden pilot peje na auto ody, neznamena ze to tak je. Kvalifikacne jel Russell solidne, Hamilton spatne.

Cele mi to zase pripada jak zamaskovat slabiny Hamiltona v kvalifikacich.

Spis to zatim vypada, ze jejich soucasna dvojice pilotu ma problem. Jeden neni dobrej v kvalifikaci a druhej neni tak presvedcivej v zavodnim tempu.

A zase mi prijde, ze bud nenaslouchaj pilotum, nebo ti davaji tak rozdilnej feedback, ze inzenyri litaj od nikud nikam.

Je to treti rok po sobe. Mozna na to fakt Hamilton uz nema a Russell nikdy nemel.

Divnej ten Mercedes.

pre Mercedes je to o to zvlastnejsie, ze minule roky to bolo mozno naopak, ze ked bolo teplo, tak im to slo lepsie (aspon v porovnani s Ferrari ktore sa ovela viac trapilo)

2 Likes

Toľko asi k tomu, že Lewis si vymysla výhovorky…

Tu viniť jazdcov nemá zmysel, ak konštruktér netuší, čo sa s autom deje. Dúfam, že sa u nich nezalpinieva.

1 Like

Mercedes je zrelý na uterák…človeku rozum zastane aby sú bezmocní

Ono se může chování auta změnit opravdu i bez změny nastavení - stačí změna gripu trati (někdy i jen změnou teploty).
Tohle člověk strašně cítí i na jednoduchém RC modelu, kdy první ranní jízdy na nové trati jsou prostě totálně jiné, než odpoledne, kdy grip naroste, chová se to zcela jinak. U extrakomplexní F1 to bude spíš ještě horší (resp, výraznější, ona změna nemusí být nutně k horšímu)…
Je možné, že má Mercedes spíš pořád příliš malé okno optimálního výkonu, takže při podobné změně podmínek (která se přirozeně týká všech) už Mercedes proti konkurenci více “uteče” z požadovaného nastavení a hůře se s tím vyrovná…

Ale popravdě je to jen jeden možný výklad, úplně bych nevylučoval ani jistou slabinu s jezdci. Čímž nemyslím nutně nějaký tupý hate na LH a GR, mohou pouze dávat každý jiný feedback i s ohledem na odlišnosti stylu a tým se v tom není schopen pořádně vyznat…

4 Likes

Pricin muze byt nekolik a to je dost problem.

Zacal bych overenim stability tuhosti klicovych komponent pri zmene teplot a to vcetne veci jako jsou matice kol.

  1. Pneumatiky maji vsichni stejne.

  2. Takze kompletni check materialu zaveseni, jak ramena a jejich uchyceni k monokoku, tak uvnitr kola.

  3. Pri pozitivnich zjistenich, ale i podezrenich kouknout po alternativach a vymenit.

  4. Pokud se provede nastaveni a to se jednoduse znehodnoti na zaklade zmeny venkovnich teplot, melo by to byt nekde v teto oblasti.


Ted to trochu odlehcim, moje auto pri nizsich teplotach na pridi nevrze. kdyz je teplo tak zacne vrzat, ani zaboha neumim urcit co to je a odkud to jde. Mam jednu vyhodu, muj servisman vi cim to je, ja jsem to jen zapomnel :bowing_man:

Teda ze te jeste nezamnestali. Ses zamilovanej do hamiltona a jeste jim poradis, ozvi se jim.

2 Likes

Ibaže Hamilton ani nič nepovedal… V tomto článku sa cituje Wolf a Allison :wink: