Prečo bol vývoj Red Bullu lepší? Podľa Binotta za tým treba hľadať hmotnosť | Magazín F1 - F1online.sk

Monopost Ferrari F1-75 mal na začiatku sezóny 2022 povesť toho najrýchlejšieho. Postupne ju však strácal a opraty prevzal Red Bull, ktorý zavŕšil rok stanovením niekoľkých nových rekordov. Boss Scuderie Mattia Binotto sa po skončení sezóny snažil nájsť dôvody.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/84550/preco-bol-vyvoj-red-bullu-lepsi-podla-binotta-za-tym-treba-hladat-hmotnost

Za vsetky tieto komentare by mal Binotto byt “degradovany” na technicke oddelenie.
Maju tie iste peniaze ako RedBull, to znamena ze tempo vyvoja aj manazment stropu mohli mat ten isty ak nie lepsi.

Sezónu 2021 odpísali sice nie štýlom ako Haas, ale odpísali práve v prospech 2022. Aj Binotto sám sa niekoľko krát vyjadril, že v 2022 budu späť. Nechápem prečo potom stále dookola opakuje, že nikto nečakal návrat Ferrari do boja o pódia. Čakal to úplne každý aj vzhľadom k tomu, ako vyvrcholila sezóna 21, vyvoj Mercu aj RB prebiehal až do konca, takže sa nemohli sústrediť vyložene na nové auto, narozdiel od Ferrari. Ten chlap je neuveriteľný taraj.

6 Likes

Ked v lete povie, ze do konca sezony mozu vsetko povyhravat systemom double, clovece, vacsieho taraja som este v F1 nezazil … To si nedovolil povedat ani Wolf ked mali ultradominantne auto. Teraz v pohode povie, ze ferrari dosli peniaze k stropu (RB ho akoze nemal ?), ze RedBull mal vyssiu hmotnost a tym mali vyhodu (!!!) vo vyvoji … cele zle.

Uvidíme, povedal že budúci rok idú na titul.

To už sú úplne výstrely do prázdna. Som zvedavý ako sa to vyvinie ďalej ta situácia vo Ferrari. Zatiaľ tam je prvá lastovička. Mal by prísť hlavný mechanik Mercedesu Nathan Divey. Ďalšie posily snáď budú nasledovať.

Binotto je určite skvelý, inteligentný, ale na funkciu šéfa nemá a čím skôr sibto uvedomia a vymenia ho tým lepšie

Univerzalna vyhovorka ferrari - sustredili sme sa na buduci rok. Ako k tomu pride vedenie, ze kazdy rok ta ista rozpravka o obetovani sezony v prospech buducej sezony a v dalsej sezone ten isty vysledok s tou istou vyhovorkou. A najvacsi gol je Binottova recnicka otazka, ze preco by sme nemohli vyhrat vsetky preteky do konca sezony? A odpoved je, ze nevyhrali ani jednu VC. V normalne fungujucej spolocnosti, by dostal za taketo nieco hodinovu vypoved, ale vo Ferrari nie, tam sa dava vypoved za zbabranu zastavku v boxoch, ale za zbabranych niekolko sezon dostane vedenie tucne odmeny a potlapkanie po pleci. Zvlastny az krajne birokraticky pristup, ktory mi do vrcholoveho motosportu vobec nepasuje a uz vobec nie k znacke, ktora si stavia imidz na historii a sportovych uspechoch.

Tož Mr. Binotto mam prw vas radu s vyvojom auta - pridajte na zaciatku sezony do auta 20kg balastu a pocas roka postupne odoberajte. Tituly zaistene s prstom v nose.

1 Like

Zrazu uz nieje na vine rozpočtový strop, ale to ze redbull sa venoval iba odlahcovaniu auta a tym získal rýchlosť… rozpočtový strop kde mozme hovorit az o 0.7s na kolo… Clap clap binoto

1 Like

dalsi z faktorov moze byt, ze Redbull sa naucil s novym konceptom pracovat do tej miery, ze vedia plnit Verstappenove poziadavky.