Šéfovia tímov zvolili jazdca roka, stal sa ním Verstappen | Magazín F1 - F1online.sk

Magazín Autosport sa každoročne pýta šéfov formulových tímov na ich osobný rebríček jazdcov. V každom ročníku tejto ankety od sezóny 2016 zvíťazil Lewis Hamilton pred Maxom Verstappenom, no v tejto sezóne sa poradie otočilo. Top pilotom sa stal Verstappen.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/52734/sefovia-timov-zvolili-jazdca-roka-stal-sa-nim-verstappen

Tento rebríček dlhodobo uznávam, aj keď má svoje muchy.

Totiž pýtate sa na jednoduchú otázku (hlavne ak sa bavíme o TOP 2-3 naj pilotov) a tých, ktorých sa to týka - šéfovia (ľahko si môžu predstaviť, že koho by najali na post 1ky v tíme, nič abstraktné), dostatočne jednoducho a vedia to vystihnúť vo svojej komplexnosti. Čiže myslím, že dobre sumarizuje nálady v paddocku a dokáže vychytať muchy (napr. že šéfovia TOP tímov zrejme hlasujú za svoje kone, ale to sa viacmenej vynuluje).

Postrehy:

  • Prekvapil malý náskok Maxa pred Lewisom. Reálne bol myslím väčší, ale koniec sezóny aj kontroverzie myslím zohrali svoju rolu
  • Čiastočne už asi Leclerc a rozhodne Fernando trochu čerpajú dividendy posledných rokov, inak je pozícia pred Gaslym možno trochu optimistická - Fernando nemal ideálnu prvú polovicu sezóny a Leclerc sa trochu vytratil v tej druhej a obaja neboli tak ďaleko od svojich kolegov ako sa čakalo. Ale zase keď nejde o titul, tak to veľmi nevadí
  • Pozícia Bottasa je možno optimistická, ale na druhú stranu si naozaj myslím, že je podceňovaný, hoci záver sezóny vypustil. Vyzerá horšie než je. Vôbec by som sa nečudoval, ak by sa ešte na pár rokov v Alfe vrátil k tým jazdcom, čo pútajú pozornosť a nosia cenné body v strede poľa a zrazu sa tu písať o “vzkriesení” a “zlom vplyve Mercedesu” - bude to len čiastočne pravda. Bottas myslím nie je horší ako Sainz či Ocon a v rokoch 2014-2017 by za správnych okolností mohol bojovať o titul - skôr neúspešne a konkurenti by nemohli byť v TOP forme, ale mohol. Referencia Felipe Massa alebo Mark Webber.
  • Uvidíme či George potvrdí, že sa napriek Williamsu každý rok dostal do TOP 10, v Mercedese
  • Naopak dúfam v budúci rok v návrat Seba

Ešte by som sa tu dotkol témy, ktorá sa vo viacerých článkoch rozoberá a stále sa mi nezdá dobre zachytená - Lewisovo trucovanie a či ukončí kariéru.
Začnem tým, že nie všetky Lewisove postoje a charakterové črty sú mi sympatické, ale tak zase rozoberme ako je - myslím, že Lewis nad koncom kariéry v F1 teraz naozaj tuho premýšľa. Má na to z jeho pohľadu myslím veľmi dobré dôvody. Všetky sa točia okolo jeho postavenia, odkazu, domnelej úcty a čo s tým chce ďalej on robiť.

  1. Môže čo sa stalo považovať za prejav nedostatku úcty zo strany F1 ako športu. Očividný. Má dôvod si myslieť, že prehral neférovo a z jeho strany to môže byť ideálny prípad “príbehovo” dobre skončiť. Z pohľadu posledných pretekov má myslím na tento názor právo, príliš kontroverzné, aby sa to dalo zmietnuť zo stola. Z pohľadu celej sezóny nie, ale šampióni v F1 tak jednoducho neuvažujú. Prečo je to problém? Lebo Lewis sa začal štylizovať do podoby “šport som už prerástol a snažím sa byť jeho ambasádorom a pretláčať širšie témy” - či je to pravda alebo nie, či je nám to sympatické alebo nie, vieme, že to tak berie. Keď raz už chcete Michaelom Jordanom či Tigerom Woodsom F1, tak nepôsobí dobre, keď doma takto prehráte. Ako keby si Vás nevážili. Odpracú vám SC, nech si na Vás zgustne mlaďas. Prehrať takto raz a znechutený odísť je iné ako prehrať takto a následne už sa v kariére len zhoršovať - napr. už o titul vôbec nebojovať vôbec, na čo existuje reálne riziko (idú nové pravidlá, Lewis už bude mať 37 a tituly v tomto veku sa už veľmi nevyhrávajú, chystá sa dravý kolega do tímu)

  2. Už teraz vie, že George v druhej sedačke je prejav podľa neho nedostatku úcty k nemu zo strany tímu. Lebo jednoducho to tak je. Tak ako keď k Sebovi namiesto Kimiho, ktorého chcel a mal rád dali Charlesa. Lewis povedal, že OK, tak ešte na 2 sezóny zostane - to znamená, že ešte 2 sezóny donesie titul (pre neho). A potrebuje k tomu Bottasa na spoluprácu. A Mercedes povedal, že si tým už nie je tak istý a pre istotu tam má Georga. To je teraz jedno či ho Lewis zadupe (a skôr to nepredpokladám) - aj keby áno, je to prejav neúcty a aj v jeho mysli oslabenie voči Maxovi. Ten na druhej strane garáže problém mať nebude, Lewis áno.

  3. V česko-slovenskom kontexte nám to príde určite smiešne, ale ja by som to zase tak jednostranne nebral - rasistický kontext. Nemyslím, že Lewis je dobrým príkladom diskriminácie, ale evidentne sa s tou témou stotožňuje a povedzme v americkom či západo-európskom kontexte je to oveľa zložitejšie. Často sa dejú situácie - viď. napr. útok na Capitol, kedy si poviete, že afro-američan by sa do neho takto bez prestrelenej hlavy nedostal. Je to zložitá téma, nejdem ju to rozvíjať, rozvíjam to čo považujem za Lewisov pohľad a uvažovanie. A to môže byť napr. že “Schumacherovi by si toto neodvážili urobiť”, ale ja kedže som…Viem, môže to znieť až vtipne, ale ako faktor by som to nepodceňoval. Neschvaľujem to, ale Lewis je schopný takto premýšľať.

Do toho zapadajú ostatné výzvy, ktoré podľa mňa môžu len podporovať toto uvažovanie:

  • Novo zvolený prezident FIA - z pohľadu motošportu a F1 pardon za výraz “nula” - politicky môže byť OK a schopný ale zatiaľ len s bambiliónom peňazí organizoval, ale to bude chcieť roky dokazovania, že na takú funkciu má po ľuďoch ako Mosley a Todt (o ktorých prezidentstve si môžeme myslieť čokoľvek, ale boli to ťažké váhy v F1 než sa tam vôbec dostali) - no a tento pán hneď začína verejne riešiť akú dá Lewisovi pokutu. Z pohľadu Lewisa ďalší znak neúcty - keby povedal možno “tak dobre, ja sa s ním osobne porozprávam, musíme to v našom športe uhľadiť”, ale on hneď “pravidlá platia pre všetkých”
  • Max a spol. samozrejme Lewisa vyzývajú, veď netrucuj a príď nech proti tebe ešte vyhrajeme zopár titulov a to že sme Ťa porazili tomu dodá určitý punc
  • Mercedes nech rozmýšľa akokoľvek, a nech v tom Lewis hral akúkoľvek rolu sa za neho veľmi nebil. Drží s ním basu, tiež nebol na odovzdávaní, ale aby išiel do rizika, to zase nie.
  • Ešte Bernie to dorazil, že “na Sira to chce pre krajinu a nie len v športe”

Takže berúc všetko do úvahy - tak ako si myslím, že Lewis uvažuje - naozaj nie je dôvod nehovoriť o konci kariéry. Bol by legendou F1, ktorá odišla, lebo ju obrali a nevážili si ju. Podľa neho.

  • Priamy dopad na F1 by bol značný, chvíľu by stratila zo svojho lesku - ale prebrala by sa. Poškodiť tým ale Lewis rozhodne môže.
  • Iná vec je - (a) čo bude robiť, pretekanie miluje a konkurečná séria veľmi nie je. Nie je to ako v 1992, kedy Senna uvažoval o Indy Car a hlavne (b) Lewis jednoducho F1 nepresahuje tak ako si možno myslí a bez kontaktu v nej môže kredit skôr strácať - už jednoducho nebude tak zaujímavý ako keď bol s F1 spojený a všetky ostatné rôzne aktivity budú zložitejšie

Pokračovaním ale riskuje, že príde do horšej situácie (otázna je forma Mercedesu, jeho forma a konkurencia Georga).
Všetko by pre neho riešilo ak by budúci rok späť presvedčivo vyhral titul - ale to je vysoko otázne. A ak sa to nepodarí, naratív už bude iný a pre neho menej prívetivý. O upadajúcej hviezde. Preto je na mieste končiť na vrchole. Pre neho je jeho odkaz v F1 oveľa dôležitejší než napr. pre Michaela Schumachera

Tak som zvedavý s čím príde. Ale že má nad čím uvažovať o tom nepochybujem a snažil som sa vysvetliť prečo a ako.

6 Likes

Toto uz je normale topic a nie iba diskuzny prispevok. :+1:

Na tento mesiac nejdem do kniznice bo uz mam co citat :D.

Možná taky bude s rozhodnutím o pokračování čekat na výsledek avizované komise. Pokud nedostane záruky, že se podobná věc už nemůže opakovat, nemohl by se nikdo divit, že radši skončí. Jinak se můžeme celou sezónu hádat o překonání rekordu Schumiho a pak zase rozhodne zmatený ředitel závodu a obrátí celý výsledek naruby.

pokial zacne riesit, ze ci jazdenie je dobre pre jeho odkaz tak tym asi skoncil.

Myslím, že skôr nie.

Ako som písal aj hore, tie debaty o “jasnosti pravidiel” sú pre väčšinu trochu virtue signallingom a rozumjeú pod tým “nech nás, keď budeme silní, len tak niekto naozaj neoberie o titul”.

Pre Lewisa to súvisí s tou úctou a postavením podľa mňa - on by reálne nechcel pevné pravidlá - také su mu ukradnuté ak nemá auto na titul. On by chcel záruku, že sa to nestane JEMU.
Keby to bolo opačne a stalo sa to Maxovi, tak ver, že Lewis s rovnakou ľahkosťou prejde tu neštandardnosť, skôr by bol nadšený “že komisári pochopili pravidlá a nechali ich pretekať”.
On to samozrejme takto nepovie, dokonca by asi aj bol presvedčivo ochotný prisahať, že si to ani nemyslí - ale podvedome to tak je. Preto Masi pri presadzovaní pravidiel sa nemá až tak príliš riadiť tým čo piloti a stajne tvrdia, väčšina je totálne učelová.

Lewis už reálne od F1 ako šampionátu potrebuje výsledkovú rehabilitáciu a 8-my titul, ideálne s dobrým naratívom (napr. jasné porazenie Maxa, ale nie také aby sa hovorilo, že Max nemal šancu). To je jediné čo bude podľa mňa zvažovať, že aká je šanca toto ešte v F1 získať.

Všetko ostatné sú reči.

Áno, presne tak. Ale ako rozsiahle píšem hore, som presvedčený, že nejako tak to rieši.

Zajímavá úvaha, i pro někoho, kdo naopak bere tuto anketu s rezervou (jako já).

Zaujal mě především bod 1, ale celkově tvému příspěvku “dominuje” názor, že Hamilton se považuje za pilota, který by měl být považován za svého druhu živou legendu sportu a toto postavení by mělo být respektováno (například v tom, že nebude přijato rozhodnutí, které by se mělo na trati obrátit proti němu, tam, kde lze přijmout i rozhodnutí opačné). A jeho neúčast na galavečeru odráží rozčarování z toho, že zjistil, že tento status není ze strany FIA - a de facto ani vlastního týmu - zcela uznáván.

Pokud to Hamilton opravdu vidí takto, je to dobře postavené “téma”.

Do hlavy mu nicméně nevidíme.

Ale otvírá to zajímavou otázku, jak vlastně piloti F1 vnímají sami sebe? Jaké je jejich sebepojetí? Jaká je jejich představa o svém významu pro sport a svět mimo sport? A také zda je sportovní úspěchy nevybavují zkreslenou představou o tom, že jsou jaksi “středem světa”.

Což je, pokud ji někdo má, představa vždy nějakým způsobem chybná nebo problematická.

Pro srovnání mě napadá jedna zapomenutá drobnost z roku 2001. Michael Schumacher začal po útocích 11. září organizovat iniciativu, že by se VC USA jako pietní gesto vůbec nejela. Zjevně to nebyla úplně banální snaha, protože se vůči ní vymezil i Bernie Ecclestone. A to se slovy (teď to neocituji úplně přesně) “Taky bys nemusel být mistrem světa, maličký”.

A Michael byl potichu.

1 Like

Krásne a do bodky vysvetlené presne to, čo si myslím. Klobúk dole za takýto koment a dúfam, že si viacerí zoberú príklad a uvedomia si, že aj keď niekto nie je fanúšik nejakého jazdca, vždy sa dá raciónalne diskutovat a vymieňať názory bez osobných útokov a úražok ked sa chce. Chválim za to, že si to “nevzdal” a napriek úrovni tunajších komentov v poslednej dobe si si dal takúto námahu na komplexné popísanie myšlienky :slight_smile: dobré čítanie

1 Like

Hamilton ale nemůže dostat žádné “záruky”. To, co dostane, dostanou i ostatní piloti: zpřesněná pravidla. A hypoteticky může nastat situace, kdy na podobném řešení, jaké zvolil Masi v Abú Zabí, vydělá.

Anebo to řešení bude znemožněno a Hamilton v nějaké situaci bude litovat, že to bylo znemožněno.

Obecně se vůbec nedá předvídat, jaké situace budoucnost přinese. Kdyby to někdo dokázal předvídat do všech podrobností, potom by FIA měla předem připraven přesný recept i na situaci ze závěru Abú Zabí. Ještě jinak: ta určitá flexibilita, která umožňuje řediteli závodu opustit striktní formalismus, je opatřením právě pro ty situace, které nelze optimálně subsumovat pod formální stránku pravidel. A také je dobré si uvědomit, že žádná pravidla nikdy nemohou dokonale popsat a reglementovat empirickou realitu. Ta je totiž vždycky rozsáhlejší než jakékoli předpisy.

Toto nepotrebuje komentár :+1:

Však tomu říkejme zpřesnění pravidel, proč ne. Samozřejmě by se to týkalo všech, to není nic proti tomu, co píšu.

Jsem zvědavý, co z té pracovní skupiny vzejde. Oni obecně můžou jít dvojí cestou - buď ta pravidla zvětší svůj objem a budou popisovat řešení pro různé případy (okolnosti) vyjetí SC = zpřesnění, nebo naopak dají větší prostor řediteli závodu. Osobně si myslím, že tam bude tendence preferovat tu první cestu.

A samozřejmě by se něco mělo udělat s tou bezbřehou komunikací od týmů k ředitelství závodu, protože to už přerostlo únosnou mez. Myslím, že na tom se shodneme i tady na fóru, navzdory názorovým rozdílům.

Nuž, nato že Hamilton toho po Abu dhabi veľa nenavravel, ba myslím do médií nepustil nič, tak ho tu slušne rozoberáte.
Čo sa týka Bottasa, neviem v čom je podceňovaný a vzhľadom na to, že sa do top 10 nedostal ani Pérez, tak vskutku neviem čo tam robí on. Ak bolo treba Hamiltonovi pokryť chrbát, tak ho nikde a nikdy nebolo, hlavne v Mexiku to už muselo byť jasné snáď aj tomu najväčšiemu pochybovačovi - snáď niekto nevytiahne Maďarsko, to nebola pomoc, to bol trapas.
Takisto nechápem prečo by mal angažovanie Russella brať ako prejav neúcty, je vo veku, keď už bude a možno aj je za zenitom, sám nastupoval ako ucho do McL k doublemajstrovi Díazovi a určite aj sám chápe, že taký talent si Mercedes nemôže nechať ujsť a keby tam jazdil tohto roku, tak by možno aj Maxovi nejaké body zobral, lebo Bottas, ak nerátam tuším Turecko, tak Maxa neobral ani o suché z nosa.
Či sa Hamilton sám, alebo ho širšia verejnosť berie ako legendu F1 si tiež myslím zodpovie každý sám, avšak zo štatistického pohľadu nie je veľmi nad čím rozmýšľať - a nie, jeho štatistiky nie sú menejvýpovedné ako napr. Schumacherove, alebo kohokoľvek iného MS. Rozdiel medzi nimi je len ten, že Hamiltona majú už všetci plné zuby, to čo si dovolil verejne Todt s Ecclestonom, FIA hrajúca mŕtveho chrobáka etc, tak Schumák, hoci z Ferrari nie celkom dobrovoľne odídený a po komédii v Mercedese bol tiež celkom fans hejtovaný, ale od odbornej verejnosti sa dočkal nanajvýš taktného mlčania.

Vždy se rád kouknu jak to viděli šéfové týmů. Docela souhlas. Max s Hamiltonem, pak ta pětice jezdců Norris, Sainz, Alonso, Leclerc a Gasly kde je to skoro o tom hodit si mincí. Lando zejména za první polovinu si to asi zaslouží nejvíc. Ocon si závěrem taky řekl že tam patří. Dal bych ho možná i na to 8 místo s Russelem, on je tam od něj taky jen pouhé 3 bodíky.

Že se tam nedostali jezdci Aston Martinu mě opravdu nijak nepřekvapilo. Sice tu někteří vychvalovali Strolla jak je dobrý a Vettel si s ním dokonce poradil že, ale ani šéfy to neoslovilo. Ricciardo žel taky pohořel, zejména díky první půlce to ani nikdo nemohl žádat. A Checo, je to složité ho posoudit ale vůči Maxovi to byla obrovská soda.

Veľmi pekná úvaha.
Mňa osobne nezaujal ani tak malý rozdiel medzi LeHam a MaVer, ako ten veľký odstup od tretieho LaNor. Z toho by vyplývalo, že sú tam 2 TOP piloti a zvyšok bežní jazdci so superlicenciami. Myslím, že GeRus alebo CaSai by boli vnímani vyššie keby jazdili v lepších autách. V otoľko slabších autách sa to ťažšie ukáže, aký potenciál sa v jazdcoch skrýva. Napríklad taký SeVet sa do top 10 ani nedostal, a pritom toho ukazoval na trati určite viac ako ukázala divákom kamera (tu narážam na počet prebiehaní počas celého roka). Ta previazanosť na techniku s ktorou jazdci jazdia je evidentná…

Čo sa týka LeHam a jeho pocitov. No musí to veľmi bolieť, ako prehrať vy veľmi vyrovnanom futbalovom zápase v poslednej minúte nastaveného času. A navyše nespravodlivo odpískanou penaltou. LeHam je predsa len 7 násobný majster sveta v cirkuse F1. Neviem, či pre neho už je F1 skor prostriedkom pre jeho aktivizmus, alebo všetky mimošportove aktivity su len doplnkom toho, čo je pre neho prvoradé a to byť jazdcom F1. (rovnako to vnímam aj u SeVet).
Ak by LeHam chcel odísť, opustiť F1, myslím, že teraz je ideálny čas. Odísť v tom najlepšom momente a spojiť to aj s tým ako si spomenul v príspevku, že už to nie je šport s fairplay pravidlami (a už nikdy ani nebude). Ďalší rok bude jeho hlavným konkurentom nie MaVer ale práve GeRus. Veď to, čo GeRus dokazal pred rokom v Mercedese, je neuveriteľné. Úplne deklasoval jazdca, ktorý pre MERCEDES jazdil 4 plné roky. VaBot bol úplne prevalcovaný. Ak nie je nejaká interná dohoda tak GeRus bude najvačším konkurentom LeHam, či už budu bojovať o titul alebo nie.

A rovnako situácia okolo toho ako sa zachovala FIA po pretekoch, nové vedenie FIA, (pre mňa nezmyselné) udržiavanie šumiho legendy, ale aj prístup Daimleru k situácii, čo nastala teraz ale aj pred dvoma rokmi. Je ťažké sa rozhodnúť. Aby neskončil ako Vale v MotoGP. Legenda, ktorú chcete mať na trati, chcete ho vidieť závodiť, ale na novú generáciu už proste to telo nestačí. Tak ako Vale aj LeHam už nič dokazovať v F1 nemusí. Ešte by bolo riešením pauza na rok. A uvidí sa čo ďalej. F1 nie je všetko, Je tu Indy, je tu LeMans, je tu WRC ak by si chcel vyskúšať niečo a možno aj siahol na triple crown. A počas toho roku sa aj v F1 može všetko vyvinúť úplne inak. Ak MaVer s číslom
1, aj keď o jeho jazdeckýh kvalitách sa pochybovať nedá, pohorí, tak žiaľ nikdy z neho už nikto nezmyje titul F1XED CHAMPION F1. A MaVer by chcel poraziť práve LeHam, aby dokázal očistiť to, akým sposobom tohtoročný titul získať.

LeHam však narozdiel od MaVer už dokazovať nič nemusí.

Lewis podpisal na dalsie 2 roky ak sa nemylim a povedal, ze, ak Mercedes bude mat auto na titul, tak bude pretekat dalej.

Lewis je clovek ako kazdy iny, on ■■■■■ na nejaky odkaz, jemu ide o tituly a prekonavanie rekordov.

Prehral titul v poslednom kole a keby som bol na jeho mieste, tak som nastvaty rovnako.

Lewis je takzv. uzitocny idiot, vascina ludi jeho rasy, takych 80 % suhlasi s tym, co prednasa. Je jednoducho opantany ideologiou, bodaj by aj nie, ked korporacie z celeho sveta na vas kricia kazdy den, ze tomu tak je, potom tu mame politikov, potom este zapnete media a Netflix a rovnake bludy su aj tam. Hovori sa tomu vymyvanie mozgov.

Ano, Arafinware nam tu vytiahne utok na kapitol, aj ked sa ziadny utok v pravom zmysle nestal. Pravdaze, musime vytiahnut demagogiu, ze African by sam tam nedostal, aj ked medzi nimi cernosi boli.

Chudacik Arafinware naletel taktiez na propagandu a zabuda, ze 6 mesiacov im tam vo velkom beztrestne cernosi rabovali v USA mesta a mali dovolene protestovat pocas pandemie. Naopak, ked MIERUMILOVNE protestovali bieli, boli mediami vykresleni ako fanatici, teroristi so zbranami, co chcu zabit babicku a siria virus. Obdobna vec sa deje tu, kazdy, kto nesuhlasi v akejkolvek forme s opatrenie, od jemnej kritiky, mania otazok az po vehementny nesuhlas, je vykresleny ako dezolat, odpad spolocnosti, zosmiesneny, a to slovo dezolat prvykrat pouzil politik, tusim nejaky blbecek z SaS.

A ked sme mali protesty BLM, dokanca im prisla na pomoc aj “veda”. Media zacali sirit “studiu” ekonomov, ano, ekonomov, ktora mala “dokazovat”., ze BLM podujatia nesiria epidemiu a vsetko je v pohode. Pravdaze, tento nazor je rovnaky a ma vedecke zaklady a sa aplikuje aj pri inych hromadnych podujatiach vonku, pokial sa nejedna o BLM :smiley: :smiley:

Dalej, co sa tyka ideologicke podstaty BLM, idea BLM je sociologicky naviazana na socialnu strukturu a spolocnost USA. Aj ked sa vseobnecne primitivni “liberali” snazia tento mentalne chory konstrukt aplikovat na Zapad ako celok, myslienka BLM, veci s tym spojene, postavenie ■■■■■■■■■ by mala pokryvat zo sociologickeho hladiska len prostredie USA. Lebo v Europe cernosi masivne vyuzivani neboli. Len taky maly historicky detail pre niekoho dostatocne nevzdelaneho v politologii, sociologii a ohladom tychto tem. V europe sme mali feudalizmus, vazeni, a spolocnost bola stavana celkom inak.

Vacsina z vas vie o USA velke ■■■■■, cize odporucam pozriet tento klip.

Je tam utrzok chorych rasistickych ■■■■■■■, ktore sa tam verejne, den co den prezentuju v mediach. Cize odporucam zapojit trocha mozocku, ze z ludi vyrastie, ked su cely zivot exponovani tymto rasistickym srackam bez opozicie.

Prajem vela zabavy

Tieto rebricky su podla mna uplna hlupost. Vyrazne to aproximuje bodoy vysledok. Ja by som to bral keby nejaki odbornici si presli onboardy po kazdej GP a udelili hodnotenie. Jasne, ze bol Norris 2.5 lepsi ako Ocen. moj zadok… Alebo Russell vs Gasly…
nic nehovoriace pocitove rebricky.
Uplne tam absentuje nejaky ohlad na kvalitu auta a stajne.
Vezmime si napr Gaslyho. Podla vysledkov v kvalifikacii by mal byt v top3 podla naslednych vysledkov v pretekoch by sa nemal dostat ani do top10. Teraz o com to je? Je dobry kvalifikant a naprd pretekar? Ma snad AT nejaku kvalifikacnu filozofiu? maju nejaky iny problem, preco rychlost nevedia ukazat v pretekoch? Cokolvek tam je, dost pochybujem, ze sa to nejako viaze na schopnosti pilota.
Jednoducho nic nehovoriaca statistika.

1 Like

naco je toto dobre? cely problem desnej spolocnosti je, ze dezolati maju hlasnu trubu, a je uplne jedno akej su farby.