Renault chce Alonsa v aute už tento rok, FIA požiada o výnimku | F1online.sk

Prečo na tieto testy potrebuje nejaké špeciálne povolenie? V rámci štandardného ročníka by nemusel; testy by boli trojdňové a tímy by okrem testovania pneumatík pre nasledujúci ročník museli nechať priestor aj pre preverenie mladších jazdcov, no čas by zvýšil aj na pilotov tímu. Avšak, tento rok sa posezónne testy skrátili len na jeden deň, čo pre jazdcov znamená, že priestor dostanú len tí, ktorí vo Formule 1 neodjazdili viac ako dve veľké ceny.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/11411/renault-chce-alonsa-v-aute-uz-tento-rok-fia-poziada-o-vynimku

ALO je dobra nahrada za RIC. Bude vediet dostat z auta minimalne to co Daniel, ak nie o nejaku desatinku viac. Ocon sa ma este co ucit. Ideal by bola dvojica RIC ALO ale tak co uz.

To sa este uvidi. Alo v aute 2 roky nesedel, V 2021 mozu tak maximalne nahodne vyhrat a aj to som asi dost prehnal. v 2022 bude mat Alonso uz 41 rokov. Nemusi, ale moze to zohrat svoju rolu.

1 Like

S urcitostou by som povedal, ze Ocona prevalcuje. A druha vec, nesiel by do renaultu znova, pokial by nemal nejaku viziu do buducna. Niecim ho museli navnadit, ako Lauda zmotal Hamiltona. :pray:
Som velmi zvedavy na rok 2022…
McL s Ricim a mercedesom. AM s Fetelom. Ferrari sa bude chciet vratit na bedne a renault so zmenou nnazvu a Alonsom…
Do toho medaky a Rbully :+1:

Obavam sa, ze v 2022 velku zmenu pomerov neuvidime. Aspon momentalne tomu nic nenasvedcuje. Mercedes ma stale najpocetnejsiu stajnu s najvacsim rozpoctom. Ferrari ma zastaraly aerotunel takze nejaky zazrak necakam. Mclaren gambluje so strechou nad hlavou. Redbull ma stale relativne velke manko v motore, stracaju na Mercedes aj Renault a casy kedy to vedeli kompenzovat vybornym autom su zda sa davno prec. Renault napina PR svaly s novym nazvom a Alonsom, ale buduci rok zacnu doplacat na nedostatok dat ohladom motorov + neschopnost priniest druhy najlepsi motor v poli na podium velmi nenahrava uvaham, ze v 2022 budu schopni priniest top auto.
U mna je jednoznacny favorit (za sucasneho stavu) Mercedes, len sa obavam aby neboli vpredu o 2s.

Renault moze prekvapit aj v 21 aj v 22. Opatovne angazovanie de Beera do aero oddelenia prinasa vysledky. Schopnost reagovat na problemy sa ukazala pri porovnani vysledkov na dvoch podobnych okruhoch (Barcelona, Mugelo). Naviac je otazne kto pri prechode na ground effect odvedie lepsiu pracu. Podla mna nas cakaju zaujimave sezony.

Len aby :joy: 15znakov poondiatych…

Až na to ty hlava-mapa, že podľa nedávnych meraní v boxoch a prepočtov expertov, Honda je 2.hý najsilnejší motor v poli so stratou len cca 28 koní na Mercedes, čo nie je žiadna veľká strata na ktorú by sa dal hádzať nezdar RBR, tak ako sú tam tradične zvyknutí robiť už roky! :laughing: Lebo premietnuté v čase na kolo - 10 koní robí 0,1 sek./kolo na priemernej trati, čiže RBR skrz motor stráca len cca 0,28-0,3 sek./kolo. Takže na motor sa už RBR nemôže vyhovárať, väčšinu ich straty na Mercedes robí šasi. A priznali to konieckoncov aj v RBR že motor je OK a že šasi pokulháva. Ešte doplním, že 3.tí naj motor je Renault so stratou cca 37 koní a posledné je Ferrari so stratou vyše cca 42 koní na Mercedes. Mercedes je primus s výkonom cca 1020 koní. Zdroj: nemecký AMUS.

No výkonnostne môže byť druhý najlepší, keď potom zlyhá, tak ako v posledných dvoch pretekoch Verstappenovi

Podla Abiteboulovych merani je najsilnejsi Renault. BTW keby si cital co som napisal tak to tam presne je

Tak nějak.
Jen si za sebe myslím, že Aston Marten má solidní šance (to je nyní tým v největší progresi - a největší šancí na profit z rozpočtového stropu … je jim to šité na míru jako nikomu jinému)- a plány
A RB bych neodepisoval - respektive podle toho jestli Newey odejde do Astonu a nebo neodejde případně další velké osobnocti.
Renaultu nevěřím vůbec, respektive málo Aonsto je spíš riziko průšvihu, než záruka nějakého pokroku s Autem - na Ocona jsem hodně zvědavý, jak mu to půjde s pekáčem, který patrně vytvořeji “Alíkovy na míru” uvidíme …Aby Alpine ještě nemusela z F1 za 2 roky odejít až to Alík celé potopí a vybydlí
(odejde jim lepší jezdec Ricardo - místo něj si vezmou příšrného ničiče týmů Alonsa … a k němu poněkud nejistého Ocona - to je záruka na další kolo průšvihů na dalších 5 let
A je to přesně stejné jako si Alík myslel, že vyhraje s Mclarenem … stejný

Az na to, ze do McLarenu prisiel Alo v case vymeny dodavatela motorov a to bola chyba. (Porovnavat vtedajsi McLaren a sucasny Renault nemozes ani po 12 pivach.)
Vzdy z auta dostal viac ako timovy kolega. To iste vo Ferrari. Ano je tam riziko narusenia vztahov v time, ale v Renaulte uz posobil a tim fungoval perfektne. Nakoniec ved prerusili eru Schumachera na 2 roky. Flavio Briatore ho vedel usmernit. Ale to riziko v renaulte poznaju a Abiteboul sa uz k tomu vyjadril. Alonso bude mat svoje hranice za ktore ho nepustia. Je to jeho posledna sanca zaziarit v F1, na vyber uz nema takze bude musiet sklopit usi a makat.

Ale jistě že může a už jsem to i udělal
Mclaren tehdy byl ještě stabilní tým a relativně silný pod vedením Rona Denise - OK Honda nedodala dobrý motor - ale totální zešrotování týmu nebylo nezbytné ani tak
Alonso byl v Renaultu už dvakrát, poprvé to ještě bylo dobré - ale podruhé to už skončilo odchodem Renaultu z F1 s ostudou (né že by za to mohl jen Alonso, byli na to spolu se svým Patronem Biatorem)
ano Alonso dostane ze špatného auta celkem víc než leckdo jiný - Avšak dobrý jezdec to není, protože dobrý jezdec se snaží aby jeho auto bylo co nejlepší protože chce vyhrát MS a nejen intrikami a rozkladem znemožnit týmového kolegu a ze sebe udělat šaška, který sám o sobě tvrdí, že "jezdí životní jízdy a jen špatnost jeho auta ho - nejlepšího připravila ze všech - ZASE :)) o jinak jedině a pouze jeho titul Mistra Světa … :slight_smile: