Špekulácie okolo Colapinta silnejú. Doohan vraj má kontrakt len na pár pretekov | Magazín F1 - F1online.sk

Prestupový kolotoč sezóny 2024 sa nám ešte poriadne nezastavil a špekulácie na rok 2025 už začali. Spočiatku sme nevedeli, kam zaradiť fámy okolo austrálskeho pretekára Jacka Doohana, ale keďže už máme oficiálne rok 2025, môžeme povedať, že ide o prvé prestupové lastovičky nového roka a tlak na austrálskeho mladíka sa stupňuje už dva mesiace pred štartom.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/185010/spekulacie-okolo-colapinta-silneju-doohan-vraj-ma-kontrakt-len-na-par-pretekov

Je mi jasné, že pokiaľ Doohan nebude mať výsledky, tak sa môže oplatiť Alpinu ho nahradiť niekým iným. Sám Colanpinto ukázal, že to môže fungovať. Ale. Päť pretekov mi príde dosť málo na to niečo ukázať, hlavne v tíme ktorý potenciálne nemusí mať práve najlepšie auto a s tímovým kolegom, ktorý bude mať pravdepodobne prioritu. Hlavne ale nevysiela to dobrý odkaz. Ak už tak, podľa mňa by mal Alpine siahnuť po niekom kvalitnejšom (ak je teda vôbec niekto lepší dostupný) alebo dať šancu ďalšiemu juniorovi, tak ako to vonkoncom urobil Williams.
Je tam Mini a Martins. Keďže Mini bude len prvú sezónu v F2, tak ja by som dal na Martinsa. Má viac skúseností, titul z F3 a dokázal ukázať dobré výsledky v F2. Minulá sezóna síce bola asi sklamaním ale to skôr samotné ART bolo dosť podpriemerné. Kvalitatívne ale určite nie je horší ako Colapinto, a pokiaľ by to nevyšlo ani takto, tak stále môžu toho Colapinta podpísať aj potom.
Nakoniec keby sa to stane takto tak by to bola dobrá správa aj pre nás, keďže v akadémií Alpinu by mal byť aj Kean Nakamura-Berta, ktorý jazdí aj so Slovenskou vlajkou.
Je tu aj ten vriant, že Doohan bude jazdiť dobre a žiadna výmena nebude potrebná.

1 Like

Colapinto je extrémně zajímavý sponzorsky a nejezdil špatně, těch crashů bylo sice hodně, ale za jeden nemohl vůbec a Brazílie byla totální extrém, kterou bych taky bral s rezervou.
Komplikací pro něj byla asi jistá “nenasytnost” Vowlese, který pro něj sice sedačku neměl, ale smluvně ho zajistil a tak požadoval hodně velké odstupné. Ale tipuji, že požadovaná částka hodně poklesla sama o sobě po konci zájmu RB a navíc asi začal sílit tlak na uvolnění přímo od Franca a jeho sponzorů, kteří by ho rádi viděli.
Podle mne Doohan opravdu má reálně tak pět závodů a pokud udělá nějaké chyby, tak bych na návrat Franca docela sázel. Je to tvrdé, ale F1 je i právě o tomto…

Toto mladému pridá na pohode. Buď sa Jack hecne a všetkým zavrie ústa alebo to bude prepadák a vystrieda ho Cola alebo niekto iný. Možno by RB pustil Checa😀
Každopádne Briatore dáva Jackovi celkom jasne najavo, že ho nechce

Áno súhlasím, že Colapinto je veľmi slušná alternatíva. Tiež som toho názoru, že Brazíliu netreba brať až tak vážne, aj keď je nutné na ňu nezabudnúť.
Ja len rád vidím keď dávajú tímy šancu svojím juniorom, a pokiaľ by Doohan sklamal, tak by som najprv rád vidiel juniora Alpinu na jeho mieste (vonkoncom od toho by akadémia mala byť). Pokiaľ teda nebudú radšej chcieť skúsenejšieho jazdca ako Pérez alebo Bottas. A ak by sklamal následne aj ten ďalší junior, tak potom nech tam ide aj Colapinto.

Normalne by clovek dal novemu pilotovi 6-10 pretekov aby sa udomacnil. Aj skuseni piloti po prestupe mali par pretekov na “zajazdenie sa”… a od novacika Doohana chcu za 6 pretekov co? Zazrak?

S Perezom a Botasom si dufam zartoval. Alpine buduje tim pred sezonu 2026 a dalej… nehlada dochodcov

Bottas s Perezom maju 34-35 rokov, ziadny 40+ dochodcovia to nie su a navyse Alonso s Hamiltonom dokazuju, ze aj ta 40ka je este v pohode.

Navyse obaja maju skusenosti dost aj z top timov a nie su uplne zli. To, ze jeden na plnej ciare prehral s Hamiltonom a druhy s Verstappenom je nepodstatne, rovnako by prehrala vacsina gridu pri tychto dvoch. Alpinu by sa pri Gaslym zisiel stabilny a skuseny pilot viac ako nejaky novacik (pokial by nemal potencial byt druhym Verstappenom).

Ten tah s Colapintom bol perfektny. Vowles sa poistil pre pripad, ze by jeden z dvojice Albon / Sainz dostali ponuku z Mercedesu (specialne o Sainzovi kolovali dohady, ze ma v zmluve vynimky pre pripad keby ho kontaktoval nejaky top tim), A kedze sa Franco ukazal ako sikovny pilot tak ho este Vowles mohol aj spenazit. Mozno sa preratal a naozaj cakal, ze Marko alebo Briatore za neho vysolia 20. Teraz mu za neho Briatore neda ani 10.

2 Likes

do tejto chvíle som si myslel, že podpis Doohana je najmä Briatoreho zásluha

To je prave to zaujimave…
On je dokonca aj jeho manazer, ci?

poviem to, co si myslia vsetci - hlavne nezabudnut podpisat kontrakt. ak by sa nahodou sainz zdekoval z wiliamsu, tak moze byt mlady velmi rychlo naspat