S posudzovaním traťových limitov v Rakúsku pomôže aj umelá inteligencia | Magazín F1 - F1online.sk

Organizátor Veľkej ceny Rakúska si po minuloročnom fiasku s traťovými limitmi dal záležať na tom, aby sa už nezopakovalo. Pred víkendom predstavil pár kľúčových zmien, ktoré by mali predísť záplave zmazaných časov. Zaujímavosťou je, že mu pomôže aj umelá inteligencia.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/160253/s-posudzovanim-tratovych-limitov-v-rakusku-pomoze-aj-umela-inteligencia

Wow, umela inteligencia ide zistovat ci vidi modru ciaru, to je mega :smiley:

už sú kamaráti
image

Jinou nez modrou caru jsem necekal :eyes:

není čára jako čára :grin:

To je ta zahadna parlamentni o ktere nikdo nic nevi :v:

Praaase ještě běhá po dvoře a už rozdávají klobásky. Jestli to bude fungovat se uvidí nejdřív v pátek. A už se to buduje v USA.

Za modrou linii bude moct vyjet jenom nekdo :sweat_smile:

@Admin

,ze asfaltove vybehove zony su kvoli MotoGP nie je pravda. Vysvetlim.
Ked motorka(r) padne, strk ho spomali rychlejsie ako asfalt, obzvlast ked je mokro.
Problem nastava ked je strk vyvyseny nad obrubnik. Vtedy jazdca a motorku dokaze neprijemne nakopnut a roztocit.
Dalsi problem je, ked sa obrubnik nachadza hned za obrubnikom ci bielou ciarou, pretoze jazdec moze lahko vyjst na strk a spadnut do zavodnej stopy alebo moze vyhodit strk na trat. Prave preto MotoGP zaviedli ten zeleny 1m siroky pas za obrubnikom.
Ano MotoGP nechce strk vsade a hocijaky, ale nevyzaduju aby bol zruseny do miery ako napr v zakrute 10 v Rakusku. Teda aspon ja som nic take nepostrehol.
Klucovy je prechod z trate/obrubnika/travy na strk a frakcia strku.

Na Red Bull Ringu je niekolko strkovych vybehovych zon. Napriklad v zakrute 4 je asi 1m siroky pas asfaltu a hned za nim velka strkova zona a to je po tvrdej brzdnej zone po rovinke kde dosahuju okolo 300 km/h. Nasledujuce zakruty maju tiez strkove zony. Nepamatam si ziadne pripomienky od MotoGP.
V Jereze kde F1 nejazdi, je tiez mnoho strkovych zon.
Dalsi priklad je Spa, kde pred par rokmi pridali strkove zony prave kvoli navratu motoriek na tento okruh.

Mozno sa mylim, ale asfaltove vybehove zony zacala zavadzat prave F1 kvoli bezpecnosti. Pre auta je asfalt lepsi - rychlejsie na nom spomalia ci zatocia a neprevratia sa.

video o vybehovych zonach v F1

Tento text bol skrytý

Tu je este jedno video, kde sa hovori o prioritach motocyklov ohladom vybehovych zon.

pisem to uz niekolkykrat, pretoze ma to irituje. Nie ste jedina redakcia, ktora hlasa, ze za absenciu strku moze MotoGP. Vraj v paddocku MotoGP hovoria, ze asfaltove zony su tam kvoli F1 a v paddocku F1 zas “obvinuju” MotoGP.

PS klobasove obrubniky po tom co vsetko maju na svedomi?

2 Likes

Libi se mi tvuj pristup, velmi dobry koment.

1 Like

ano je to tak. pri F1 a to vlastne plati pre vsetky auta, je asfaltova vybehova zona bezpecnejsia. po strku auta skacu, kludne aj 50m bez toho aby vyrazne spomalili.

v dnesnej dobe by sa to uz dalo riesit elektronicky. ked auto opusti trat tak sa automaticky znizi vykon o 30% na 5s, pripadne by sa ta penalizacia dala nastavit pre kazdy okruh a zakrutu individualne.

tie senzory asi nebudu uplne spolahlive a znizovat vykon neocakavane nie je dobry napad.

Když jsem byl poprvé na závodech v Brně, tak tam byly kolem tratě betonové patníky.
Dnes už ale doba pokročila, proto se vymýšlejí jiné demoliční řešení.
Třeba klobásy. Ty jsou u FIA obzvláště oblíbené snad proto, že vypadají velice nenápadně, ale když na ně najede závodní vůz, který téměř nemá žádné tlumiče a i gumy přešly z balonů na nízké profily, tak jezdec může očekávat dvě hrozby.
1/ ta první znamená, že si nějakou dobu poleží na nemocničním lůžku s dolámanou páteří.
2/ druhá možnost nabízí pestřejší škálu různých poranění, když vůz po přejetí klobás ztratí přítlak a vzlétne. V takovém případě už není v ohrožení pouze jezdec, ale i všichni ostatní v blízkosti tratě včetně kameramanů, hasičů, zdravotníků a jiné obsluhy.

Ale co s tím? Vykopat kolem tratě vodní příkop jako ve středověku. Ten by sice byl hodně účinný a možná i docela bezpečný, jenže né každá trat je vystavěná na čisté rovině.

Já osobně bych navrhl jedno osvědčené řešení.
Ještě nedávno si nikdo prodloužení závodní stopy nikdo nevšímal a byl klid.
Hlavně měli komisaři dost času se věnovat věcem důležitým a přitom dělali svou práci lépe i když jich bylo mnohem méně než dnes.

az tak neocakavane by to nebolo, po opusteni trate. Samozrejme bavime sa za predpokladu, ze by vedeli vyriesit spolahlivost takeho riesenia. Nahodne rozhodnutia nechce nitko. to mame teraz.

Posudzovanie ktorej zákruty bude mať na starosti @airobot?

pilot ani ti okolo neho nemusia spravne odhadnut ani si vobec vsimnut ci niekto vysiel z trate.
a celkovo mi to pride ako riesenie na americky sposob. Napr. v NASCAR ked niekto opusti trat tak musi zastavit mimo trate pred tym ako bude pokracovat :smiley:

Zrovna v NASCAR se na traťové limity moc nehraje. Tedy kromě zkracování tratě.
Samozřejmě píšu o klasických okruzích protože na některých oválech se trať zkracovat může.

1 Like

Kdo pozná kterého týmu to je podlaha, tak má bod.

1)

2)pap

3)

Pilous Aston? 15

Jsem to trochu změnil. 1,2,3.