Rosberg tvrdí, že súperov ohromil progres McLarenu | Magazín F1 - F1online.sk

Medzi tímami Formuly 1 panuje veľká rivalita, ale stále dokážu uznať kvality súpera. Red Bull a Mercedes to potvrdili minulý rok pri rozhovoroch s Nicom Rosbergom, ktorý tvrdí, že tieto dva tímy sú ohromené pokrokmi, ktoré sa v priebehu posledných dvoch sezón podarilo spraviť McLarenu. Pri návrhu koncepcie auta vraj trafili do čierneho.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/185298/rosberg-tvrdi-ze-superov-ohromil-progres-mclarenu

Dúfam, že si raz prečítame knihu, kde bude detailne popísaný tento ich progres. Či to bolo vylepšením konceptu RB alebo trafili nejakú jednu vychytávku, na ktorú iní neprišli alebo čo vlastne spravili.

Progres je to obdivuhodný, no z ničoho nič počas tretej sezóny pravidiel zlepšiť takmer stredopoľový monopost po všetkých stránkach až do čela a často ešte dominovať, je nevídané.

Už nech začne nová sezóna. :racing_car:

ako vzdy kombinacia vsetkeho. Zacali rozumiet vychytavkam - specialne asi to zadne kridlo. Redbull naopak zatal vedla a evidentne vahali ci sa este tomu autu naplno venovat, alebo to Verstappen uz nejako donesie. Na jar to moze byt uplne inak.

1 Like

No praveze vzdy to takto nebyva, dokonca by som povedal, ze len obcas je to tak (napriklad RB 2022 a 2023). Ale ked sa pozrieme na ine taketo zlepsenia alebo odskocenia v poslednych dekadach (vacsinou kvoli zmene pravidiel), tak je to o jednej veci:

  • Mercedes 2014 - motor v inej galaxii
  • BrawnGP 2009 - dvojity difuzor
  • Ferrari za Schumacherovej ery - nebolo to len o jednej veci, ale stacilo zmenit jednu vec (prezuvanie pneu) a Ferrari bolo stratene

Preto si myslim, ze ten vyrazny skok dopredu mohla sposobit nejaka jedna vec (napriklad lepsia podlaha ako ma zvysok).

Pride mi menej pravdepodobne, ze by zrazu pocas tretej sezony tychto pravidiel, pochopili cele auto naraz a zrazu im zacalo vsetko fungovat dokonalo. Navyse ked potom prisli preteky ako Vegas alebo Katar, kde boli pomerne strateni.

McLaren ukazal potencial a vyrazny posun uz v 2023. V dominantnej sezone Maxa, skoncil Lando za Maxom v Silverstone pod 4s v cieli ako druhy a Oscar tesne za Hamiltonom stvrty.
Tu sezonu, aj 24, nestihli vsetko na uvod sezony a preto slabe starty tych sezon (23 priam katastrofa), ale progres je badatelny uz od 23…

2 Likes

Áno, postupný progres tam už bol dlhšie, ale oni boli na začiatku tak slabý, že nech by spravili čokoľvek, tak by sa zlepšovali, lebo horší už byť nemohli. Určite zlepšili celé auto ako také, no neprekvapilo by ma, keby prišli na niečo, čo im pomohlo najviac.

Vyzerá to tak, že v strede sezóny im výrazne pomáhali flexi krídla, ktoré RB ani Ferrari nemalo. Keď ich nasadili ku koncu sezóny aj oni, tak sa celkom dotiahli.

Som veľmi zvedavý aké bude roloženie síl na začiatku sezóny. Osobne si myslím, že McLaren už nemá veľmi kam sa posunúť a skôr by som favorizoval buď Ferrari (údajne idú auto dosť prerobiť) alebo RB (ak odstránia problémy, ktoré ich trápili túto sezónu).

A najmä z jazdeckého hľadiska sú na tom lepšie ako McLaren. RB to má na boj o jazdecký titul ideálne (jasná jednotka) a Ferrari má Leclerca s Hamiltonom (oboch považujem za lepších ako sú Norris s Piastrim).

Toto je dost mozne, ale takmer urcite to nie je len 1 komponent.

S tymi flexi kridlami suhlasim, to mohol byt definitivny krok na celo. S tym im pomohol prave typek, ktory odisiel z RB (Rob Marchall).

Toto vidim dost podobne, aj ked to moze byt samozrejme aj znacne inak. Ak Ferrari ide auto vyrazne menit, moze to byt aj riziko a RB je otaznik - zli by nemali byt, ale ci Newey nebude chybat a vratia sa na uplne celo, uvidime…

Za mna ma McLaren velmi dobru a perspektivnu jazdecku zostavu a na nej to nebude stat, Lando a Charles su blizko seba a uvidime ako a ci sa zlepsi Oscar a co Lewis. Vyhoda Maxa bude, ze on je jasna 1 uz teraz a McLaren a Ferrari si asi budu brat body aj interne, to ano…

Kazdopadne to bude velmi zaujimave, uz nech zacne sezona :slight_smile:

2 Likes

Netvrdim, ze je to len 1 komponent, ale chcel by som vediet, ci tam nebol jeden taky klucovy komponent, ktory mal na tom vacsinovu zasluhu. Snad niekedy Zak alebo niekto napisu knihu, kde o tom progrese povedia viac.

Tu druhu cast tvojho komentara suhlasim. Keby si mam vsak stavit na titul, tak jeden z dvojice Verstappen - Leclerc (zalezat bude na aute RB, ci bude aspon na urovni konkurencie alebo nie).

Naproti tomu Renault to mal problem prvy rok rozchodit a stracali 50 koni aj na Ferrari. Keby mal RB medzi rokmi 2014-20 k dispozicii aspon to co malo Ferrari obraz by bol iny

dopad spygate na McLaren, postupny rozklad Ferrari. Obe veci umoznili Brawnu utok na titul.

Jedine za toto by som ti dal bod. Pneumatiky vedia spravit obrovsky rozdiel. Iny povoleny tlak a 100 milionov vyvoja moze byt v kybli.

Renault přišel s mnohem slabším motorem než Mercedes, ale na začátku měl možná mírně lepší výkon než Ferrari. Ferrari ale šlo s vývojem motoru rychleji a Renaultu zhruba po půl roce začal utíkat. Velký podíl na vývoji Ferrari měly čmoudíky za které později dostalo Ferrari za uši.
Renaultu hodně uškodil odchod RB a později i McLarenu.

Sorry, ale kde jsi přišel k tomu, že Renault ztrácel 50 koní na Ferrari? Ferrari mělo problém 2014 vůbec plně využívat ERS, až z toho vznikla situace, kdy Ferrari pomahala 3rd party company, kde byli na chvíli zaměstnanci Mercedesu, aby jim pomohli.

Ferrari sa pomerne rychlo spamatalo, Renault stracal v podstate az doteraz. Medzi rokmi 2014 - 2019 stracal na Mercedes aj Ferrari. Tarat o tom, ze ci bol na zaciatku 2014 horsi Renault alebo Ferrari nema pre mna vyznam.

O tom ani diskusia nebola. Pointa bola ta, ze keby mal Redbull pod kapotou aspon Ferrari tak sezony medzi 2014-2020 mohli vyzerat inak. A bol to prispevok k diskusii, ze pri dominancii jednej stajne sa zvykne zbehnut viacero veci.

Jedna z veci bola, ze Mercedes pripravil fantasticky motor, druha z veci, ze Renault pripravil opak a napriek Neweymu a celej majstrovskej zostave, s Renaultom jednoducho nemali sancu.