Šesť až osem kôl dokážeme držať krok s McLarenom, znie z Red Bullu | Magazín F1 - F1online.sk

Za nami je úvodné podujatie sezóny 2025 a na proklamovanú najlepšiu sezónu za dlhé roky to zatiaľ nevyzerá. Samozrejme, na unáhlené závery je ešte skoro, ale všetko nasvedčuje tomu, že McLaren má situáciu pod kontrolou. Najväčšia výhoda tohto tímu spočíva v práci s pneumatikami, čo potvrdili v podstate všetci zástupcovia najbližších súperov.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/190971/sest-az-osem-kol-dokazeme-drzat-krok-s-mclarenom-znie-z-red-bullu

V kvalifikácii to tak nevyzeralo.

Tyhle prohlášení mi přijdou úplně zbytečný. Nikoho nezajímá, jestli se drží 6 až 8 kol. Jde o celý závod, tady mi přijde, že tonoucí se stébla chytá

1 Like

Vyzerá to tak že McLaren všetkým vypálil rybník.

1 Like

Som zvedavý na tie rozostupy v reálnych suchých pretekoch. No keď už nič iné, aspoň dominuje iný tím než v uplynulých sezónach. Ale aj tak by som miesto tej dominancie radšej bral vyrovnanejšie čelo.

3 Likes

Tak po niekolkych kolach mali oba Mcl naskok pred verstapenom okolo 15 sekund , taka je realita…nebyt buračiek a saftecarov tak mu nadelia v cieli + 40 sekund minimalne

Úplný súhlas… navyše tých 6-8 kôl držal Max tempo preto, že bolo mokro. Za suchých pretekov by McLareny zmizli v diaľke tak, že Max by si mohol maximálne držať svoje tempo, aby skončil tretí, nič viac… klobúk dole pred Mclarenom, ako zvládajú vývoj. Už minulý rok boli o parník vpredu(len chyby ich stáli lepších výsledkov) a tento rok potvrdzujú že idú ďalej správnym smerom. RB sa chytá slamky, ale tú stratu len tak nezmažú(ich trajektória vývoja mala opačný smer a je ťažké ho zvrátiť len tak)…

1 Like

uz vsetci zabudli ze minuly rok prvych 5 pretekov dominoval RB, a potom sa to zacalo otacat.
tento rok moze byt este viac zamotany.
favorizovat Mclaren je predcasne, ale vsetci to robia (hlavne russel) aby pre nich vytvorili mentalny tlak.

Russel :smile: :smile: toho cloveka snad nikto neberie vazne

1 Like

No jo, jenže RB něco zakazali že, tak nějak kapku podváděl , upravila se pravidla … a proto šel výkonostně dolů.

a to iste sa moze stat teraz mclarenu s miniDRS🤗

1 Like

Nemůže, výhoda McL je v trakci a práci s pneu

to minidrs ak ho aj niekto ma, oproti tomu co ho nema spravi rozdiel tak maximalne do desatiny sekundy a aj to je podla mna nerealne, lebo ak by to malo taky efekt tak to znamena, ze plnohodnotne drs musi robit niekolko sekund na kolo, lenze taky efekt drs nema, takze aky moze mat minidrs

navyse kazdy ma nejake to minidrs, vsetci(minimalne top timy) tie kridla tak, ze sa pri 750N ohnu o povolene 2mm, takze vsetci tam maju nejaky zisk a teraz on pridu. niekto o viac, niekto o menej
mysliet si, ze zrazu to prehadze poradie a niekto pride o par desatin je uplne nerealne

Viac ako direktiva o miniDRS ich moze zasiahnut ten “zakaz” flexibility kridel, ktore ma McLaren uz od minulej sezony celkom gumene oproti RB.

tak to nebude, Mclaren loboval o zpřísnění tohoto pravidla a ví proč. Nepoškodí ho to…

Tak RedBull žije zjevně v domnění, ze výhoda McLarenu spočívá jen ve flexibilních prvcích. Ale RedBull zjevně podle sebe soudí jiné. :joy:

Este je len po prvom moktom zavode. Este daleko do konca sezony a uz druhy zavod moze mat uplne inych favoritov…
Takze az tak jednohlasne tu nepiste vsetci, ze McL daleko pred ostatnymi. Nieze to zarieknete :smiley:

Za sprísnenie akého pravidla? Veď McLaren spolu s Mercedesom prišli s flexi krídlami v 2024 a upozorňoval na ne Red Bull a Ferrari.

Na to, či ich to zasiahne alebo nie, by som si počkal do Barcelony. :slight_smile:

Nežije. Red Bull vie, že najväčšia výhoda McLarenu je pri práci s pneumatikami. Vedia ich rýchlo zahriať a zároveň majú oveľa nižšie opotrebenie ako všetci ostatní. A sám Horner sa vyjadril, že podľa nich je to kombináciou aerodynamiky a mechaniky.

opotrebovanie pneu je ovplyvňované hlavne mechanickým gripom. Aero pomôže len v rýchlich zátačkách kedy s nižším prítlakom auto točí. Ale samo má to potom dopad na opotrebovanie pne ktoré nebrzdia a nemajú dosť adhezie pri akcelerácii. Set auta je vžy o kompromisoch pre daný typ trate - rýchlosť a pomer pomalých a rýchlych zátačiek.

1 Like