A taková senzace se kolem toho vyráběla.
Pokud zůstaneme střízliví, zdá se, že jediný problém vznikal okolo délky kontraktu. Logicky se nabízejí dvě možnosti:
- Aston Martin nechce dát Vettelovi dlouhodobou smlouvu (zatímco Vettel chce).
- Vettel se nechce upsat Aston Martinu na delší dobu (zatímco AM chce).
První možnosti se chytnou antivettelovští “fans”, kteří v tomto ohledu vyloží zvěsti o nabídce AM Alonsovi jako evidentní pravdu. AM nechce Vettela, chce Alonsa, kterému by dali několikaletou smlouvu, protože ho považují za daleko lepšího pilota.
Druhá možnost pro změnu stojí na tom, že Vettel nerezignoval na své ambice, rád by seděl ve vítězném vozu a není si jistý, že právě AM mu takový vůz poskytne, takže chce mít volné ruce.
Co je pravděpodobnější?
Určitě lze pracovat s hypotézou, že Vettel si nechce zavřít cestu k případnému přestupu do silného týmu, zvláště když v RB Checo dvakrát nezáří. Smlouva na rok 2022 z tohoto hlediska Vettelovi vyhovuje, protože si udělá představu, které týmy vyjdou ze změny pravidel jako ty silné. Pokud by to byl AM, může usilovat o další prodloužení kontraktu.
Ohledně AM: dejme tomu, že může mít své pochybnosti o SV vzhledem k některým chybám, které letos udělal (fatální byla pouze jedna, a to na Silverstone). Dále: Stroll má své místo prakticky předplacené. V tom případě vzniká legitimní otázka: hledá nebo nehledá AM lepšího pilota (Vettela v této verzi nechtějí, Alonso jim údajně měl dát košem)? Zajímaví piloti přece v F1 jsou.
Teoreticky lze pracovat i s možností, že Vettelovy zájmy a zájmu AM se “paradoxně” proťaly v tom, že žádná strana momentálně nestojí o dlouhodobý kontrakt. Ale tomu odporuje skutečnost, že prodloužení smlouvy je oznámeno až nyní, takto pozdě.
Za zmínku stojí i skutečnost, že samotný Fernando Alonso o nabídce ze strany Aston Martinu nic neříká, a přitom by se jí pravděpodobně rád pochlubil (je o mě zájem). V minulosti Alonso naznačoval zájem ze strany týmů, o kterých se nakonec ukázalo, že ho neměly (například při odchodu z Ferrari).