@Admin
,ze asfaltove vybehove zony su kvoli MotoGP nie je pravda. Vysvetlim.
Ked motorka(r) padne, strk ho spomali rychlejsie ako asfalt, obzvlast ked je mokro.
Problem nastava ked je strk vyvyseny nad obrubnik. Vtedy jazdca a motorku dokaze neprijemne nakopnut a roztocit.
Dalsi problem je, ked sa obrubnik nachadza hned za obrubnikom ci bielou ciarou, pretoze jazdec moze lahko vyjst na strk a spadnut do zavodnej stopy alebo moze vyhodit strk na trat. Prave preto MotoGP zaviedli ten zeleny 1m siroky pas za obrubnikom.
Ano MotoGP nechce strk vsade a hocijaky, ale nevyzaduju aby bol zruseny do miery ako napr v zakrute 10 v Rakusku. Teda aspon ja som nic take nepostrehol.
Klucovy je prechod z trate/obrubnika/travy na strk a frakcia strku.
Na Red Bull Ringu je niekolko strkovych vybehovych zon. Napriklad v zakrute 4 je asi 1m siroky pas asfaltu a hned za nim velka strkova zona a to je po tvrdej brzdnej zone po rovinke kde dosahuju okolo 300 km/h. Nasledujuce zakruty maju tiez strkove zony. Nepamatam si ziadne pripomienky od MotoGP.
V Jereze kde F1 nejazdi, je tiez mnoho strkovych zon.
Dalsi priklad je Spa, kde pred par rokmi pridali strkove zony prave kvoli navratu motoriek na tento okruh.
Mozno sa mylim, ale asfaltove vybehove zony zacala zavadzat prave F1 kvoli bezpecnosti. Pre auta je asfalt lepsi - rychlejsie na nom spomalia ci zatocia a neprevratia sa.
video o vybehovych zonach v F1
Tento text bol skrytý
Tu je este jedno video, kde sa hovori o prioritach motocyklov ohladom vybehovych zon.
pisem to uz niekolkykrat, pretoze ma to irituje. Nie ste jedina redakcia, ktora hlasa, ze za absenciu strku moze MotoGP. Vraj v paddocku MotoGP hovoria, ze asfaltove zony su tam kvoli F1 a v paddocku F1 zas “obvinuju” MotoGP.
PS klobasove obrubniky po tom co vsetko maju na svedomi?