Russell by rád zakázal zamestnancom tímov účasť na všetkých 24 pretekoch | Magazín F1 - F1online.sk

Kalendár sezóny 2023 nakoniec pozostával „len“ z 22 pretekov. Ani v tomto roku sa tak nepodarilo dosiahnuť číslo 23, keďže pre povodne bola zrušená Veľká cena Emilia Romagna. Ak však v novej sezóne pôjde všetko podľa plánu, dočkáme sa až 24 veľkých cien. To by podľa Georgea Russella mohlo predstavovať nadmernú záťaž pre zamestnancov tímov.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/136849/russell-by-rad-zakazal-zamestnancom-timov-ucast-na-vsetkych-24-pretekoch

ak maju ti zamestnanci plat “normalneho britskeho zamestnanca” tak asi robia nieco zle ked za plat ktory si dokazu zarobit v kludnej robote bez nutnosti byt 24 tyzdnov mimo domova robia pre tim f1
ale samozrejme f1 uz davno mohla na zaklade tych narekov od timov ake je to pre zamestnancov narocne stanovit, ze kazdy tim musi mat 2 pretekove timy mechanikov a beznych inzinierov a tych musi striedat a vedeli by sa tomu prisposobit aj male timy. plus by bolo stanovene ktori ludia sa mozu zucastnit kazdeho preteku
no a ak by timy zas nariekali, ze to bude stat vela penazi ked musia mat 2 taketo timy tak riesenim by bolo obmedzit pocet ludi v tych pretekovych timov. dnes naozaj nieje potrebne aby 10-15 inzinierov sedelo kdesi v malej miestnosti v padoku a kontrolovalo data ked aj tak timy vsetky data posielaju do tovarne a tam sedi dalsia tlupa inzinierov. len ono je to tak, ze ked maju povolenych napr. 40 ludi tak tych 40 ludi tam oni dovezu bez ohladu na to ci by im stacilo 30, lebo ked super ma 40 tak to musia mat aj oni

no a ked sa budu pustat do zmien tak by pri novych autach mohli obmedzit pocty pouzivanych senzorov cim sa zjednodusi auta a to znamena, ze za rovnaky cas to auto dokaze poskladat mensi pocet ludi

Financne ohodnotenie nekritickych pracovnikov vo F1 zacina na priemernej mzde VB, cize obycajny zamestnatnec tam nepracuje a zarabaju tam nadpriemerne, co je dane ich kvalifikaciou a okrem ineho, za cestovanie su priplatky a nahrady. Ked ho tak velmi trapi, tak miesto zakazovania by mohol pouzit ten pretekarsky mozocek a mat viacero timov pre jednotlive regiony, aby sa mohli ludia logicky striedat, ale to by mu zrejme ukrojilo z platu a bolo by menej na vyvoj auta. Zakazovat veci pod zamienkou socialneho citenia a potom pripravovat ludi o pracu, to je take socialne.

F1 je timovy sport. Vsetci co tam pracuju su tam nie preto, ze si nevedia najst nieco ine, ale preto, ze ich to bavi a dobre zarobia. Zvysok je uz len na itme, ze ci je pre nich lepsie mat mensi tim mechanikov a na konci sezony riskovat chyby z unavy, alebo ich budu nejakym sposobom rotovat.

2 Likes

treba radikalne zjednodusit auta, zakazat akukolvek telemetriu v realnom case a ziadne take, ze ty si v tejto zakrute nastavis brzdy 80:20 a v dalsej 60:40. Howno. Dostanes viac testovania, ale nastavis si auto na pretek a vsetky nastavovacky vramci preteku su zakazane. Mozes ist do boxu a tam ti srobovakom zvacsia sklon kridla, ale nieze si prepnes motor do takeho a hentakeho rezimu a potom to tam musi 20 blbcov kontrolovat. Telemetriu si mozes pozerat cez tyzden a vyladovat auto na dalsi pretek. Mechanikov obmedzit na 4+2 x2 auta cize 12 ludi + nejaky sef, nech nezerem 20 ludi komplet na vikend pre 1 team.

Dělá jak kdyby tam 8 hodin hákovali někde na páse. Je to stejné jak různé hudební skupiny na turné. Když by to nechtěli dělat tak by to nedělali.

A co mají říkat chlapi samoživitelé s malým miminkem? Ti makaj čtyřiadvacítky den co den a nikdo se jich neptá na přesčasy, svátky a pátky.

Vím, že takových chlapů je málo, ale určitě mnohem více, než mechaniků v F1.

1 Like

Myslim, ze i v Britanii jsou ucebni obory primo kde se jde po ukonceni pracovat do motorismu, mam na mysli crew, mechaniky atd.

Tady je jedna v Californii ve Statech, u nas o zadne nevim.

Hned bych se nechal vyskolit a vyrazil.

Prekvapive v Jablunkove na stredni je kurz

Nevidim dovod preco to ma fia riesit. Nik nenuti timy vykoristovat svojich zamestnancov. Mozno keby jazdec nerozmlatil jedno predne kridlo mohli by to nahradit 3 zamestnancami na cely rok. Maju 100 analytikov v tovarni ktori robia boh vie co. Som si celkom isty ze tieto nevyhnutne pracovne pozicie budu coskoro nahradene AI.

Doufam ze bude AI casem zakazane.

Zaměstnanec týmu je širší pojem. Může jít o mechaniky a další “přímo závodní” personál, a tam věřím, že si okolností brzy od týmů vynutí tyhle nezbytné lidi nepřetěžovat nad únosnou hranici. Ne kvůli nějaké lidskosti, ale kvůli hrozící chybovosti a třeba i kvůli tomu, že v jiném týmu by jim mohli nabídnout příjemnější pracovní podmínky, takže by hrozila nepříjemná fluktuace atd. Pak mají ale týmy další zaměstnance, kteří s nimi putují a kteří jsou nahraditelní - třeba ti, co se starají o catering atd. atd. Ty podle mě nikdo šetřit nebude. Pro ně je takové zaměstnání opravdu splněný sen, o který mohou lehce přijít - nechceš s námi jezdit, nemusíš, náhradu seženeme hravě.

1 Like

nebude. Prave spracovanie obrovskeho mnozstva dat je vyhoda AI.

Je to nerizena strela, uz ted lidi blbnou pod vlnou dezinformaci, neumim si predstavit zneuziti, ktera zakonite prijdou.

Nik nebráni dnes tímom mať 2 skupiny ľudí, ktorí budú kočovať. Tímy si vždy spočítajú či je to pre nich výhodné, alebo nie.
Už dnes je časté, že nie každý mechanik je na každej GP. Tí dôležití asi áno, ale to je zase iná “kasta”, ktorá by zrejme chodila na každý pretek, aj keby mali 3 skupiny na striedanie.

  • Skôr je toto zase raz ukážka, že sa Russell stará o všetko okolo, len nie o to, za čo ho celkom slušne platia…

mozno sa mu nechce chodit na vsetky VC.