S vylepšeniami má Ferrari oveľa viac prítlaku, ale nedokáže ho využiť | Magazín F1 - F1online.sk

Ferrari nasadilo počas španielskeho víkendu dlho očakávané a v talianskych médiách aj obdivované vylepšenia. Simulácie tímu prorokovali veľký pokrok, ktorý vraj aj skutočne nastal. Bohužiaľ, v reálnom svete so sebou priniesol nový balík aj určité obmedzenia, ktoré výrazne skompromitovali výkonnosť tímu v posledných týždňoch.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/161639/s-vylepseniami-ma-ferrari-ovela-viac-pritlaku-ale-nedokaze-ho-vyuzit

Mercedes měl 2022-2023 stejný problém.
Možná jim Hamilton poradí. :smiley:

Ale nejspíš to bude zadním zavěšením.

1 Like

S vylepšeniami má Ferrari oveľa viac prítlaku, ale nedokáže ho využiť

Takže vyšší přítlak pouze vůz brzdí a ještě vůz opět poskakuje, což je spíše na škodu, než pokrokem.

1 Like

Klasika, je to sice dražší, ale zato horší… Nesmíme mít přehnaná očekávání, to deprimuje :smile: .

2 Likes

Já budu spokojený, když na konci roku budou výkony RB, Ferrari, McLarenu a Merglu na podobné úrovni. Jen ať se melou všichni čtyři dohromady. A to že občas někdo zakopne se očekává.

2 Likes

Ano aj nie. Brdzi ich to poskakovanie, s vacsim pritlakom je auto nesporne rychlejsie a kazdy sa odjakziva snazi najst pritlak.

Mercedes by im o tomto probleme vedel rozpravat. Extremny pritlak ktory chceli generovat podlahou ich v prvom roku v ich koncepte riadne vyfackal. Ich koncept bol vlastne o tom ze podlaha sa pricucne k zemi a uzke bocnice sposobia ze auto pojde vduchom ako sip. Na simulatore to vyzeralo bohovsky. Lenze podlaha sa pricucla k zemi tak moc ze auto bolo na akejkolvek nerovnosti nezvladatelne, a nezvladatelne auto sa neda soferovat rychlo. Preto zistili ze musia pritlak hladat inde a bezbocnicovi koncept nemoze fungovat, lebo bez bocnic musi pritlak generovat najma podlaha a potom skaces ako kengura.

Cudujem sa ferrari urobilo v tretom roku vyvoja konceptu vlastne krok vzad a pridali tolko pritlaku do podlahy, co uz robi bouncing.

Je to tak, otázkou je, ako rýchlo z toho dokážu vykorčuľovať, aby sa v tom zbytočne dlho nemočili … :wink:

Vyšší přítlak je výhodný v zatáčkách, kde vůz lépe drží. Ale na rovinkách naopak přítlak hodně brzdí. A když vůz začne poskakovat, tak je najednou špatně úplně všechno.
Proto třeba chudobné týmy neměly s poskakováním tak výrazné problémy a na rovinkách byl snad nejrychlejší Willimas, který toho přítlaku moc neměl.

Podobným problémem letos trpí Aston a hlavně Renault, kteří si mysleli, že aero vylepšili, ale jak vidno, tak někdy méně znamená více.

Ono to neni take jednoduche, vo vseobecnosti mas pravdu ale aj v zakrutach mas moc pritlaku na skodu v tejto generacii monopostov, lebo ak ho mas prilis tak zacnes skakat v brzdnom bode. Kazdopadne vzdy sa snazis mat co najviac pritlaku na spravnych miestach trate, a menej napr na rovinkach, na co sluzia vsetky tie kridla ktore ti maju kompenzovat pri spravnych uhloch prudenia vzduchu.

Ako vravim, mercedes by o tom vedel rozpravat, tam je premna az neuveritelne ako oni neratali pri prvom koncepte s porpoisingom, ja si. stojim za tym ze oni postavili DOKONALE simulatorove auto, a ten koncept v skutocnosti bol genialny, ale ako dosli na trat prvy krat si uvedomili ze moc pritlaku znamena porpoising…

1 Like

Já bych bych to řekl asi tak, že nejdůležitější je základní aero vozu a nastavení křídel je už pouze ke korigování přítlaku pro různé okruhy.
To co píšeš o Mercedesu bylo nejvíce zřetelné na Monze. Ve velkýchrychlostech bylo jasně vidět, že i při minimálním sklonu křídel vůz díky příliš silnému přísavnému efektu stále hodně poskakuje.