Red Bull mal dostať oveľa prísnejší trest, myslí si Will Buxton | Magazín F1 - F1online.sk

Sergio Pérez príde na štarte VC Španielska o tri miesta. Je to veľa alebo málo za to, že ohrozil ostatných jazdcov a fanúšikov jazdou s polorozpadnutým Red Bullom? Komentátor F1 Will Buxton volá po prísnejšom treste.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/158098/red-bull-mal-dostat-ovela-prisnejsi-trest-mysli-si-will-buxton

No to je blbost. Odpadlo něco ? Ne.
Konec diskuze.
Tím že ho poslali do boxu naopak hrozilo že něco odpadne a vyjde SC.
Takže přesně naopak. RBR se tím vystavil riziku SC. Séerž s tím mohl zajet někde za svodidla.

2 Likes

Odpadlo, bolo to vidno v pretekoch a aj spomenuté v článku…

2 Likes

No, pri ceste do boxov bolo riziko, že to spôsobí SC, ak by ostal stáť na trati, tak by bola viacmenej istota, že by bol SC. Preto mu prikázali ísť do boxov aj napriek tomu, že tým porušili pravidlá a Perez jazdil s nebezpečným autom.

1 Like

To by pak nesměli jezdit do boxu při defektu, když z toho odletávají kusy kdečeho. Sainz taky jezdil s poškozeným křídlem a nevadilo to.

2 Likes

RB by mal za to dostat exemplarny trest, lebo takto je to navadzanie na dalsie zneuzivanie bezpecnostnych pravidiel. Lebo na buduce to spravi dalsi a potom dalsi az niekdo na to moze doplatit aj vlastnym zivotom. A tam zavahal hlavne Riaditel pretekov ktory mal nariadit odstavenie nesposobileho monopostu na najbizsiom bezpecnom mieste

2 Likes

To bude asi tím že s tím nezávodil a prostě odjel rovnou do boxu, takže ředitel nemohl rozhodnout o něčem co už se stalo. Ani bych se nedivil že si to někdo objednal. Za to nebezpečné vrácení Mercedesu na trať zůstalo bez trestu.

2 Likes

Lepsie by bolo zastavit dakde v strede trate a nech donho naj.ebu.

1 Like

Lenze tam je pravidlo ze s nesposobilim autom nemas jazdit ale ho mas odstavit. Na to mali reagovat tratovi marshali a ked nie oni tak mal zakrocit riaditel pretekov.

No u teba sme zvyknuty ako uvazujes: Ak vies aj citat tak som pisal ze to mal odstavit na najblizsom bezpecnom mieste alebo vobec nnehybat s autom . Ze sa previnil Perez a aj RB neni pochyb kedze dostali dodatocny trest , lenze za umyselne ohrozovanie tam mal byt trest exemplarny aby sa to viac neopakovalo.

to je trochu ina situacia, lebo vacsina defektov, alebo aj odtrhnutych prednych kridel je opravitelna a je jasne, ze nikoho nenapadne zakazat snazit sa prist do boxu vymenit gumy, alebo nos a pokracovat dalej, lenze to ako rozflakal auto perez je neopravitelne pocas pretekov

mali mu prikazat to odstavit pri prvej moznosti kde sa da auto lahko odtlacit za barieru. na kazdom okruhu je mnozstvo takych miest a pokial vie zaradit neutral tak odtlacenie toho auta je otazka okamihu

1 Like

Celej trest je nesmysl. Pokud by se tohle dodrzovalo, tak pri sebemensim poskozeni monopostu, defekt, uvolneny bbocni plate predniho kridla, poskozene zadni kridlo, atd., by melo vest k okamzitemu odstaveni monopostu.

Max dojel s horicim monopostem do boxu, Alonsa hasili v boxech ne? Hamilton s defektem vyhral GP, copak to se smi? To neni poskozeny monopost? To nemuze neco odletet?

Nedotazena matice kola, okamzite odstavit. Neni to tak davno co se z Hamiltonovy cary taky kourilo ne? Bezne piloti s poskozenym monopostem dojedou do prostoru kde je lepe odtahnou. 2021 Monza,

Typicka chyba FIA.

2 Likes

Je to úplně stejná situace. Žádná tabulka jak je co poškozené a jestli se může nemůže s tím jet do boxů neexistuje. Rozdíl by byl kdyby dál závodil viz případy Hass a naloomených boků křídel.

1 Like

Aha, takze podle tebe teda nejde o bezpecnost, ale o to jestli je to opravitelne? No to se dost rozchazis s FIA, ktera argumentuje bezpecnosti. To je v pravidlech takhle napsane? Ze pokud je to opravitelne tak se s tim jet muze, ale kdyz je to neopravitelne tak ne?

A to se nebavim o tom, jak casto dochazi k tomu ze piloti dojedou s poskozenym monopostem do boxu a ten je hned odstaven.

Jestli bylo Pérezovo pokračování nebezpečné, měli mu komisaři nařídit okamžitě odstavit auto. Pokud to není podle pravidel možné (?), měli sami kvůli nebezpečí na trati vyslat SC. Od toho tam jsou, aby vyhodnotili, jestli situace je nebo není nebezpečná.

2 Likes

Volal Buxton po exemplárním trestu po Anglii 21? Aby jezdci záměrně nemířili soupeřům na zadní kolo jako to vždy dělal jeho oblíbenec? asi ne, tohohle člověka nikdo nebere vážně naštěstí, kdyby to nebyl RB tak by si toho ani nevšiml

2 Likes

Presne tak. Vidis tohle me nenapadlo, ale je to tak. FIA nedela co ma a pak se vozi po teamech a pilotech a dava naprosto nekonzistentni tresty. Tohle je neobhajitelne.

Podle mně si to někdo vydupal. Na pomalé auta mají i bílou vlajku. Určitě to není protože je s autem všechno v pořádku.

Mas rozdiel ked mas normalne pojazdne auto aj ked s poskodenym kridlom napr. a autom ktore vies velmi dobre ze je nepojazdne a je nebezpecne pre dalsiu jazdu .Tym ze dostal Perez a aj RB dodatocnu pokutu tak je jasne ze RB a Perez porusili pravidla vedome a podla toho mal byt aj trest aby to uz nikdo nemal chut opakovat

1 Like

Peréz to chtěl odstavit, ale tým mu příkázal ať to doveze.

Jde o exemplární trest, aby z toho nebyl nešvar. :slight_smile:

2 Likes

Hlupost. Perez nezavodil, dokrival do boxov. Sam nemohol poznat rozsah poskodenia. Kto urcuje, co je este bezpecne (povolene koleso, ulomeny endplate) a co nie? Ci ma sa odstavovat vsetko?

Nikoho netankuje, ze Russell nedostal trest za nebezpecny navrat na trat a Vettelovi za takmer rovnaku vec este k tomu na suchu vzali vitaztvo. Hamilton si par rokov dozadu na defekte dosiel pre vitaztvo.

Pravidla mozu mat aj 40 tisic stran, stale si ich niekto bude ohybat ako sa komisar vyspi

1 Like