Saward: Cadillac kúpil od Renaultu duševné vlastníctvo k novej pohonnej jednotke | Magazín F1 - F1online.sk

Sen Renaultu sa nateraz končí. Aj keď tím zostáva vo Formule 1, s britsko-nemeckými motormi Mercedes už nebude hrdým zástavníkom Francúzska a technológie tejto krajiny. Inžinieri a zamestnanci motorového oddelenia sa možno búrili, ale ich snaha bola márna. Podľa reportéra Joea Sawarda dnes už Renault nevlastní ani nič z toho, čo títo ľudia vyvinuli v posledných dvoch rokoch.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/174687/saward-cadillac-kupil-od-renaultu-dusevne-vlastnictvo-k-novej-pohonnej-jednotke

Presne toto som očakával. V aktuálnej situácii Európskych automobiliek je F1 drahá “hračka”. Plus sú aktuálne ceny tímov F1 na astronomickej cene. A miliarda dolárov by sa dnes hodila každej automobilke.

v podstate aj dufam ze je to pravda

v aktualnej situacii sa da prevadzkovat f1 tim uplne v pohode v zelenych cislach a je jedno ci je to top tim, stredopolovy, alebo koncopolovy tim
a reklama z ucasti je uz len velmi prijemny bonus

ine je to samozrejme s vyrobou motoru pre f1, to je pri dodavke jednemu timu vysokostratova zalezitost a cisto uctovne sa do plusovych cisel nedostane ani mercedes ktory to dodava pre 4 timy a to ani po zavedeni rozpoctoveho stropu na motory, tam uz fakt musia pocitat len s tym, ze peniaze dostanu vo forme lepsieho predaja vdaka reklame, ale to pri znizujucich sa cislach predajov aut je velmi diskutabilne ako to vyhodnotit ci sa to oplati

no ale prevadzkovat tim v pluse ide a ak nesie nazov automobilky tak je to reklama zadarmo. otazne je ci nazov alpine je ten spravny :slight_smile: na zuzitkovanie reklamneho priestoru ktory f1 ponuka

Takze de Meo nebol spokojny s tym co GM (a mozno aj dalsi) ponukali za stajnu a najal Briatoreho aby zvysil hodnotu.
Briatore ma tym padom dream job. Ked sa hodnota zvysi tak skrasiruje podiel z rozdielu a ked sa znizi tak asi tiez skasiruje podiel na z rozdielu ale od GM :grin: .

To máš pravdu . Ale aktuálne je automobilovom priemysle v EU “panika”. A pochybujem, že keď niekto “položí” miliardu na stôl manažmentu automobiliek, tak páni povedia nie ďakujeme nemáme záujem. :wink:

ano to je dalsia vec, ze si musia spocitat ci je lepsie zhrabnut peniaze hned za predaj, alebo im je vyhodnejsie to mat ako reklamu zadarmo a nejaku tu poistku v podobe nasledneho predaja

ale miliarda je momentalne malo za predaj timu ako renault. nie, ze by mal realne vacsiu hodnotu, ale manazment automobilky ma pocit, ze to je strasne malo
sezona 21, netflix a rozpoctovy strop nafukli riadne tu bublinu, lebo este kratko po podpise nove CA a zavedeni poplatku 200mega pre novy tim sa niektori obavali, ze to je neskutocna prekazka a nikto to neda a tak sa hned povedalo, ze ked bude treba tak sa ten vstupny poplatok moze aj odpustit a zrazu o rok na to uz sa to timom zdalo malo a chceli aby vstupny poplatok bol 500-600mil.

ale tak rychlo ako fiktivna hodnota timov vyletela hore, moze aj padnut dolu, lebo sledovanost f1 nerastie tak aby to odovodnovalo taku hodnotu timov

Zeby pre toto nastalo relativne ticho okolo Andrettiho? Nasiel si cestu do F1 odkupenim Alpine, kym GM bude vyvijat motor?

Spomínam si na podobný obchod spred niekoľkých rokov, keď Honda odišla z F1 a Ferrari vraj kúpilo jej technológiu V12.

O com zase toci?
Honda V12 robila v 60 tych rokoch, ale aj Ferrari a hlavne 2 verzie, teda ine ako Honda. Neverim, ze pocas posobenia v F1 predali svoje dusevne vlastnictvo konkurencnenu timu.
Honda V12 robila aj v ‘91 a ‘92, ale Ferrari uz od 1989. Kde britsky pisalek zase urobil chybu?
Pravdepodobne si to poplietol s V10. S tymto motorom bola Honda v F1 priekopnikom a je mozne,ze to od nej Ferrari kupilo,ale v ziadnom pripade to nebol V12, pycha automobilky Ferrari.
https://www.statsf1.com/en/moteur-honda.aspx
https://www.statsf1.com/en/moteur-ferrari.aspx
A takto sa vytvaraju pochybne myty,ked nejaky novinar trepe hluposti.