Radšej byť druhý ako tretí. O strate času vo veternom tuneli nepremýšľame, hovorí Leclerc | Magazín F1 - F1online.sk

Aké dôležité je pre tímy celkové druhé miesto v Pohári konštruktérov? Po zavedení obmedzení na vývoj vo veternom tuneli a na CFD sa druhé miesto stalo ešte nepopulárnejším. Súťaživý duch však tímy vždy poháňa za lepším výsledkom, ako to potvrdil aj Charles Leclerc.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/210939/radsej-byt-druhy-ako-treti-o-strate-casu-vo-veternom-tuneli-nepremyslame-hovori-leclerc

No neviem,ako Ferrari pomoze praca vo veternom tuneli,ktory je uz dost stary a totalne zaostava za novym tunelom Mclarenu.Este pred 2 rokmi som tu pisal,ked Mclaren pouzival stary tunel este Toyoty,ze nema sancu bojovat o titul,dalsi rok postavil uplne novy a ihned ho to katapultovalo na spicu!Ferrari ma ten isty problem,jeho tunel ma uz vyse 10 rokov,nema sancu datami a kapacitou konkurovat novemu tunelu od Mclarenu.Inak,uz asi 2 roky sa vo Ferrari uvazuje o novom tuneli,ale vsetci pozname Talianov,ti budu roky o tom iba uvazovat a az potom ,ked ich konkurencia totalne predbehne aj realizovat.Ferrari ma obovske zarobky,na burze neuveritelne rastie,ale ich investicie su slabe…Akcionari su zjavne aj tak spokojni,ziju z historie znacky a peniaze im rekordne prudia,tak naco minat na novy tunel?Asi takto uvazuju…Kaslu na fanusikov.

No vidis a pritom je to take jednoduche . Staci postavit novy tunel a titul maju isty. Ten , kto bude mat najnovsi tunel , ziska titul . Nakoniec sa z toho stane sutaz v stavani tunelov .

3 Likes

Mozna mas z casti pravdu, ale mozna taky to je i lidma, co tam prisli z mistrovskyho teamu… (: Jinak pokud by tvoje premisa byla validni, tak aston bude co nevidet taky mistrovsky team.

1 Like

10 rokov v tychto veciach nie je az tak vela. Ten tunel v Koline je takmer 25 rocny, ale medzitym presiel niekolkymi inovaciami. Predpokladam, ze aj Ferrari ten svoj vylepsuje.

Není to tunelem. Jde o nápad.
RedBull má nejstarší tunel a vyhráli 55z60 závodů. Teď má pouze McLaren lepší nápad. Není to o aeru, ale hlavně o mechanice. Aerodynamicky vypadá McLaren naprosto podprůměrně.

1 Like

Možná ta podprůměrnost v aeru je hlavním kreditem McLarenu.
Mercedes a Ferrari stále vymýšlejí nějaké inovace a když je nasadí, tak okamžitě poskakují tak, že jim kvůli odřené podlaze hrozí distanc za příliš odřenou desku. A tak to jde stále dokola a nepoučí se.

No, ono to bude niekde v polovici. Pozri na medveďa. bez bočníc malo to byť geniálne. A ono bolo, to množstvo prítlaku prilepilo to auto tak že šlo po podlahe. No a mechanika nestíhala aeru. Tam podľa mňa medveďa brutálne poškodila zmena pravidiel o treťom pružení. To bolo pre vysokorýchlostné brzdenie fundamentálne a medveď ho mal najdokonalejšie. No a po extrakcii tých tretích pružín im podvozok proste nefungoval.

1 Like

Ako povedalo ľudí a už sme kedysi zistili GE je strašne o náhode a nie konzistentom zlepšovaní monopostu. Preto sa teším na 26. Celá pointa GE nefunguje a nemá to zmysel.

no gE funguje, až príliš a nevedia si s tým rady. Pomohli by aktívne tlmiče, ale…Ona aj zmena na 18" s tým vybabrale. Pri 13" veľkú časť pruženia obstarávali pneu, teda ich možnosť absorpcie výšky zdvihu podvozku.

GE je absolútna ■■■■■■■■■ Nevieš to simulovať a nevieš ako sa daný upgrade bude správať v realite. Je to moc nepredikovateľné pre kompetitívnu sútaž, iba strata dominancie RB bez výraznej zmeny pravidiel je alarm. Dosť veľa známych dátových analytikov hovorí, že to je ■■■■■■■■ a asi to bude ■■■■■■■■■ keď 2x v F1 skončí GE v koši. A jedinú vec ktorú na začiatku 22 robil dobre a to mazanie špinavého vzduchu je preč, teraz generuje ešte výrazne viac špinavého vzduchu. Obecne táto éra bola jedna veľkáý katastrofa. Presný opak toho čo mala byť.

ja netvrdím že je to …len tvrdím že GE funguje