Prečo pokazený štart Kuan-jü Čoua zachránil Sainzovi tretie miesto? | Magazín F1 - F1online.sk

Fanúšikovia Ferrari a McLarenu boli počas červenej vlajky ako na ihlách. Jedna skupina dúfala, že sa Carlos Sainz bude môcť vrátiť na svoju tretiu priečku, o ktorú prišiel po kontakte s Oscarom Piastrim a defekte, druhá zas verila, že na nej zostane mladík z McLarenu. Nakoniec o celej veci rozhodol zlý štart Kuan-jü Čoua.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/156513/preco-pokazeny-start-kuan-ju-coua-zachranil-sainzovi-tretie-miesto

Říkám, stačí použít pro sestavení pořadí pro každého jeho poslední projetý sektor, čili nejprve udělat pořadí těch co projeli poslední známý sektor, pak pro zbylé použít ten předešlý a popřípadě pak zase ten předešlý a určí se spravedlivější pořadí.

A jinak kvůli jednomu jezdci který jako jediný oním bodem ještě neprojel to ignorovat při tvorbě pořadí, když on sám teda zákonitě už pořadí v onom sektoru nemůže změnit, to je taky um :smile:

1 Like

Ty spolupráce se nějak rozmáhají, nejdřív Hulky a Max, teď Čou a Sainz :grin:

Dakujeme Zhou :+1:

1 Like

je divne, ze ak by bol zhou pred nimi, bralo by sa az poradie niekde pri tuneli. velakrat sa stalo, ze priamo kvoli velkej nehode ludia bud stratili alebo ziskali miesto, podla toho, ako sa jej kto vyhol. poradie by malo byt posledne zname pred momentom nehody, ktora sposobila redflag. aby mohli vsetci s kludom prejst okolo a nie naslepo naplno ako tom cruise v days of thunder, len aby nieco ziskali.

keby za perezom a haasmi bolo dalsich 10 aut, tak by presne kvoli tomu bola v zuzeni dalsia nehoda, lebo vsetci by sa tam chceli dostat, lebo vedia, ze urcujuce poradie bude az to, akym prejdu nehodu.

podla mne je to uplne fajn. Takto su nastavene pravidla, ako su. BODKA.

2 Likes

Bralo by sa logicky poradie akým prešli jazdci čiaru S1. Nechápem, aj počas preteku sa tu rozhorčovali inokedy najväčší odborníci na všetko, že sa FIA výnimočne rozhodli dodržať ich vlastné pravidlá … Tak si vyberte či chcete, aby rozhodovali podľa pravidiel alebo podľa toho ako sa to komu hodí …

1 Like

V pravidlech nic takové není.

Je tam: “Ve všech případech bude pořadí určeno podle posledního bodu, v němž bylo možné určit pořadí.polohu všech vozů. Všechny tyto vozy pak budou moci pokračovat ve sprintu nebo v závodě.”

Pořadí dokáže určit i minisektor. :slight_smile:
Kde je vůle, tam je cesta.

Neviem či si čítal napríklad aj tento článok, kde to už jasnejšie asi napísané byť nemôže, že na základe čoho sa to poradie už nejaký ten piatok určuje. Ale teda ak máš problém s porozumením tak nech sa páči:

FIA v záujme objektivity na každom okruhu postupuje rovnako a za relevantné považuje len snímače na úrovni čiary SC2 (biela čiara bezpečnostného vozidla na výjazde z boxov) a takisto na konci každého sektora.

1 Like

Ještěže jel ten Zhou. :slightly_smiling_face:

Ak nejaky sektor prejdu vsetci okrem jedineho (vypadnuti sa nepocitaju), nepride mi narocne urcit jeho poradie :smiley:

Nespochybnujem, ze rozhodli podla pravidiel, spochybnujem, ze su tie pravidla zmysluplne. V zaujme objektivity by bolo, keby sa poradie po cervenej vlajke urcivalo na zaklade poradia v momente vyvesenia cervenej vlajky a na ziadne prejazdy sektormi by sa neprihliadalo.

Akekolvek prace na aute vratane vymeny pneumatik by znamenali prepad na chvost startoveho pola.

Jednoduche a spravodlive.

Tak problém bude zrejme v systéme, ak by RF padla zrovna v čase, kde pár jazdcov je už v ďalšom kole a zvyšok nie, tak by ich to evidovalo po reštarte so stratou jedného kola aj keď reálne by to mohla byť strata dajme tomu 5 sekúnd. FIA preferuje pevný štart a tam by to jedno kolo pre pár jazdcov nebolo možné dohnať, muselo by sa odkrúžiť za SC, povoliť zvyšku dobehnúť kolo a potom ísť pevný štart, čím by sme si ale zasa zbytočne skrátili pretek. Inak je to samozrejme úplne triviálna vec takto na pohľad. Zároveň ak by sa niečo takéto menilo tak si myslím, že je fér, to meniť v úvode sezóny. Nakoľko sa to nestalo prvýkrát tak som nechápal to rozčarovanie, detto opravy a výmeny pneu pod RF

2 Likes

Vobec to nie je problem. Absolutne nic by v tejto situacii nebranilo tomu, dat vsetkych jazdcov do jedneho kola. Straty by sa tak ci tak mazali.

Ak by to tak fungovalo, tak nemusia pomalší za SC obiehať o kolo, len by pustili o kolo rýchlejších pred seba :slight_smile: O tom, že to tak ale nefunguje sa myslím debatovalo už dosť