Red Bull pripravoval špeciálne lakovania, ale stratil by nimi 0,03 sekundy na kolo | Magazín F1 - F1online.sk

Vo Formule 1 sa schyľuje k intenzívnemu záveru sezóny. V jesennej časti roka budú pokračovať boje o oba tituly a Red Bull chce nielen potvrdiť štvrtú jazdeckú korunu Maxa Verstappena, ale tiež sa vrátiť do boja o Pohár konštruktérov. McLaren získal v Baku na obhajcov titulu ako 28 bodov a dostal sa do vedenia v šampionáte. Red Bull sa odhodláva do protiútoku a k nemu potrebuje každú drobnú výhodu.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/172105/red-bull-pripravoval-specialne-lakovania-ale-stratil-by-nimi-003-sekundy-na-kolo

K tomuto len jedno.
Povinny lak na 90 percentach plochy auta a min. 5 kg farby.
Bodka.

1 Like

Preco na 90%?

Povinny lak na cele auto, od podlahy hore.

rozkazujte si v spalni

3 Likes

Teď jsi to trefil :+1:.
Tam jsou naopak submisivní…

Samozřejmě sranda :slightly_smiling_face:

1 Like

Tebe sa páčia tie oškrabané čierne monoposty?

vraj to pomaha ochladzovat auto

1 Like

Pri súčasnej strate je pre nich momentálne 0,03s zanedbateľných. :smile:

Hele, F1 je limitně efektivní soutěž, takže oni v rámci šetření to rovnou ani nelakují, takže to nemusí seškrabávat…

To jen k tomu, že všude píšou novináři
s humanitním vzděláním že seškrabali barvu…

To je jako když píšou, že gangster upiloval hlaveň…
Sice se to dělá pilou, ale pilou se řeže, piluje se pilníkem.

1 Like

Presne tak.
Za preteky to robi 2 sekundy.
Sorac, 2 sekundy stratia za 2 kola za McLarenom …

Viem, ze vacsina na tych autach su nalepky, ale myslis, ze take Ferrari nie je nalakovane na cerveno ako zaklad, na ktory sa potom lepia tie nalepky?

Myslel jsem to tak, že ty díly co mají zůstat černé, tak vyndají z autoklávu, opracují a tím to končí…
Nejdou do lakovny, aby potom šli na “seškrábání barvy” :grinning:.
A jak správně píšeš, hodně z toho je už folie s natištěnými logy sponsorů.
Jak je to u Ferrari nevím, ale myslím že lakují velké plochy.

To mi je jasne. A preto aj to “oskrabanie” je obrazne pomenovanie. :slight_smile:

Ja si viem predstaviť, ako by to dopadlo. Celé auto farbou sotva poprášia aby sa nepovedalo. A zvyšok farby skončil na podlahe. Keď už by mali tú hmotnosť navyše nosiť, tak čo najnižšie. To nie je reálne regulovať pravidlami.

ako to budu kontrolovat?

Ne pockaj, min.90 percent povrchu by musel byt nastrek.
Podlaha by do tooho nespadala.
Je to jednoduche, ale v F1 jednoduche riesenia nie su.

Pepo, ty bys vše jen omezoval, a všem něco nařizoval.
Nechtel bych s tebou žít.

1 Like

No veď dobre. A ako definuješ “nástrek”? Hrúbka lakovania? Budú to komisári celoplošne kontrolovať tým indukčným meračom? Alebo počet vrstiev lakovania? Vrstvy môžeš stále stenčovať. Alebo či lakovanie dostatočne prekrýva čierny podklad? Pri tmavom alebo čiernom lakovaní to ako posúdiš, či vidíš lakovanie alebo holý karbon? Alebo zakázať tmavé lakovanie? Logo sponzora alebo popis môže byť tmavý. Tak si dajú čierne logo cez pol auta. Bude obmedzená veľkosť loga alebo popisu? Tak ich dajú menšie, ale budú po celom aute. Tak bude obmedzená veľkosť aj počet? To by bola nekonečne zložitá zbierka pravidiel. A výsledok? Aj tak tímy nájdu spôsob, ako ísť vo svoj prospech. Je to zložité.