Sainz a Alonso kritizujú krátke testy: Ani tenista netrénuje len jeden a pol dňa | Magazín F1 - F1online.sk

Stačia tri dni testov na to, aby sa tímy pripravili na novú sezónu? Inžinieri stihli nazbierať množstvo dát, ktoré budú skúmať v najbližších dňoch, ale pilotom sa to máli. Fernando Alonso a Carlos Sainz kritizujú súčasný formát.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/188720/sainz-a-alonso-kritizuju-kratke-testy-ani-tenista-netrenuje-len-jeden-a-pol-dna

Mají naprostou pravdu.

1 Like

no len tenista nepotrebuje na trening 50-60 clennu skupinu inzinierov ktori mu vypletu raketu :slight_smile: a den jeho treningu nestoji stovky tisic dolarov
za tieto 3 dni testov mozno “vyjazdili” jeden motor ktory sam o sebe stoji urcite cez milion

Tak zákaz testů si vyplakaly chudé týmy, tak to mají.
Ale se starým monopostem mohou jezdit jak hrdlo ráčí nebo ne?

2 Likes

Protože by to nikdo nezaplatil.
Shodou okolností jsme to loni na obědě v hospodě počítali, mám tu kalkulaci ještě v telefonu.

300 km vyjde na 180.750€.

3 Likes

Ale min 5 rokov starým, čo je ako keby hokejista trénoval s drevenou hokejkou na tréningu a do zápasu pôjde s karbónovou.

Jarda Jágr trénuje s 30kg vestou a pak jde hrát.

Absolutny suhlas.Zakaz testovania je chory vymysel,ktory presadila FIA,kedze podlahla tlaku zelenych.Avsak vskutocnosti je zakaz testovania omnoho skodlivejsie pre planetu,ako 3 dnove spolocne testovanie a simulatory,kedze ked sa to premeni na drobne,tak je v pohybe omnoho viacej ludi a strojov,ktore zatazia omnoho viac prostredie ,akoby kazdy tim testoval na svojom okruhu.Stare casy,ked napr,Williams testoval na Silverstone niekolko tyzdnov,Ferrari vo Fiorane atd.boli pre planetu daleko lepsie,ale to tym zelenym,progresbnym mozgom sa neda vyvetlit,oni nedokazu pochopit,ze teraz lietaju na simulatory piloti sukromnymi lietadli,kazdy zvlast atd…

1 Like

Je pěkné, jak se schovávají na mladé jezdce, ale ti nevypadali, že mají zásadní problém. Jinak určitě souhlasím s myšlenkou na rušení různých omezení v F1, proč ne. Aby se nám ale zase nerozplakala polovina týmů, že je bez peněz.

2 Likes

Bez penez do formule nelez.

3 Likes

Meli by to udelat stejne jako u prevodovek. At si testuje kdokoliv jakkoliv, ale at se vejde do financniho stropu.

1 Like

co vsetko je v tej sume?

Mi málo testování vůbec nevadí. Dokonce bych navrhl aby se testy zkrátily na pouhý jeden seznamovací den. Ten by byl ve čtvrtek a v pátek by se mohl rovnou odstartoval závod. Prostě bych místo testů raději viděl skutečné závody.
Něco jiného je když se když vyjíždějí první vozy postavené podle nových pravidel jak tomu bude v příštím roce. Tam si týmy delší testování určitě zaslouží, ale letošní test měl asi největší význam pro nováčky, kteří budou jezdit s vozem F1 poprvé.

Nemám teď čas to upravovat, tak přeposílám v syrovém stavu tak, jak to mám v tlf…

  1. opotřebení vozu,
    výměna součástek dle motohodin - 85 000 € za den .
  2. Palivo
    asi 45–50 litrů paliva na 100 km .
    tj. 300 km - 135–150 litrů .
    Cena závodního paliva E10: cca 5 € za litr .
    Celková cena paliva: 675–750 € .
  3. Pneumatiky
    Sada pneumatik stojí kolem 2000–2500 € a na 300 km se použijí minimálně dvě sady .
    Cena pneumatik: 4000–5000 € .
  4. Pronájem okruhu
    Pronájem okruhu jako Silverstone nebo Monza stojí cca 25 000–100 000 € za den .
    Na pár hodin pro trénink by to mohlo být kolem 15 000–30 000 € .
  5. Mechanici a tým
    Běžný testovací tým (inženýři, mechanici, logistika) stojí přibližně 50 000 € na den .
    Pro kratší test by to mohlo být cca 30.000 € .
  6. Další náklady (přeprava, logistika, pojištění, náhradní díly, data z telemetrie)
    Náklady na přepravu a logistiku se pohybují od 10 000 do 50 000 € podle lokality.
    Pojištění testovacího vozu: 20 000–100 000 € .
    Náhradní díly (brzdy, křídla, komponenty): 10-30.000 € .
    Celková cena tréninku na 300 km:

Servis motohodin 85 000
Palivo 750
Pneumatiky 5 000
Pronájem okruhu 25 000
Mechanici a tým 25 000
Logistika a pojištění 40 000
CELKEM 180 750 €

3 Likes

Celkom logické riešenia Carlos ponúka,ale žiaľ ako aj v iných oblastiach o praxi rozhodujú častokrát ľudia, ktorí majú namakanú len teóriu alebo majú aj dáku prax, ale veľmi rýchlo na teplom, lepšom mieste na ňu zabudli

Jágr je kategória sama o sebe, on sa vymyká štandardom, myslím to v dobrom

… úplný súhlas,F1,je to celé prehnite vládne tomu banda hlupákov,:racing_car::racing_car::racing_car:

To je pravda, ale Alonso i Sainz mají pravdu v tom, že pilot musí také trénovat. I on je sportovec z masa a kostí a podléhá obecným zákonům učení. Musí poznat vůz, trochu se s ním sžít. A tady se omezení testů dostalo do zóny, kdy je tato nutnost nepříjemně omezena.

To si teraz vypočítal? Omnoho škodlivejšie je o 10% alebo o 100% alebo o 100%? Aby to neboli len také nepodložené reči.

opotrebenie vozu len 85k na den sa mi zda dost malo
motor vydrzi 4-5k km cize 300km je pri 5k vydrzi 6% ak by motor stal len milion tak len motor stoji cez 60k v opotrebeni a pochybujem, ze dnes stoji motor len milion
za motor platia 20mil. a maju v tom dodavku asi 4-5 motorov