Prejazd vlásenkou s naplno vytočeným motorom? Bude to zvláštne, upozorňuje Newey | Magazín F1 - F1online.sk

Finálna podoba nových technických pravidiel pre rok 2026 sa stáva predmetom čoraz intenzívnejších diskusií. Čakali sme, že v tomto čase budeme poznať nové predpisy, ale naďalej sa o nich len hovorí. Je zrejmé, že schválenie technických pravidiel pre motory dostalo FIA do náročnej situácie, na čo upozornil aj hlavný technický riaditeľ Red Bullu Adrian Newey.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/150122/prejazd-vlasenkou-s-naplno-vytocenym-motorom-bude-to-zvlastne-upozornuje-newey

Takže Mercedes bude v roce 2026 motorově v jiné lize a “RBPT” (nebo jak se ta motorová divize RedBullu označuje) zjevně nestíhá.

Nie. Pozri sa na Audi,s cim vyhralo Dakar. S benzinovou elektrocentralou. Naskok bude mat Audi.
Podobne bude vyzerat elektromobilita v praxi-na guli bude miesto nosica bicyklov dieslova centrala :slightly_smiling_face:

Včera jsem se po delší době mrknul na Formuli E, strašný. Čerpání energie a její styl distribuce je hlavní krédo, míjeli se tam v každém kole tak 50x, nepřehledný, všude pocuchaný křídla, nebylo tam čeho se chytit, jen chaos, čekání jak se to namíchá a kdo kolik bude mít energie na poslední kolo. Myslím že tohle nepotěší příznivce jezdeckého umu.

4 Likes

Celý svět vidí, že F1 se ve sportu dopouští technologických zvěrstev, které ničí závodění a přesto si nedají pokoj.
Je načase, aby už někdo řekl dost.
Nucený technologický vývoj po vzoru komunistických nařízení vývoji pouze ublíží a nasměřuje špatným směrem.

Mnohem účinnější šetření palivem by bylo, kdyby FIA dala palivový limit třeba 90 kg na závod a zároveň snížila povinnou váhu vozu třeba na 650 kg. A motor si dejte jaký uznáte za vhodné.
Pak by jsme se mohli dočkat, že něktří zoufalci by dali přednost kyselinám a jiní by vsadili třeba třináctistovkám s triturbem.

A nejvíc mě děsí to, jako komentátoři F1 z celého světa davali fotky ze včerejší FE, jako ukázku výborného závodu…

Jenže pravidla byly umělé vytvořené tak, aby byly kyseliny ve výhodě.
Stejně tomu byl i v F1, kdy KERS nebyl povinný.

No když tam zmínili že to vypadá letos na nejlepší závod, věděl jsem na tuty že je zle :grin:

Jestli tohle udělají z F1, tak utečou všichni a založí si novou sérii bez FIA

to si z toho clanku vycital kde?

Inak to by bola celkom sranda keby v 2026 vyhralo Audi. Chcel by som potom vidiet ako sa bude tvarit Sainz :stuck_out_tongue: .

1 Like

Toto bude realita F1 od 2026. A to este budeme radi, pretoze ak niekto namicha este v tovarni sekundu navyse tak to bude repete 2014-16

3 Likes

No, já ještě nevím jistě že tam 2026 Sainz nebude :smile: Ale kdyby Audi hned dominovalo, myslím že hodně jezdců by si trhalo vlasy :open_mouth:

Když takhle bude dominovat AM s Hondou a ALonsem, tak v pořádku

nebude to o maximalnom vykone motora, ale o tom kto to spravne namiesa. Maximalny vykona sa aj tak nebude dat vyuzit pocas pretekov. Podla mna ani pocas kvalifikacie im to nevyjde. Bude to kombinacia ako maximalizovat rekuperaciu, minimalizovat odpor skrz aktivne aero s tym aby to co najmenej negativne ovplyvnilo jazdne vlastnosti. Myslim, ze Alonso bude jeden z pilotov, ktori sa s tym budu vediet vysporiadat pretoze on znaza nedotacave auta lepsie ako vacsina pola. A ze budu auta nedotacave nato mozme zobrat jed, pretoze pritlak na zadnej naprave = lepsia rekuperacia.

No, uvidíme. Moje mysl ještě není schopna zaměřit se na 2026 :smile: Ale jestli to Alonsovi kvůli výše uvedenému sedne, dobře pro něj a dobře pro nás :slightly_smiling_face:

To je tak, ked pravidla sportu tvoria sportujuci, ktori vlastne ani neprisli sportovat, ale robit si reklamu aby predali viac aut. Na jednoduchsich ludi staci v showroome vyblafnut “V aute F1 mame hybridy, my vam predame hybrid, super nie?” a je. ■■■■■■■■ vlady vyzaduju od automobiliek pomaly perpetum mobile a tak sa automobilky musia tvarit, ze je to super cesta a potom to tlacia aj do sportu.

Nemyslim si, ze Newey lobuje lebo RBPT je pozadu. Skor ostatne motory su od automobiliek a tak aj zakaznici musia drzat usta.

1 Like

Adrian patří v současnosti ke služebně nejstarším lidem v paddocku. Už nasbíral tolik zkušeností, že by i FIA , FOM i Liberty měli nesmírně vážit každého slova, které Adrian vysloví.

2 Likes

Logika hovori, ze kedze pracuje pre RBR, uz z principu by ho nikto nemal pocuvat. Ale vykrikuju tam vsetci, tahaju si za svoje nitky, takze ano, mas pravdu a ked Newey nieco povie, minimalne by sa nad tym kompetentni mali zamysliet.