Prečo FIA vrátila Norrisovi čas? Stella prezradil, že bol pripravený vyraziť za komisármi | Magazín F1 - F1online.sk

Počas piatkovej kvalifikácie sa v McLarene striedali emócie z oboch koncov emočnej škály. Nakoniec im zostali na tvári úsmevy, keďže komisári vrátili čas Landovi Norrisovi. Šéf tímu Andrea Stella je s verdiktom spokojný. V opačnom prípade bol vraj pripravený vyraziť do kancelárie komisárov a svojho jazdca obhajovať.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/150733/preco-fia-vratila-norrisovi-cas-stella-prezradil-ze-bol-pripraveny-vyrazit-za-komisarmi
1 Like

Takze pred Landem to za opusteni trate v posledni zakrute mazali pilotum nepravem, kdyz to neni v pravidlech, hmm. Zase to ma pachut ohybani pravidel. Nejdrive jeli postaru, pak se rozhodli striktne drzet pravidla, uz nevim co si o tom celem myslet… :bowing_man:

komu zmazali nepravom?

To nevim, v clanku se pise jaka byla praxe, ze mazali aktualni kolo, i nasledujici kolo do ktereho si piloti behem opusteni trate najizdeli.

" Čo sa teda stalo? Lando Norris v predchádzajúcom kole opustil trať na výjazde z poslednej zákruty. To obyčajne vedie k zmazaniu aktuálneho, ale aj nasledujúceho meraného kola. FIA sa tým snaží zamedziť tomu, aby si piloti pripravovali lepší štart ďalšieho pokusu mimo bielych čiar. "

pise sa, ze obvykle sa to tak robi, nie, ze to tak robili teraz

Obvykle ze se to dela snad znamena, ze uz se to nekdy delo, jinak by to nemelo smysl, nechci slovickarit. Pokud tomu tak neni, je to chyba v textu.

obvykle sa tak dialo lebo to bolo v instrukciach ale tento vikend sa tak nedialo, lebo to nebolo v instrukciach riaditela zavodu

1 Like

Myslim celkove, nejen tento vikend, pravidla by mela platit stejne celorocne, ne ze se pro jeden vikend zmeni.

Je to trochu diskutabilní, někde ředitel závodu definuje striktně kdy se při výjezdu škrtaj časy, někde kde to platí i pro poslední zatáčku pro ono a následující kolo, někde ne, a pamatujeme i Bahrajn 21 kde zase zmínil že v závodě v oné zatáčce se časy škrtat nebudou. S tou “výhodou” co je v pravidlech se takto tak trochu pohrává.

Tohle by se za Masiho nestalo :stuck_out_tongue:

To by mal pole hamilton

Masi zrovna ten Bahrajn 21 nedefinoval teda uplně nejšťastněji. Vlastně vůbec nechápu proč se tam ten odpustek tehdy definoval.

1 Like

Což by bylo spravedlivější :wink:

Osobně se domnívám že startovat druhý, to znamená na vnitřku první zatáčky, je pro jezdce výhodnější. Ten první prostě musí lépe odstartovat, když odstartují stejně půjde dopředu spíše ten druhý, tedy Ham. Po vnitřku té dlouhatánské zatáčky se tam prostě dostane.

Pekny zamotek, sloziteji uz to asi nejde :sweat_smile:

1 Like

Tady je to napsané trochu přesněji:
https://f1sport.auto.cz/clanek/reditelstvi-zavodu-smazalo-v-rozstrelu-osm-casu-ten-norrisuv-ale-vratilo-co-se-stalo
Traťové limity včetně možnosti smazat následující kolo určují vždy pokyny ředitele závodu před závodem a v tomto případě možnost smazání následujícího kola pokyny neobsahují, takže správný postup.

1 Like

Tak to už je jiná debata. Technicky ale vyhrál kvali spíš Lewis :wink:

Jako že by jsi to Norrisovi teda spíše technicky neuznal?

Záleží samozřejmě na znění pravidel, určitě je komisaři dodrželi, že jo? že jo?
Ale za mě, já jsem na traťové limity jako prostě pes, já bych to Landovi škrtnul :stuck_out_tongue:

Na to jsme zvyklí. :wink::+1:

1 Like