Rok 2029 nebude: Sulajemovi sa rozplýva osemvalcový sen, veľké stretnutie dodávateľov zrušil | Magazín F1 - F1online.sk

Mohamedovi bin Sulajemovi sa napokon podarilo presadiť to, čo si zaumienil pred vyhlásením výberového konania na jedenásty tím, no pri pohonných jednotkách tvrdo narazil. Prezident FIA bol nútený zrušiť stretnutie dodávateľov pohonných jednotiek, ktorí odmietli podporiť jeho myšlienku skoršieho návratu osemvalcových motorov.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/213190/rok-2029-nebude-sulajemovi-sa-rozplyva-osemvalcovy-sen-velke-stretnutie-dodavatelov-zrusil

Podstatne je ze 8 valcami suhlasia a pridu po 5 rokoch tohto cyklu.
Vsetko ostatne je nepodstatne.
Este poprosim EU posunut zakaz predaja spalovacich motorov pre verejnost na 2050 a som OK.

1 Like

Nic nebude, jen kalí vodu předsedo. :grinning:

1 Like

Žádné V8 nebudou, je to nesmyslný návrh

Jak jsem to pochopil, tak vyloženě tradiční V8 ani nikdo nechtěl. Měl by to být pořád hybrid, ale s jednodušší rekuperací (bez MGU-H), poměr elektro určítě menší než od 2026, ale zas možná o něco vyšší než dnes. K tomu syntetická paliva a tak. Ve výsledku by to byla docela zajímavá nová pohonná jednotka, je omyl si myslet, že bychom se jednoduše vrátili do roku 2006.

To nedeláš dobře s těma sirkama.

1 Like

Chudák Helmutko, ten chtěl V8 do každé rodiny.

1 Like

Jupí, mám radost.
Je třeba dostat Saudy z F1.

Aplikoval bych na F1 ten nejpokročilejší Green deal a přidal cirkulární ekonomiku.
A to samozřejmě především do kompletní logistiky a všech přidružených programů.

Začal bych asi instalací Lambda sondy do F1 výfuku…

Chce vrátit stejné pravidla jako kdysi. Ať si týmy samy vyberou jaké motory chtějí. Jestli klasiku, turbo, nebo hybrida.

Konstruktérský sen, dal bych jim specifikaci a množství paliva, zakázané materiály a tím by pravidla končila.
Vešla by se na A4.

Nezmysel.
Vzdy to bude kompromis.
Jednotny nazor neexistuje.

Všichni prý podporují návrh V8 rok před koncem těchto předpisů (i Mercedes a Ferrari). Jediná Honda trvá na dodržení celého období.

Mercedes, Honda a Audi se postavili proti V8

1 Like

Ale ne od 2030, tam jen Honda.

Mercedes dělá vlny, ten nepřipustí návrat V8

No, čekal bych to od nich, proto jsem tou zprávou v rozpacích, pokud Honda zůstane sama.

1 Like

Tohle je ale omyl a v článku je to dobře…
Zmínění výrobci se staví proti zkrácení cyklu už na změnu v 2029, to je pravda. Na druhé straně ale víceméně reálně akceptují změnu od 2030, protože moc dobře vědí, že dokončení cyklu až do 2031 dává FIA možnost nadiktovat skoro cokoli, zatímco pokud přistoupí na alespoň nějaké zkrácení, tak mají možnost vyjednat nějaký kompromis. A divil bych se, kdyby toto časem nepřijala i Honda.

Ona je celá tato zpráva dost zavádějící - vyznívá, jako že se jednání nějak sesypalo, ale tak to není, bylo spíš odloženo aby se dalo více zvážit, kterým směrem se jednání povedou, což bylo zatím nepřipraveno. Ale určitě se to celkem brzy vrátí…

2 Likes

Já bych nedával ani specifikaci.
Příklad:.
100 kg paliva a obsah max 1 500 ccm.
Pokud nemáš kyseliny, tak bych vůbec neřešil počet válců, počet turb, ani plnící tlaky.
Kdo chce hybrida, tak bych klidně ponechal současné jednotky, ale asi bych zmrazil vývoj, ať má konkurence pro začátek nějakou šanci je dohnat.
Nebránil bych se ani čistým kyselinám, ale pouze jedno nabití před startem a až do cíle žádná další výpomoc.

Myslím, že pro čisté kyseliny by se neodhodlal nikdo, ale třeba by někdo vsadil třeba na obsah 1 300 ccm s dvanácti válcem a čtyřmi turby.
K čistým atmosférám by se taky nikdo nevrátil. Poslední měl Williams s Cosworthem.

Když je pouze jedna možná volba, tak se vždy bude jednat pouze o kompromis.
Přesněji řečeno slabší se stejně musí podřídit silnějšímu.