Prečo boli maršali na trati a bola fáza VSC nutná? FIA vysvetlila svoje rozhodnutia | Magazín F1 - F1online.sk

Medzinárodná automobilová federácia má po VC Mexika čo vysvetľovať. V pretekoch mala takmer na svedomí dvoch maršalov, ktorí sa ocitli na trati v čase, keď Liam Lawson prechádzal prvým sektorom. Okrem toho v závere aktivovala fázu VSC, hoci Sainzov monopost nepredstavoval pre jazdcov hrozbu. Obe rozhodnutia mali svoj dôvod, ozrejmila FIA.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/217999/preco-boli-marsali-na-trati-a-bola-faza-vsc-nutna-fia-vysvetlila-svoje-rozhodnutia

Banda amaterov, presne vidia kde sa nachadzaju vsetky monoposty a poslu ich na trat.

Palec nahoru, že komisaři vysvětlili svoje rozhodnutí. Velký posun vpřed. :+1::+1:

4 Likes

Ta vysvetleni ale nic neresi, k cemu jsou, kdyz dulezitejsi je to co vysvetlovani predchazi. Kdyby Lawson jednoho nabral jsou jeste schopni to hodit nejako klickou na nej :face_with_hand_over_mouth: Vsichni by byli v klidu kdyby se reklo kdo je zodpovedny a jaka opatreni nastala.

1 Like

aspon vyrovnali skore, ked nemali dat Hamiltonovi trest, tak pomohli Leclercovi zdrzat za sebou Maxa. Inak by ho bol na 99% predbehol…

Ten VSC bol uplne opravnený a bolo to jasne uz chvilu po preteku ale tolko vyplakavania co okolo toho bolo…

Však tu vyplakáváš ještě teď

Chapem ze zajtra je sviatok ale mal by si menej ukazovat ked si prilis vela alkoholu vypil.

V tomhle hlavně komisaři musejí mít jednoznačné slovo, i když bezpečnostní prvky vždycky ovlivní závod a někoho poškodí. Větší průšvih jsou běžící maršálové, při těch stáli všichni svatí. Ale zajímalo by mě, jestli by se Max nebo Oscar dostali dopředu. Měli přece jenom málo času a předjíždí se tam špatně.

3 Likes

Já tedy nevím, ale z onboardu je naprosto jasně vidět, že LAW neudělal vůbec nic. To znamená že je dobře viděl a jen kontroloval jejich a svůj pohyb. Takže žádné velké dráma se nekoná. Navíc pokud tam vlály dvojité žluté.

Zdá se, že jsi ještě nikdy nebyl na pořádných závodech.
Na monitoru se zdá, že vozy jedou pomalu, ale pro chodce na trati je i volnější jízda formulí smrtelná.

1 Like

Verstappen je podla mna tak 60/40 že ano, Piastri pochybujem ak berieme že Bearman hovoril pravdu, a to že sa tešil na ten súboj pretože si nechával full batériu na zaverečné bránenie.

Ale určite súhlasím že v tom musia mať jednoznačne slovo a aj Verstappen si z toho nerobil ťažkú hlavu pretože vie že niekedy ma oj štastie na SC ako napríklad v Brazílií minulý rok, inokedy niekto iný. A za mňa je vždy lepšie byť príliš opatrný ako menej, pretože to čo sa stalo s Lawsonol včera by sa v dnešnej dobe nemalo stať ani tou najväčšou náhodou. A hned bolo rychlo jasne ze to bolo spravne rozhodnutie aj z fotografii a je asi trocha chyba ze to réžia hned tak neprezentovala aj divákom namiesto krúženia Verstappena a Leclerca za sebou.

2 Likes

Jak v TV ukazovali stav baterie, tak Ollie měl opravdu daleko víc nabito. U Maxe cekem taky věřím, že měl větší šanci a možná by Charlese dal.
K Lawsonovi - málokdo si asi vybaví jméno Frederick Jansen van Vuuren, jméno Tom Pryce asi každý. To byl ten maršál. Aby ho identifikovali, museli svolat všechny a zjistit, kdo chybí… Lepší na to ani nemyset.

5 Likes

Přidávám video jako vzpomínku na Toma Pryce, který měl střet s traťovým maršálem.

Možná by ses mohl prvně podívat na ten onboard. LAW neměl ani náznak toho že by musel nějak měnit směr, pravděpodobně dobře věděl. Navíc pod dvojitou žlutou.

Až na takovou malou drobnost. Jeho nehoda se stala v plné rychlosti. Kdežto včera to byla naprosto jiná situace. A ano, nemělo by se to stávat. Ale také jasně popisují, že jakmile zjistili že je LAW v boxech, tak nechali vyvěsit dvojitou žlutou.

To je sice pravda, ale oni i tak jezdí rychle. I třeba v boxech, nabrat někoho v osmdesátce je smrtelně nebezpečné. Jen by ho teda možná snadno identifikovali.

Ohledně odklízení Sainze A vlastně i těch trosek na začátku. Kdy už ta slavná FIA vytáhne hlavu z míst kde slunce nesvítí a udělají konečně pořádná pravidla pro SC vracení jezdců o kolo, VSC jen na minisektory, RF bez možnosti výměny pneu a podobně.
Jinak Sainz je pořád chytrý jak sviňa, ale proč nezajel o 5 metrů dál celým autem za svodidla?

Pretože je Leclercov kamarát a nechcel, aby ho Verstappen obehol v záverečných kolách. :upside_down_face:

2 Likes

I Bianchi jel pod žlutými vlajkami.