Renault chce Alonsa v aute už tento rok, FIA požiada o výnimku | F1online.sk

Prečo na tieto testy potrebuje nejaké špeciálne povolenie? V rámci štandardného ročníka by nemusel; testy by boli trojdňové a tímy by okrem testovania pneumatík pre nasledujúci ročník museli nechať priestor aj pre preverenie mladších jazdcov, no čas by zvýšil aj na pilotov tímu. Avšak, tento rok sa posezónne testy skrátili len na jeden deň, čo pre jazdcov znamená, že priestor dostanú len tí, ktorí vo Formule 1 neodjazdili viac ako dve veľké ceny.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/11411/renault-chce-alonsa-v-aute-uz-tento-rok-fia-poziada-o-vynimku

ALO je dobra nahrada za RIC. Bude vediet dostat z auta minimalne to co Daniel, ak nie o nejaku desatinku viac. Ocon sa ma este co ucit. Ideal by bola dvojica RIC ALO ale tak co uz.

To sa este uvidi. Alo v aute 2 roky nesedel, V 2021 mozu tak maximalne nahodne vyhrat a aj to som asi dost prehnal. v 2022 bude mat Alonso uz 41 rokov. Nemusi, ale moze to zohrat svoju rolu.

1 Like

S urcitostou by som povedal, ze Ocona prevalcuje. A druha vec, nesiel by do renaultu znova, pokial by nemal nejaku viziu do buducna. Niecim ho museli navnadit, ako Lauda zmotal Hamiltona. :pray:
Som velmi zvedavy na rok 2022…
McL s Ricim a mercedesom. AM s Fetelom. Ferrari sa bude chciet vratit na bedne a renault so zmenou nnazvu a Alonsom…
Do toho medaky a Rbully :+1:

Obavam sa, ze v 2022 velku zmenu pomerov neuvidime. Aspon momentalne tomu nic nenasvedcuje. Mercedes ma stale najpocetnejsiu stajnu s najvacsim rozpoctom. Ferrari ma zastaraly aerotunel takze nejaky zazrak necakam. Mclaren gambluje so strechou nad hlavou. Redbull ma stale relativne velke manko v motore, stracaju na Mercedes aj Renault a casy kedy to vedeli kompenzovat vybornym autom su zda sa davno prec. Renault napina PR svaly s novym nazvom a Alonsom, ale buduci rok zacnu doplacat na nedostatok dat ohladom motorov + neschopnost priniest druhy najlepsi motor v poli na podium velmi nenahrava uvaham, ze v 2022 budu schopni priniest top auto.
U mna je jednoznacny favorit (za sucasneho stavu) Mercedes, len sa obavam aby neboli vpredu o 2s.

Renault moze prekvapit aj v 21 aj v 22. Opatovne angazovanie de Beera do aero oddelenia prinasa vysledky. Schopnost reagovat na problemy sa ukazala pri porovnani vysledkov na dvoch podobnych okruhoch (Barcelona, Mugelo). Naviac je otazne kto pri prechode na ground effect odvedie lepsiu pracu. Podla mna nas cakaju zaujimave sezony.

1 Like

Len aby :joy: 15znakov poondiatych…

Až na to ty hlava-mapa, že podľa nedávnych meraní v boxoch a prepočtov expertov, Honda je 2.hý najsilnejší motor v poli so stratou len cca 28 koní na Mercedes, čo nie je žiadna veľká strata na ktorú by sa dal hádzať nezdar RBR, tak ako sú tam tradične zvyknutí robiť už roky! :laughing: Lebo premietnuté v čase na kolo - 10 koní robí 0,1 sek./kolo na priemernej trati, čiže RBR skrz motor stráca len cca 0,28-0,3 sek./kolo. Takže na motor sa už RBR nemôže vyhovárať, väčšinu ich straty na Mercedes robí šasi. A priznali to konieckoncov aj v RBR že motor je OK a že šasi pokulháva. Ešte doplním, že 3.tí naj motor je Renault so stratou cca 37 koní a posledné je Ferrari so stratou vyše cca 42 koní na Mercedes. Mercedes je primus s výkonom cca 1020 koní. Zdroj: nemecký AMUS.

No výkonnostne môže byť druhý najlepší, keď potom zlyhá, tak ako v posledných dvoch pretekoch Verstappenovi

Podla Abiteboulovych merani je najsilnejsi Renault. BTW keby si cital co som napisal tak to tam presne je

Az na to, ze do McLarenu prisiel Alo v case vymeny dodavatela motorov a to bola chyba. (Porovnavat vtedajsi McLaren a sucasny Renault nemozes ani po 12 pivach.)
Vzdy z auta dostal viac ako timovy kolega. To iste vo Ferrari. Ano je tam riziko narusenia vztahov v time, ale v Renaulte uz posobil a tim fungoval perfektne. Nakoniec ved prerusili eru Schumachera na 2 roky. Flavio Briatore ho vedel usmernit. Ale to riziko v renaulte poznaju a Abiteboul sa uz k tomu vyjadril. Alonso bude mat svoje hranice za ktore ho nepustia. Je to jeho posledna sanca zaziarit v F1, na vyber uz nema takze bude musiet sklopit usi a makat.

1 Like