Špeciálne lakovanie ani nebolo lakovanie. Red Bull obalil auto fóliou | Magazín F1 - F1online.sk

Red Bull v Japonsku oslavoval aj sa lúčil. Za sebou má totiž poslednú Veľkú cenu Japonska s Hondou, ktorá mu ako dodávateľ pohonných jednotiek pomohla získať šesť majstrovských titulov. Také niečo sa patrilo osláviť v špeciálnych farbách. Monopost však nemal špeciálne lakovanie v pravom slova zmysle.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/193954/specialne-lakovanie-ani-nebolo-lakovanie-red-bull-obalil-auto-foliou

takze redbull mal vlastne 5kg folie navysie? to asi nie… netreba vsetkemu verit. tych ploch tam je minimum, a tych 6kg to bude cele auto v nejakom nablyskanom promo lakovani.

1 Like

Jasně, že to tak není.
Lakuje se cca 5m2 plochy.
1m2 wrap folie váží 150 g
Lesklá barva 200g
Matná něco mezi…

2 Likes

uz v clanku je naznacene ze nemas nic navyse. Treba si uvedomit ze v tejto sezone vacsina aut , ak nie uz vsetky, operuje pod vahovym limitom. Ked teda nalepis na seba kilo folie navyse, uberies kilo zo zavazi ktore pouzivas aby si splnil hmotnostny limit. Nie je to uplne ideal, lebo zavazia ti lepsie umoznuju manipulovat s balansom auta pocas vikendu ale nie je to ani nic hrozne, evidentne si to (distribuciu vahy) dobre zratali a nemali nejaku hmatatelnu nevyhodu kvoli tomu.

One off livery sa nikdy nestriekajú lebo sa to neoplatí. Vždy sa lepí fólia.

1 Like

Co je pravdy na tom, že Ferrari má chtít zatáhnout ruční brzdu a použít veto pro motory na 2026, protože údajně je to ještě horší, než na tom byli s hybridem na 2014

V článku se píše o několika stovkách gramů, což sedí - viz příspěvek od Triper. Sám mám také s polepovými fóliemi osobní zkušenost a můj odhad je podobný…

V celkové hmotnosti se to nepozná, ale zkomplikuje to vyvážení atd - kdyby nebyla fólie, tak by místo ní byly přesně cílené zátěže.
Co se týče klasického lakování, tak tam strašně záleží na barvě, hmotnosti pigmentů se liší samy o sobě, ale navíc některé odstíny vyžadují dvě vrstvy. Typicky reflexní barvy - tam je obvykle vespod bílá a až na ní ta reflexní, to je váhově docela peklo :frowning:
A poznámka na okraj - lakovaný je vesměs i čistý carbon. Akorát u černé stačí bezbarvý lak bez pigmentu, což je nejlehčí. Stříká se do formy při laminování, zlepší to povrch a zjednoduší separaci, aby to šlo vyndat z formy.

2 Likes

Nič také som nepočul. A právo veta majú+ dlho bolo nevyužité, prečo ho neoprášiť

1 Like

no podla toho co bolo pocut boli Redbull a Ferrari za to aby sa nove pravidla vyhodili von oknom a od 2028 boli V10. Mercedes bol na vazkach, ale rozhodli sa proti, stanovisko Hondy nie je verejne zname a Audi je samozrejme proti.

1 Like

Šéf Hondy o víkendu prohlásil, že Honda zůstane v F1 jen pokud se bude pokračovat s vývojem elektrické části motoru, takže si myslím, že tady to je jasné

Honda sa vratila primarne kvoli tomu, ze sa zaviedli hybridy a trvaju na tom aj teraz. Takmer cely ich vyber aut tu su hybridy a v US tiez spalovaky drasticky zredukovali, takze ich stanovisko je viac ako jasne aj bez toho, aby sa vyjadrili. Pomaly uz rusia spalovaky aj pre zahradnu techniku, takze je jasne, ktorym smerom sa chcu uberat. Za mna skoda, ale ked to spravi spolocnost, co bola elita a pojem v oblasti spalovacich motorov… Bud niekto len nastolil kruto zelenu firemnu politiku (ktoru razia viac ako dve dekady), alebo prosto dospeli k tomu, ze spalovaky skratka skrz nezmyselne emisne normy uz nepojdu ekonomicky vyrabat a pomaly zacali menit smer.

1 Like

Aj Max bol v bielom. Že by aj on mal fóliu na sebe? :smiley: :smiley: :smiley:

Ono se ale sluší dodat, že to, čemu se říká “hybrid” v F1, má pramálo společného s autoprůmyslem, zejména návrh pro 2026. Tam jsou z jedné strany reálně využité hybridy s celkem malou elektročástí pro vyšší efektivitu a úspornost rozjezdů atd a z druhé pak plugin hybridy, které jezdí v maximální míře na elektřinu a když není, tak na spalovák. Ne že by spalovák baterku u plugin hybridu dobíjet neuměl, ale není to zdaleka tak primární režim.
Současný koncept F1 motoru vcelku odpovídá té první variantě, ovšem koncept 2026 je takový celý dost mimo - ani ryba ani rak, z hlediska maximální efektivity rekuperace dokonce trochu horší (nebude MGU-H). Upřímně by mi dávalo největší smysl nechat dále současné motory z hlediska poměru elektro části, jen přejít na syntetická neutrální paliva. Plán na 2026 vyhodit úplně, ale naopak bych dost váhal i s myšlenkou čistě spalovacích 8V či 10V, to je fakt krok zpět (a že by se mi to líbilo na tom nic nemění).
Ale politicky je asi stopnutí pravidel 2026 nereálné, nedělal bych si žádné iluze.

V8 + hybrid a syntetické palivá je cesta aj pre road vývoj

Píšu, že cesta zpět by byl čistý spalovák… Hybrid s jiným typem spalováku jistě zajímavý být může, záleželo by na detailech.

Ono ale staci, ze to ma v nazve hybrid. Zakaznika netreba tahat do detailov. Takisto ako fanusika F1. Ved ked sa divak F1 zamysli nad ekologiou celeho kolotoca, a ako sa snazia tlacit akoze eko motory, tak sa musi len smiat. Svieti sa na okruhoch pre zabavu, vyhadzuju sa nepouzite gumy lebo vydrzia par tyzdnov, lieta sa krizom krazom namiesto optimalizovaneho kalendara atd. Ale ideme sa hrat s hybridmi na ekoparadu. Radujme sa, ze 20 aut nezere 200kg paliva kazde ale len 100 za zavod… Nebudeme sa bavit o nakladoch vynalozenych na tieto PSU…

Za mna je sen keby presli V8 s renewable fuel s limitom otacok 18-19k, ale viem ze v dnesnom svete je to fakt len sen. Kompromis by pre mna bol dnesny V6 turbo s MGU-K, bez MGU-H na synteticke palivo s vacsou nadrzou a mensou baterkou

1 Like

co je zle na MGU-H? ved to uz maju zvladnute. vlastne to ani nemuseli menit.

V praxi nemuseli a tie jednotky uz su spolahlive, ale ja som za zjednodusenie.

Já bych nechal jednotky, které jsou dnes.
Zrušil bych ground effect, snažil bych se přiblížit autům okolo 2018.
Dal minimální hmonost aspoň na 750kg.

Hmotnostní limity byly na 798kg, všichni už podváželi.
FIA zvýší pro poslední rok váhu na 800kg, tak co chceme viď. :slight_smile:

Letos mělo být tak 790kg né-li méně.

1 Like

Páteční jednání o motorech v Bahrajnu by mohlo vést k jinému poměru spalovacího a elektrického výkonu u hybridních jednotek pro rok 2026. Nyní se počítá s poměrem 55/45.
Někteří výrobci dávají přednost poměru 70/30 nebo 80/20, alespoň na začátku.

1 Like