Seidl: Neviníme Ricciarda, je to aj naša zodpovednosť | Magazín F1 - F1online.sk

McLaren zažil v práve skončenej sezóne ústup z pozícií. Kým v roku 2020 bol v Pohári konštruktérov tretí a v roku 2021 štvrtý, na začiatku novej éry padol na piate miesto. V jeho bitke s Alpine zväčša bodovo zaberal len jeden pilot.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/84545/seidl-nevinime-ricciarda-je-to-aj-nasa-zodpovednost

Tak som si teraz uvedomil, ze zvyk je zelezna kosela. Brown american vychovany na americkom motorsporte, tam sa to toci okolo pilotov a on je posadnuty pilotmi, specialne mladymi talentami. Za jeho 6 rocnej vlady sa ich tam uz vystriedalo hodne. Alonsa s Buttonom zdedil, ale potom to uz islo: Vandoorne, Norris, Sainz, Ricciardo, Piastri. Neviem ci sa v niektorom time vystriedalo viac pilotov za poslednych 6 rokov. Ani chovna stanica Helmuta Marka ich neposadila do auta viac.

Vandoorna tiež ešte zdedil. V čase keď bolo oznámené (po Dennisovom odchode), že Brown bude šéfovať McLaren Technology Group, tak Vandoorne bol už skoro 3 roky tretím jazdcom McLarenu (za sebou mal už záskok za Alonsa v Bahrajne 2016) a už bol dokonca vyše mesiaca oznámený aj ako Buttonova náhrada od ďalšej sezóny. (Plus Brown sa stal CEO McLaren Racing až v apríli 2018.)

  • Alonso - mohli ho udržať? S výsledkami roku 2019 (best of the rest) by predĺžil, škoda ho. S autom roku 2018 to ale už nešlo (a že sa Brown snažil dosť – tu tá posadnutosť pilotmi mala a má dobrý základ, hoci keď vezmeme Alonsa a jeho vnútrotímovú politiku…).
  • Sainz - ako náhrada za Alonsa dobrá voľba. Mohli ho udržať? Tam asi zaúčinkovalo akési Brownovo posadnutie Ricciardom ako spomínaš (čo ukázala aj štedrá zmluva neumožňujúca predčasné ukončenie zo strany tímu) a pustil ho príliš ľahko.
  • Norris - ako náhrada za Vandoorna dobrá, možno výborná voľba
  • Ricciardo - veľká chyba. Ruku na srdce ale, kto by to v roku 2020 čakal? Ja naopak dávam Brownovi ku cti, že sa nebál finančnej straty a nepriestrelný kontrakt predčasne zrušil (ale uvidíme, možno bude Ricciardova náhrada na tom podobne…)
  • Piastri - horúci tovar, každý ho chcel (a chce), takže dobrá voľba. Či sa osvedčí je samozrejme otázka.

mozno som sa nevyjadril velmi dobre. Vobec nenamietam, ze Brown povyberal dobrych pilotov. Dokonca aj ten Ricciardo sa v tom case javil ako dobra volba. Mne ale pride, ze sa az zbytocne sustredia na nepodstatne veci. teda v tejto faze. Keby aj hned mali dvoch Norrisov tak su stale “iba” stvrti s velkou stratou na top3. Z technickej stranky je to skor take preslapovanie na mieste. Automobilky chodia okolo, Honda, Porsche, Audi, dokonca vraj aj Ford. Zak mozno este nieco pecie, ale doteraz neupiekol nic iba predal strechu nad hlavou.

To je tak, kupis si pilota znameho svojim stylom jazdy (silna predna naprava a vdaka tomu neskore brzdy) a potom mu das auto s opacnou filozofiou. Nakoniec, v priebehu sezony to priznali aj hlasy z McLarenu.
Mlady pilot s nevyhranenym jazdeckym stylom sa prisposobi lahsie ako niekto, kto tak jazdi 10 rokov.

1 Like

Naozaj aj ja si to úplne tak myslím. Určite Ricci na tom aute nevedel uplatniť svoj štýl a len sa trápil, teda okrem Monzi a teraz mexiku. škoda že tam šiel a nezistil si niečo o vlastnostiach ich áut od kolegou ktorí jazdili v McL . Ale tak skúsil a zistil že to neni nič preňho, že sa jednoducho ten iný štýl jazdenia nenaučí.

Práveže sa čaká, že pilot s takými skúsenosťami bude jazdiť v tom aute vysoký štandard a keď nie prvý rok, tak si to postráži pred ďalšou sezónou (zvlášť keď sa úplne prekopávajú pravidlá). Naopak sa čaká, že príp. pomôže mladému s nastavením a ten ho zas porazí v kvalifikácii - čistá rýchlosť vs. konzistentnosť.

Stačí sa pozrieť na Alonsa, ale aj Hamiltona či dokonca Norrisa alebo aj Verstappena, ktorí síce nemenili tím, ale nové autá sú úplne iné než by chceli.

Nemas pravdu. Nove pravidla nijako neobplyvnili to, ci timy postavia auto s dorazom na zadnu alebo prednu napravu. Ked prisiel Alonso do Alpine, tiez zdoraznoval, ze potrebuje silnu prednu cast aby sa o auto “mohol opriet”. Tim to auto aj tak staval. Vyhovovalo to aj Oconovi takze to bolo v pohode.
McLaren sa vydal inou filozofiou:

OK, dajme tomu (hoci s novou podlahou je prítlak vzadu “zadarmo”) ale išlo mi o to, že Lando by tiež chcel prítlak vpredu a nedostal ho, no Ricciho zajazdil.

Podobne Verstappen – ešte v Baku prehlasoval, že chce viac prítlaku na predok. Ale tam to malo opačný výsledok: skúsenému Pérezovi toto na začiatku sezóny (v tímovom porovaní) pomohlo a Maxovi sa vyrovnal (alebo aspoň veľmi priblížil).