Renault by sa nikdy nedotiahol: V Brixworthe pracuje 900 ľudí, vo Viry 340, hovorí de Meo | Magazín F1 - F1online.sk

Už pred dlhými desaťročiami sa o Formule 1 hovorilo, že keď tu chcete zarobiť milión, potrebujete dva milióny. Renault to potvrdil rozhodnutím ukončiť svoj motorový program. Prezident automobilky Luca de Meo sa v posledných týždňoch niekoľkokrát verejne ozval, aby tento krok vysvetlil. Zdá sa, že dnes už nie je dôvod čokoľvek tajiť.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/174720/renault-by-sa-nikdy-nedotiahol-v-brixworthe-pracuje-900-ludi-vo-viry-340-hovori-de-meo

velmi by ma mrzelo ak by niekto takyto z toho celeho vyviazol ako vitaz s nejakym teplym miesteckom, napr vo vedeni stelantisu alebo kde. sam priznava ze to oproti inym nezvladol a ze nema potencial aby to zvladol. musi byt velmi, velmi dobry v udrziavani si moci, inak si to neviem vysvetlit.

to je take ako u nas dereš ?:eyes:

Choré a este raz choré.
Zastropovat pocet zamestnancov na dorovnanie šancí a je to.
Uz sa opakujem.

Pepo, ty bys všechno zastropovával jak Fico.
A teď kupuješ máslo za 5 eur.

1 Like

“V Brixworthe pracuje 900 ľudí, vo Viry 340”

A to je koho problém? No Frantíků přeci. RB to poznal dávno :stuck_out_tongue:

2 Likes

Presne to mi napadlo ked som to cital. Kto je na vine? Ved predsa Toto Wolf, ze zamestnava 900 ludi na vyvoj motorov. Mal ich tam mat iba 300.

Ale to nie je problem pravidiel, ze Renault sa na to vykaslal a maju tretinu zamestnancov. Nejde vsetko riesit obmedzovanim. Ked Mercedes chce 900 ludi, tak ich zamestna a bodka. Ak by si ich realne obmedzil na 400 ludi alebo kolko, tych 500 niekam odlozia a budu pracovat na motoroch dalej.

Renault to proste odflakol a keby team nemal taku hodnotu teraz, tak to odpalia cele. Len to chcu podojit, nic ine v tom nie je. Tiez kazdu chvilu zdrhaju ked sa to tak vezme…

2 Likes

Chlapci nezmysel.
Renault sa nic nevykaslal.
30 rokov vyvijal motory ktore miestami vsetkych drtili.
Mercedes ich prebil tym, ze strojnasobil pocet zamestnancov.
Lenze motor vyrobis aj so 100 ludmi a zasa sa budem opakovat.
Mercedes hra futbal s 30 hracmi a Renault s 11.
Nerovny boj a mozte mi pisat kolko chcete ze je to problem Renaultu.
Tvrdim ze je to aj problem Mercedesu ktory sa utrhol z retaze a FIA ktora to nie je schopna kontrolovat.
Tak ako ich prebijes, zamestnas 1500 zamestnancov ?
Ak toto nezmyselne plytvanie financiami v F1 povazujete za normalne OK.
Ja nie.

Asi budu jediný kdo Renaultu tento krok schvaluje.
Přitom je Renault výrobcem motorů, který mi v F1 poskytl nejvíce zábavy.
Takový převrat k jakému se Renault odhodlal s foukanou malorážkou 1,5l (oproti třílitrovým motorům) se neodvážila F1 ani se současnými kyselinami. I tyhle motory mají o 100 ccm více plus kyseliny, než průkopník Renault a přesto současné pohonné jednotky nedosahují takového výkonu jako Renault před půlstoletím.

Teď si ještě představte, že tehdejší vozy byly téměř o 30% lehčí, tak si představte jaké to byly bestie.

Myslím, že s krokem stáhnout motory ze světa F1 je Renault opět průlomový.
Vnímám to jako vzdor proti kyselinám, které stejně mají v další inovaci motorových pravidel skončit, ale hlavně je nesmysl vyrábět motory pouze pro jeden tým.
Kdyby FOM nezlomila vaz Andrettimu, tak byla velká šance, že by Renault v F1 zůstal.

Sice mě moc mrzí, že Renault z F1 odchází, ale řekněme si na rovinu kolik kolik výrobců udělalo pro F1 tolik? A přitom dnes po něm všichni hážou kamenem.