Pre Domenicaliho vodík nie je budúcnosť: Možno sa vrátime k ľahším a hlučnejším motorom | Magazín F1 - F1online.sk

V roku 2026 čaká Formulu 1 nemalá revolúcia. Monoposty aj ich pohonné jednotky sa zásadným spôsobom zmenia a elektrina už nebude hrať podružnú rolu pri pohonne najrýchlejších štvorkolesových strojov na svete. Nová generácia predpisov však vyzerala dobre len na papieri, samotná realizácia týchto monopostov bude omnoho náročnejšia, čo viedlo mnohých – vrátane prezidenta Formuly 1 Stefana Domenicaliho – k otázkam, či sa šport rozhodol správne.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/167222/pre-domenicaliho-vodik-nie-je-buducnost-mozno-sa-vratime-k-lahsim-a-hlucnejsim-motorom

aka rucna brzda?

To je kecálista, jak Dejv :stuck_out_tongue:

Nemysli sa to tak ze aj automobilky pomaly postupne davaju ruky prec od elektra? Aspon ja to tak chapem

1 Like

cakal som, ze mi niekto napise nieco konkretne

Začíná se znovu diskutovat o podobě GD (což se diskutuje celou dobu), tak to někdo pojal tak, že se ustupuje od elektromodelů. Třeba Mercedes bude redukovat proftfolio elektro modelů, ale furt je bude mít v nabídce. Nevím no, spíš mi to přijde, že jsou diskuze o tom mít komprimis v podobě hybridů, než že by se od něčeho vyloženě odpouštělo

tak diskutuje sa celu dobu alebo sa znovu zacina? :smiley:
kazdopadne, zmena GD a polavenie v EV politike je moznost ale byt konkurencieschopny v EV je stale velmi dolezite. MB zistil, ze ta ich EV rada sa nepredava tak ju idu prerobit a o par rokov pridu s novou.

Diskutuje se celou dobu, jen media zveřejní něco a část veřejnosti si myslí, že jsou to nové diskuze.
No Mercedes si to partfolio jen redukuje, spoustu modelů, ale zůstane, spíš teď pojedou právě různý formy hybridů

Vodík vypadá na první pohled velice lákavě. Ale kromě technických problému se skladováním vodíku je hlavně jeho výroba energeticky hodně náročná.
Na výrobu 100 kW vodíku je potřeba 200 kW elektrické energie a celosvětová účinnost elektráren je 33%.
Kdo ví jakou účinnost má třeba 30 roků starý diesel, tak mu je hned jasné, že z těchto tří variant je nejekologičtější právě ten starý ropák.

Automobilky chteji mit v nabidce ruzne platformy, cim vic tim lip, o nic jineho jim nejde nez o zvysovani prodeje, nejsou to aktivisti ani ochranci prirody.

tu je ale otazka co si kupi vseobecny zakaznik ked bude mat na vyber EV a ICE za rovnaku cenu, kvalitu a dojazd.

A o tom, že EV budou mít možná výjimku z technické :grinning:

snad nie
15znakov

budu mat vynimku na emisie?

Vrátěj, jinak by to neříkal.

nema inu moznost. F1 uz kompletne stratila relevanciu k vyvoju na cestach. Jedina moznost je to odignorovat a nahodit hlucne retro stroje.

Diskutuje se o tom, teda v rámci EU

No prave, nekdo uvazuje tak druhy tak, ma to co docineni s trendem.

a co tak synteticke paliva ? ekoblazni by mohli byt spokojny a z aut by sa mohol vyhodit elektricky balast.