Russell si po štarte mädlil ruky: Mali sme šancu na víťazstvo | Magazín F1 - F1online.sk

Georgeovi Russellovi sa v Monaku podarilo vyrovnať najlepší výsledok Mercedesu v sezóne. Zisk piateho miesta sa mu nakoniec môže aj tak máliť. Hneď po štarte sa totiž v kokpite zoširoka usmieval a očakával, že bude útočiť na víťazstvo.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/156340/russell-si-po-starte-madlil-ruky-mali-sme-sancu-na-vitazstvo

Ach boze George :joy::joy: ty si kráľ

4 Likes

By sa mali dohodnúť, Džordžo skoro vždy tvrdí, že majú na výhru a lujzo skoro vždy bojuje s autom :smiley:

1 Like

je jasne o com hovori. bez nehody a SC by zostali oba Mercedesy na trati tak dlho ako by bolo potrebne aby sa medzi Russellom a Hamitlonom vytvorilo 20 sekundove okno. V praxi by sa Lewis musel drzat Leclerca v rozostupe mensom ako 20s. Neverim zeby si niekto z dvojice Ferrari / McLaren tento plan nevsimol. Myslim si, ze to je uplne nerealna fantasmagoria. Leclerc isiel umyselne 3-4 sekundy pomalsie ako mohol pretoze vedel, ze treba setrit a do boxov uz nepojde. Nevravim, ze kazde jedno kolo mohol zajazdit o 4s rychlejsie, ale pvedzme 5x pred planovnou vymenou by to vypiekol na maximum co by hodilo do Russellovych fantazii vydly ako hrom.

2 Likes

zalezalo by od toho ci by leclerc dokazal pred pitstopom vyjazdit na lujza potrebnych 20s na pitstop, ak nie tak by ta taktika sancu mala

ferrari malo neskutocne stastie s cervenou vlajkou, vratilo im do hry sainza a este umoznilo bezzastavkove preteky, lebo jazdit v poradi ferrari mclaren mclaren davalo mclarenu celkom slusna takticke moznosti. ak by sa piastri dokazal cely prvy stint lepit na leclerca a drzat ho podtlakom undercutu tak potom mali 2 moznosti ako sa cez neho dostat a to bud undercutom, ale este vacsiu tou russelovou taktikou ak by ferrari pod hrozbou undecutu islo do boxov prve potom by uz norriss dostal za ukol vyrazne spomalit aby co najskor ho leclerc dobehol a potom ho spomalit tak aby piastrimu vytvoril okno na pitstop

Oba McLareny a obe Ferrari v pripade normalnych pretekoch by si do prveho pitstopu uplne bez problemov vedeli vyjazdit 20s nielen na Hamiltona, ale aj na samotneho Russella a mozno aj na Verstappena.

mozno ano, mozno nie
lebo vyjazdit potrebny naskok pred russellom zas otvaralo moznosti pre mclaren a tam by sa ferrari dostalo pod tlak ako som pisal bud udercutu, alebo “magnussenovej” taktiky
zalezalo by samozrejme na tom ako by sa piastri dokazal drzat leclerca, ale v pripade,ze by sa ho dokazal drzat a zaroven by jazdili tak rychlo, ze by spravili pistop okno tak by mali mclareny velku sancu na vitazstvo

Nie by bolo jedine v pripade ak by sa vo Ferrari snazili velmi taktozovat, napr aby ziskali double. Keby chceli zabranit McLarenu spravit undercut umyselnym spomalenim celeho pola. To by bola ale velmi riskatna taktika. Mohli by vsadit na istotu a prikazat Sainzovi spomalit cele pole a nechat Leclercovi priestor. V takom pripade by za normalnych okolnosti Ferrari brali prve miesto na 100%.

tak ja som bral situaciu bez rf, ale s pokazenym startom sainza
so sainzom by malo ferrari viac moznosti, ale bez sainza a bez rf by to ferrari malo tazke udrzat leclerca na prvom mieste ak by ten nemal dostatok rychlosti na to utrhnut sa piastrimu

Pane bože, boli v poslednom období nejaké preteky, po ktorých by hento nemehlo nespomínalo šancu na víťazstvo? On je už úplne prepnutý?

1 Like

Bez Sainza by jedina Leclercova moznost bola ujst Norrisovi na viac ako 20s. Uplne realna vec, Leclerc mal tempo, pole by sa roztiahlo. Russell by nemal najmensiu sancu stihat takemu tempu.

ale to nevieme ci by leclerc dokazal na norrisa ziskat 20s
mozno ano, mozno nie. tazko to posudit z toho co sa udialo vcera ked sa jazdili o 4-5s pomalsie casy ako by vedeli ist.

to samozrejme nevieme, ale vieme, ze keby sa o to snazil tak na Russela 20s ziska. A to nehovorim o Hamiltonovi. Proste ta Russellova vizia bola velmi nerealna.

potrebujeme auta o velkosti z 50.-60. rokov, aby sa tu zacalo znova zavodit

Tak malé už nikdy nebudou, ale kdyby se vyházely kyseliny, tak by se délka vozu do čtyřech metrů vlezla zcela pohodlně. Pak by nebyl problém s váhou vozu na 700 Kg včetně paliva.

to sa samozrejme nestane lebo by take auta nedokazali splnit bezpecnostne podmienky pri narazoch ktore ma momentalne fia. museli by sa znizit a to je v dnesnej dobe uplne nepriechodne

F2 su o nieco mensie a myslim, ze splnaju velmi podobne bezpecnostne naroky. Mozno by tam predsalen bol nejaky priestor pre zmensenie.

1 Like

F2 je KITová série bez konkurenčních nároků.
S náklady a konkurenčním prostředím na úrovni F1 by nebyl problém vůz zeštíhlit o dalších 100 KG.

Ano, presne tahle ta taktika mohla fungovat. Specialne tady. Hamilton by jel na zlutych 70 kol a George by mezitim vsechny dojel o kolo a oni by ho museli pustit. A nemyslim to jako vtip, protoze realne to tak je. Je neuveritelne, ze tohle je realita soucasneho Monaka. Magnusen ukazal cestu.

ale su aj pomalsie
priestor by urcite bol, ale nie tak radikalny ako by bolo treba na lepsie pretekania
clovek ked si pozrie formule z druhej polky 90rokov resp. zo zaciatku tisicrocia tak aj tie su oproti terajsim o dost mensie. mozno by stacilo to zmensit na tie rozmery, ale ako som pisal vela robia bezpecnostne normy a z tych fia neustupi. proste dnes je fetis absolutna bezpecnost a chcu aby prezil pokial mozno bez zranenia aj naraz do steny v 300vke :slight_smile: