Radšej byť druhý ako tretí. O strate času vo veternom tuneli nepremýšľame, hovorí Leclerc | Magazín F1 - F1online.sk

Aké dôležité je pre tímy celkové druhé miesto v Pohári konštruktérov? Po zavedení obmedzení na vývoj vo veternom tuneli a na CFD sa druhé miesto stalo ešte nepopulárnejším. Súťaživý duch však tímy vždy poháňa za lepším výsledkom, ako to potvrdil aj Charles Leclerc.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/210939/radsej-byt-druhy-ako-treti-o-strate-casu-vo-veternom-tuneli-nepremyslame-hovori-leclerc

No neviem,ako Ferrari pomoze praca vo veternom tuneli,ktory je uz dost stary a totalne zaostava za novym tunelom Mclarenu.Este pred 2 rokmi som tu pisal,ked Mclaren pouzival stary tunel este Toyoty,ze nema sancu bojovat o titul,dalsi rok postavil uplne novy a ihned ho to katapultovalo na spicu!Ferrari ma ten isty problem,jeho tunel ma uz vyse 10 rokov,nema sancu datami a kapacitou konkurovat novemu tunelu od Mclarenu.Inak,uz asi 2 roky sa vo Ferrari uvazuje o novom tuneli,ale vsetci pozname Talianov,ti budu roky o tom iba uvazovat a az potom ,ked ich konkurencia totalne predbehne aj realizovat.Ferrari ma obovske zarobky,na burze neuveritelne rastie,ale ich investicie su slabe…Akcionari su zjavne aj tak spokojni,ziju z historie znacky a peniaze im rekordne prudia,tak naco minat na novy tunel?Asi takto uvazuju…Kaslu na fanusikov.

No vidis a pritom je to take jednoduche . Staci postavit novy tunel a titul maju isty. Ten , kto bude mat najnovsi tunel , ziska titul . Nakoniec sa z toho stane sutaz v stavani tunelov .

3 Likes

Mozna mas z casti pravdu, ale mozna taky to je i lidma, co tam prisli z mistrovskyho teamu… (: Jinak pokud by tvoje premisa byla validni, tak aston bude co nevidet taky mistrovsky team.

1 Like

10 rokov v tychto veciach nie je az tak vela. Ten tunel v Koline je takmer 25 rocny, ale medzitym presiel niekolkymi inovaciami. Predpokladam, ze aj Ferrari ten svoj vylepsuje.

Není to tunelem. Jde o nápad.
RedBull má nejstarší tunel a vyhráli 55z60 závodů. Teď má pouze McLaren lepší nápad. Není to o aeru, ale hlavně o mechanice. Aerodynamicky vypadá McLaren naprosto podprůměrně.

1 Like

Možná ta podprůměrnost v aeru je hlavním kreditem McLarenu.
Mercedes a Ferrari stále vymýšlejí nějaké inovace a když je nasadí, tak okamžitě poskakují tak, že jim kvůli odřené podlaze hrozí distanc za příliš odřenou desku. A tak to jde stále dokola a nepoučí se.

Ako povedalo ľudí a už sme kedysi zistili GE je strašne o náhode a nie konzistentom zlepšovaní monopostu. Preto sa teším na 26. Celá pointa GE nefunguje a nemá to zmysel.

GE je absolútna ■■■■■■■■■ Nevieš to simulovať a nevieš ako sa daný upgrade bude správať v realite. Je to moc nepredikovateľné pre kompetitívnu sútaž, iba strata dominancie RB bez výraznej zmeny pravidiel je alarm. Dosť veľa známych dátových analytikov hovorí, že to je ■■■■■■■■ a asi to bude ■■■■■■■■■ keď 2x v F1 skončí GE v koši. A jedinú vec ktorú na začiatku 22 robil dobre a to mazanie špinavého vzduchu je preč, teraz generuje ešte výrazne viac špinavého vzduchu. Obecne táto éra bola jedna veľkáý katastrofa. Presný opak toho čo mala byť.