Pre „LiCo“ stratilo Ferrari v Mexiku 12 až 15 sekúnd. Dôvodom však nebola doska | Magazín F1 - F1online.sk

Po strastiplných víkendoch v Baku sa Singapure sa Ferrari predstavilo v Amerike v lepšej forme. Solídne bodové zisky vrátili Scuderiu na druhé miesto Pohára konštruktérov s najtesnejším náskokom jedného bodu na Mercedes. Aj keď sa chlapcom z Maranella a hlavne Charlesovi Leclercovi podarilo maximalizovať víkendy po výsledkovej stránke, prevádzkové problémy monopostu SF-25 podľa talianskych médií pretrvávajú.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/218236/pre-lico-stratilo-ferrari-v-mexiku-12-az-15-sekund-dovodom-vsak-nebola-doska

too bad. myslel som ale, ze na ochranu brzd je potrebne prave brzdit prudsie, aby boli brzdy vystavene brzdeniu co najkratsi cas. ak maju lift and coast robit kvoli tomu, aby brzdili z mensej rychlosti tak to maju ozaj problem, mozu rovno pred brzdnym bodom vypinat drsko.

Do konce které sezóny?

Keď sa vrátia inžinieri z kávičky, tak dajú vedieť. Alebo ako sa hovorí v Egypte “No problem sir, 5 minutes” :slight_smile:

Nejdřív kávička potom prácička.

Neviem, ako fungujú brzdy na F1, ale na bežnom aute rozhodne nie je dobré brzdiť prudko. Veľmi rýchlo zniciš jak kotúče, tak platničky. Taktiež trpia pneumatiky.

1 Like

Né vždy je jemné brždění vhodné. Zejména u dlouhého kopce je jemné neustále brždění doslova to nejhorší co může řidič udělat. Brzdy tak nedostanou prostor pro ochlazení. Nejen že pak začne vařit brzdová kapalina a když se změní v páru, tak vůz zákonitě přestane brzdit. Bzdové obložení zesklovatí a výsledek je, že taky přestanou brzdit. Další problém je ten, že se brzdové kotouče můžou přehřátím zkroutit.
To je dost důvodů proč z kopce brzdit energicky a pak chvíli dát brzdám prostor na ochlazení. Samozřejmě se má brzdit energicky, ale s citem, aby se nezablokovaly kola. To je už špatně a vhodné pouze pro nouzové řešení.

Nenavádím k jízdě brzda-plyn, protože nepohodlnější jízda je bez cukání, ale taková, aby se pasažér cítil spíše jako v letadle, než v závodním voze, ale to už je otázka citu řidiče a jeho zkušenostech.

Něco jiného je u závodních vozů s karbonovými brzdami. Tam když brzdy nejsou zahřáté na dostatečně vysokou teplotu, tak brzdy nefungují.

1 Like

Ja osobne dávam prednosť brzdenie motorom. Aj preto mám radšej manuálne prevodovky. Mám skúsenosť, že brzdy najlepšie fungujú pro teplotách 80-150 stupňov. Zvláda to aj kvapalina. Samozrejme v momente brzdenia je na povrchu kotúča aj 300, ale zo optimálnych podmienok to materiál absorbuje a cez ventilovanú časť ženie von. V skutočnosti auto brzdí predná náprava. Zadná ho len vyrovnáva. Účinnosť zadnej nápravy pri klasickom brzdení je nízka . Zadné platničky vydržia spravidla 2 až 2 a pol krát viac, než predné. Záleží aj na spôsobe jazdy. Na mondeu som najazdil s párom kotúčov a sadou platničiek 130 000 km. Ale tam som mal pod kapotou starý dvojlitrový nafťák. To boli časy …

2 Likes

Brždění motorem patří k základním praktikám řízení. Tedy až na drobné vyjímky. Ten kdo vlastní prémiové vozy jako Subaru, nebo Wartburg ví, že né vždy je dobré se na brždění motorem spoléhat. :slightly_smiling_face:

1 Like

Len s Varťasom si musel vypnúť volnobežku, ináč si to mal ako neutrál

1 Like

Volnoběžka vypnout šla, ale nikdo to nedělal.
Já si na volnoběžku tak zvykl, že když jsem šel do autoškoly, kde měli Š100, tak jsem automaticky vyhazoval kvalt když nebylo potřeba záběru motoru.
Dodnes se divím, že se volnoběžka neuchytila u všech aut, když dost šetřila palivo. U Warťasu až o dva litry. Taky šetřila spojku, když ji z velké části dokázala nahradit.

1 Like

Práve. Na to svojom som využíval spojku len na rozjazd, zaparkovanie no a v sporadicky v meste. Mimo mi bola nanič.

1 Like

Řazení pod volantem taky bylo hodně pohodlné. Až na tu zpátečku.

1 Like

… a páčka na volnobežku bola tiež umiestnená naprd. Ale jazdili sme, žili sme … Boli sme radi, že to má 4 kolesá, nejaký ten motor, aj keď to dymilo horšie, než vw.

1 Like

Páčka podobná páčce od přehazovačky na kole byla umístěna pod volantem v odkládací poličce. :slightly_smiling_face:
Na Warťase mám dobré vzpomínky. Podvozek už tehdy byl tak pohodlný, že by mu drtivá většina vozů mohla závidět.
Taky se mi líbila žaluzie před chladičem. A motor byl na tehdejší dobu taky hodně svižný. A ta vůně co se za ním linula. :grin:

1 Like

… a ešte, keď sme jazdili na technický benzín, to bol puch.

1 Like